تاریخ انتشار: ۱۵:۴۳ - ۲۷ تير ۱۳۹۵ - 2016 July 17
در حال حاضر برای دریافت پول نقدی از دستگاه‌های عابر بانک باید کارت اعتباری سپس رمز عبور خود را وارد کنید. اما به نظر می‌رسد که به زودی دوران استفاده از کارت‌های اعتباری و نگرانی از اقدامات خرابکارانه هکرها تمام می‌شود. برداشت پول نقد با استفاده از اسمارت فون‌ها به زودی به یک راهکار سریع و ایمن تبدیل خواهد شد.

شرکت‌های (Fidelity Information Services (FIS و (Payment Alliance International (PAI که از جمله رهبران جهانی در عرصه راهکارهای جدید برای سیستم‌های ATM هستند، از همکاری جدیدی خبر داده‌اند که 70 هزار عابر بانک فعال توسط PAI در مکان‌های مختلفی همچون خرده فروشی‌ها، پمپ بنزین‌ها و سوپرمارکت‌های ایالات متحده را به سیستم برداشت پول بدون نیاز به کارت بانکی مجهز خواهد کرد.

 

به این ترتیب این فناوری جدید به افراد امکان خواهد داد تا برای برداشت پول نقد، به جای استفاده از کارت های بانکی پلاستیکی، از گوشی‌های آیفون و یک اپلیکیشن موبایلی استفاده کنند. در این اعلامیه اطلاعاتی درباره قابلیت کار با این فناوری با استفاده از گوشی‌های اندرویدی منتشر نشده است و به نظر می رسد که اندرویدی‌ها باید کمی بیشتر منتظر باشند.

 

به گفته FIS، این اپلیکیشن بانکداری موبایل نقش یک کنترل از راه دور را برای ATM ایفا خواهد کرد و حریم شخصی و امنیت بی نظیری را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

 

با استفاده از این روش فرایند دریافت پول نقد تنها 10 ثانیه طول خواهد کشید و رسید الکترونیکی نیز پس از پایان تراکنش به صورت مستقیم به آیفون کاربر ارسال خواهد شد.

 

ماه گذشته Bank of America، دومین بانک بزرگ ایالات متحده نیز اعلام کرد که کاربران می‌توانند برای دریافت پول نقدی در برخی از سیستم‌های ATM منتخب از Apple Pay استفاده کنند، البته به این شرط که این ATMها از پلتفرم پرداخت موبایلی اپل پشتیبانی کنند.

 

در حال حاضر به تمامی دارندگان کارت‌های بانکی هشدار داده می‌شود که حین استفاده از کارت خود و وارد کردن رمز عبور جانب احتیاط را رعایت کنند و مراقب سیستم‌هایی باشند که پسورد و اطلاعات کارت آنها را سرقت می‌کند.

تک شات
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار