کد خبر: ۵۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - 2016 July 23
در چند روز اخیر خبرهای متعددی در خصوص آغاز طرح رجیستری و تبعات آن شنیدیم. چند فروشگاه اپل در آغاز این طرح پلمپ شده اند. ولی امروز مدیر کل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات ضمن اعلام آغاز طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه از دیروز، گفت: پلمپ شدن فروشگاه اپل ارتباطی به طرح رجیستری ندارد.

عبدالمجید اجتهادی با اشاره به آغاز طرح آزمایشی رجیستری گوشی‌‌های تلفن همراه از روز جمعه اظهار کرد: بر اساس این طرح، گمرگ موظف است شماره سریال تمامی گوشی‌های تلفن همراهی که وارد کشور می‌شوند را در سامانه خود ثبت کند و اپراتورهای تلفن همراه نیز فقط گوشی‌هایی را فعال می‌کنند که شماره سریال‌شان در سامانه گمرگ ثبت شده باشد.

این مقام مسئول در سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه پلمپ شدن فروشگاه اپل ارتباطی به این طرح ندارد افزود: ما در این طرح اصلا نیازی به جمع‌آوری گوشی‌های قاچاق نداریم زیرا این گوشی‌ها به روشی که بیان شد، دیگر نمی‌توانند از اپراتورهای تلفن همراه خدمات بگیرند.

اجتهادی درباره علت پلمپ شدن فروشگاه اپل گفت:

هرگاه در مغازه یا انبار، کالای قاچاق وجود داشته باشد طبق ماده 41 قانون، آن محل باید پلمپ شود؛ بنابراین در ارتباط با پلمپ شدن فروشگاه اپل نیز امکان دارد مراجع نظارتی مثل پلیس با کالای قاچاق مواجه شدند و مبادرت به پلمپ محل کردند.

مدیر کل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی با تاکید بر اینکه طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه، طرح جمع‌آوری گوشی‌های قاچاق نیست گفت: البته همه گوشی‌های اپل موجود در بازار، قاچاق نیستند؛ به عنوان مثال پرونده‌هایی داشتیم که گوشی اپل، به صورت قانونی و برگه سبز گمرگ وارد شده است بنابراین همه گوشی‌های اپل قاچاق نیست.

اجتهادی گفت که برخی قصد دارند طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه را تحت الشعاع قرار دهند، در صورتی که بر روی این طرح، کارهای مطالعاتی خوبی انجام شده است.

تک شات
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار