کد خبر: ۵۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - 2016 August 01
فروش گوشی های هوشمند بر اساس آخرین گزارش های منتشر شده در روند نه چندان قابل توجهی به سر میبرد اما در حال حاضر فروش گوشی های هوشمند برابر با حدود 305 میلیون دستگاه در روز است که نشان از یک افزایش یک میلیون نسخه ای نسبت به مشابه سال قبل دارد

فروش گوشی های هوشمند بر اساس آخرین گزارش های منتشر شده در روند نه چندان قابل توجهی به سر میبرد اما در حال حاضر فروش گوشی های هوشمند برابر با حدود 305 میلیون دستگاه در روز است که نشان از یک افزایش یک میلیون نسخه ای نسبت به مشابه سال قبل دارد

به گزارش «تابناک» دو موسسه تجزیه و تحلیل آماری Canalys و IDC هفته گذشته آخرین گزارش های خود را از میزان فروش گوشی های هوشمند را در بازه زمانی دومین فصل سال 2016 منتشر کرده اند و در این گزارش ها مشخص میشود که میزان فروش گوشی های هوشمند در مقایسه با دوره مشابه در سال قبل برابر با حدود 1 میلیون دستگاه افزایش داشته است.

بر اساس گزارش IDC میزان فروش گوشی های هوشمند طی 90 روز مورد مطالعه برابر با 343.4 دستگاه بوده در حالی که گزارش Canalys بر این اساس است که میزان فروش در همین مدت برابر با 330 میلیون دستگاه بوده است.

سامسونگ، اپل و هوآوی سه برند برتر جهانی در فروش گوشی هوشمند / فروش 3.5 میلیون گوشی در هر روز


هر دو موسسه متفق القول سامسونگ را در جایگاه اول فروش گوشی های هوشمند قرار داده اند – 77 میلیون و 80 میلیون فروش سامسونگ در دو گزارش ذکر شده است – که در این میان فروش گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی اس 7 به همراه دستگاه واقعیت مجازی Gear از سایر دستگاه ها بیشتر بوده است.

در رده دوم اپل قرار گرفته است که با فروش 40 میلیون دستگاه گوشی هوشمند همچنان روند نزولی را در فروش خود شاهد است و از سویی این آمار نشان میدهد که آیفون اس ای نتوانسته است آنگونه که اپل پیش بینی میکرد، بازار این شرکت را تکان دهد.

اما به شکلی جالب توجه مقام سوم از آن شرکت چینی هوآوی است که بنا به گزارش هر دو موسسه توانسته است در حدود 30 میلیون دستگاه را در فصل دوم سال جاری میلادی به فروش برساند. در مقام چهارم و پنجم نیز دو شرکت چینی قرار گرفته اند که به ترتیب اوپو و ویوو هستند.

در همین حال سایر تولید کنندگان در مجموع تنها نیمی از بازار را در اختیار دارند. هر دو موسسه پیش بینی کرده اند که فروش گوشی های هوشمند در ادامه سال جاری بهبود خواهد یافت زیرا فصل دوم سال 2016 بدترین زمان ثبت شده برای فروش آیفون و اپل بوده است.

از آنجایی که قرار است طی هفته های آینده گوشی هوشمند جدید گلکسی نوت سامسونگ رونمایی شود و همچنین در ماه سپتامبر اپل به شکل سنتی از هوشمند جدید خود رونمایی خواهد کرد در نتیجه تا پایان سال شاهد افزایش روند فروش گوشی های هوشمند در سراسر جهان خواهیم بود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار