تاریخ انتشار: ۱۵:۱۲ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - 2016 July 23
اول مرداد طبق آنچه پیشتر اعلام شده بود زمان شروع آزمایشی طرح رجیستری بود و حتی به واسطه این اخبار بازار هم دستخوش تغییرات و نابسامانی هایی شد. اما جالب اینجاست که علی‌رغم تمام این موارد و اظهارنظرهای رسمی در این باره، وزارت ارتباطات اجرای این طرح را رد کرد.

علی‌رغم اظهارنظرهای مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ارتباط با اجرای طرح رجیستری موبایل از اول مرداد ماه و همچنین برخورد با برخی فروشندگان گوشی‌های برند اپل که نمودی از اجرای این طرح بود، اما وزارت ارتباطات این موضوع را رد کرد.



محمدرضا فرنقی‌زاد –مدیر کل روابط عمومی وزارت ارتباطات- درباره طرح رجیستری تلفن همراه گفت: از شش ماه گذشته جلسات متعددی توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و وزات صنعت، معدن و تجارت برگزار شده است تا تصمیم‌گیری لازم برای زمان و نحوه اجرای این طرح صورت گرفت.

وی ضمن توضیح درباره روند این جلسات و بررسی‌های همه جانبه عنوان کرد:

 

در این جلسات مقرر گردید که پس از انجام و تمهیدات اولیه، این طرح به صورت آزمایشی اجرایی گردد. هنوز مقدمات لازم برای اجرای طرح رجیستری تلفن همراه مهیا نشده است و قطعاٌ قبل از اجرای طرح اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد.

 

 

این مقام مسئول در وزارت ارتباطات درباره گوشی‌های خریداری شده توسط مردم قبل از اجرای نهایی طرح مذکور گفت: برای تلفن‌های تهیه شده قبل از اجرای طرح مشکلی پیش نمی‌آید و محدودیت‌های مورد نظر طرح شامل گوشی‌هایی می‌شود که پس از اجرای طرح وارد کشور می‌شوند.

طرح رجیستری با هدف مبارزه با قاچاق تلفن همراه و واردات غیر قانونی موبایل به داخل کشور صورت می‌گیرد و پس از آغاز اجرای طرح، در صورت ورود غیرقانونی گوشی تلفن همراه اجازه فعال کردن سیم‌کارت روی آن داده نمی‌شود.

تک شات
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار