تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - 2016 July 27
این روزها کنار گذاشتن فیسبوک و رها کردن آن برای بسیاری تبدیل به یک امر تقریبا ناشدنی گشته است، و این موضوع زمانی جدی تر میشود که بدانید فیسبوک در پی ساخت تعدادی مسکن و اجاره آن به افراد مختلف است. مستاجران البته قرار است همسایه فیسبوک شوند!

این روزها کنار گذاشتن فیسبوک و رها کردن آن برای بسیاری تبدیل به یک امر تقریبا ناشدنی گشته است، و این موضوع زمانی جدی تر میشود که بدانید فیسبوک در پی ساخت تعدادی مسکن و اجاره آن به افراد مختلف است. مستاجران البته قرار است همسایه فیسبوک شوند!

به گزارش «تابناک» شرکت فیسبوک خبر داده است که در حال ساخت 1500 مسکن در نزدیکی مقر اصلی خود در Menlo Park و در راستای توسعه این مقر است. این خانه های جدید برای هر کسی که بخواهد آنها را اجاره کند فراهم است و فیسبوک اشاره کرده است که 15 درصد از آنها را برای خانواده های کم درآمد و یا با درآمد متوسط کنار گذاشته است.

ورود فیسبوک به بازار مسکن و مستغلات! / بهای اجاره خانه های فیسبوک چقدر است؟


آنگونه که روزنامه «وال استریت ژورنال» گزارش داده این حرکت گویا در راستای کاهش و فرو خواباندن انتقاداتی است که اخیرا به طرح توسعه فیسبوک شده است و بر اساس آن قرار است پردیس اصلی این شرکت تقریبا تا حدود 11 هزار و 700 متر مربع توسعه پیدا کند. این پروژه در راستای افزایش نیروی 6500 نفری است که فیسبوک برای آینده نزدیک در نظر دارد.

مخالفان طرح توسعه فیسبوک ادعا میکنند که نفوذ شرکت های تکنولوژیک در منطقه East Palo Alto واقع در کالیفرنیا منجر به افزایش شدید بهای مسکن در این منطقه و بهم خوردن ترکیب و تعادل درآمدی شده است. اقدام جدید فیسبوک گویا شاهد آن است که این شرکت این انتقادات و نگرانی ها را شنیده و در پی راه حلی برای آن است. اما آیا این همه کافی است؟

«استیو اشمیت» شهردار سابق Menlo Park رهبری یک گروه مخالف روندهای فعلی گسترش شهر را بر عهده دارد. گروهی که بعد از افشا شدن طرح توسعه فیسبوک شکل گرفت. وی میگوید: ما در حال تغییر این منطقه به یک منطقه فوق ثروتمند و لوکس هستیم که به شکل انحصاری در اختیار شرکت ها است. ما خواهان یک رشد متوازن و منظم هستیم. وی فیسبوک را مجبور به آن کرده است که قبل از استخدام نیروهای جدید خود اقدام به ساخت مسکن برای آنها کند.

در همین حال یکی از سخنگویان فیسبوک گفته است: فیسبوک متعهد است که یک همسایه خوب باشد و ما متوجهیم که رشد روز افزون شرکت ما رندگی روزمره در این منطقه را تحت تاثیر قرار میدهد و ما میخواهیم در مورد افرادی که این رشد و توسعه آنها را متاثر میکند با احترام و متعهدانه عمل کنیم.

اما در همین حال طرح فیسبوک طرفدارانی نیز دارد از جمله عضو شورای شهر Menlo Park «ری مولر» که اقدام فیسبوک برای ساخت مسکن را یک تمایز اساسی در مورد برخورد این شرکت میداند که باید سایر شرکت ها از آن الگو بگیرند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار