کد خبر: ۵۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۹ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - 2016 July 26
شهر مسکو اکنون نسخه ای آزمایشی و محدود از بازی «Know.Moskow.Photo» راه اندازی کرده است که یک اپلیکیشن مبتنی بر واقعیت افزوده برای اندروید و iOS است و شباهت بسیار زیادی به بازی مشهور پوکمون گو دارد.

شهر مسکو اکنون نسخه ای آزمایشی و محدود از بازی «Know.Moskow.Photo» راه اندازی کرده است که یک اپلیکیشن مبتنی بر واقعیت افزوده برای اندروید و iOS است و شباهت بسیار زیادی به بازی مشهور پوکمون گو دارد.

به گزارش «تابناک» این بازی دقیقا شبیه به بازی پوکمون گو عمل میکند و به کاربران خود اجازه میدهد که کاراکتر های مجازی را با استفاده از دوربین گوشی هوشمند خود در دنیای واقعی بدست آورند.

اما در این ابزار به جای شکار کاراکتر های پوکمون کاربران باید به دنبال چهره ها و شخصیت های برجسته تاریخی روسی بگردند. این چیزی است که وزیر ارتباطات، اطلاعات و تکنولوژی روسیه به آن اشاره کرده است.

با نسخه جالب توجه روسی بازی پوکمون گو آشنا شوید!


شهردار مسکو در این باره گفته است: هدف از این ابزار این است که با استفاده از تکنولوژی محبوب واقعیت مجازی توجهات را به میراث غنی تاریخی شهر مسکو جلب کنیم و به شهروندان مسکو دلیلی جالب برای گشت و گذار در این شهر بدهیم.

در این بازی نمونه های مجازی از شخصیت های برجسته روسی نظیر «ایوان مخوف»، «پتر کبیر»، اولین انسانی که قدم بر روی ماه گذاشت یعنی «یوری گاگارین»، اسطوره موسیقی راک روسیه «ویکتور تسویی»، موسیقیدان معروف «چایکوفسکی»، شاعر «الکساندر پوشکین» و ناپلئون بناپارت که در 1812 به مسکو حمله کرد، جای داده شده تا کاربران به دنبال آنها بگردند.

بر خلاف پوکمون گو که کاربران باید به شکل اتفاقی به دنبال کاراکترها بگردند، در این ابزار جای شخصیت های تاریخی بر اساس داستان زندگی آنها مشخص است. اما با انتشار نسخه نهایی از این ابزار این کاراکترها در آدرس های مختلف حضور خواهند داشت یا به شکل اتفاقی جای آنها مشخص خواهد شد تا کاربران به دنبال آنها بگردند.

این در حالی است که برخی از شخصیت ها و مقامات حکومتی روسیه از این بازی انتقاد کرده اند. برخی از اعضای پارلمان این بازی را هدفی برای برهم زدن اوضاع و ایجاد آشوب در مسکو آن هم پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی عنوان کرده اند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار