کد خبر: ۵۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - 2016 August 01
دانشمندان ژاپنی موفق به کشف دو گونه از حشرات از خانواده مورچه ها شدند که به گفته آنها شباهت بسیاری به اژدهای سریال بازی تاج و تخت دارند.

دانشمندان ژاپنی موفق به کشف دو گونه از حشرات از خانواده مورچه ها شدند که به گفته آنها شباهت بسیاری به اژدهای سریال بازی تاج و تخت دارند.

به گزارش «تابناک» این دو گونه که در زیر مجموعه گروه حشرات Pheidole طبقه بندی میشوند در نواحی بارانی و حاره جنگلی در «پاپائو» گینه نو و جزایر فیجی یافته شده اند. این گونه ها که به عنوان «مورچه های اژدها»، «فیدول های آزدها» و «فیدول های ویسریون» شناخته میشوند برای دانشمندان یاد آور دو اژدهای شخصیت «دنریس تارگرین» در سریال بازی تاج و تخت با نام های Drogon و Vieserion هستند.

تماشا کنید: کشف دو گونه مورچه شبیه به اژدهای سریال «بازی تاج و تخت»


هرچند این مورچه های کارگر نمیتوانند از دهان خود آتش خارج کنند، اما بازسازی گرافیکی که از ویژگیهای فیزیکی آنها در قالب طرح سه بعدی از سوی دانشگاه فناوری و دانش اوکیناوا صورت گرفته است، به خوبی نشان میدهد که این گونه ها به همان اندازه اژدها های وستروسی وحشتناک هستند!

این مورچه ها بر پشت خود زائده هایی میخ مانند دارند که هنوز برای دانشمندان مشخص نشده دلیل وجود آنها چیست اما برای این موضوع دو فرضیه را مطرح کرده اند.

برخی بر این بارو هستند که این میخ ها بیش از همه کاربردی دفاعی دارد و برای محافظت از این حشرات در برابر تهدیدات احتمالی است. اما برخی دیگر از جمله «الی سارنات» با این فرضیه مخالف است و بر این باور است که وجود این زائده ها بر وی ستون فقرات این حشرات به آنها کمک میکند که سر بزرگ خود را به راحتی تحمل کنند. این فرضیه از آن روی مطرح شده که این مورچه های کارگر آرواره های بسیار بزرگ و قوی برای خورد کردن غذا دارند.

«جیمز واترز» یکی از محققان درگیر در این مطالعه این کشف جدید را برای حل برخی مسائلی که تا کنون بی پاسخ مانده اند بسیار اساسی میداند و میگوید: ما تازه در ابتدای راه برای حل کردن معمای رابطه پیچیده میان شکل و کارکرد حشرات در تحول آنها هستیم و بدون شک این مطالعه میتواند تلاش های ما را به سرانجام خوبی برساند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار