کد خبر: ۴۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۱۵ تير ۱۳۹۵ - 2016 July 05
اعداد پیش بینی شده جدید مبنی بر تولید گوشی هوشمند توسط HTC نشان می دهند که این کمپانی تایوانی نسبت به سال گذشته تولیداتش را کاهش خواهد داد.

در حالی که کمپانی HTC تمرکزش را بر روی هدست واقعیت افزوده خود، HTC Vive معطوف کرده و بازار این صنعت نوپا را رهبری می کند، پیش گویی ها حاکی از آن است که HTC در سال جاری تنها ۱۳ میلیون گوشی هوشمند تولید خواهد کرد. با یک حساب سرانگشتی می توان متوجه شد که تولیدات این کمپانی نسبت به ۱۸ میلیون واحد سال گذشته، ۲۶.۸ درصد کاهش خواهد یافت.

همزمان با پیش بینی کاهش تولید گوشی هوشمند توسط کمپانی تایوانی HTC، گفته می شود رقیب هم وطن این کمپانی یعنی ایسوس، افزایشی ۳۴.۴ درصدی را در تولید گوشی های هوشمند در سال جاری تجربه خواهد کرد. تخمین زده می شود که این کمپانی در سال جاری ۲۱.۵ میلیون گوشی هوشمند تولید می کند. این اختلاف فاحش در تولید گوشی های هوشمند توسط کمپانی ایسوس (Asus) می تواند به تصمیم اخیر این شرکت مبنی بر جایگزینی تراشه های کوالکام به جای تراشه های موبایلی شرکت اینتل بازگردد؛ تصمیمی که از جمله تاثیرات آن می توان به عملکرد بهتر دستگاه ها و گرم شدنِ کمتر آن ها نسبت به دستگاه های مبتنی بر تراشه های اینتل این شرکت اشاره کرد.

همزمان با پیش بینی کاهش تولید گوشی هوشمند توسط کمپانی تایوانی HTC، گفته می شود رقیب هم وطن این کمپانی یعنی ایسوس، افزایشی 34.4 درصدی را در تولید گوشی های هوشمند در سال جاری تجربه خواهد کرد. تخمین زده می شود که این کمپانی در سال جاری 21.5 میلیون گوشی هوشمند تولید می کند. این اختلاف فاحش در تولید گوشی های هوشمند توسط کمپانی ایسوس (Asus) می تواند به تصمیم اخیر این شرکت مبنی بر جایگزینی تراشه های کوالکام به جای تراشه های موبایلی شرکت اینتل بازگردد؛ تصمیمی که از جمله تاثیرات آن می توان به عملکرد بهتر دستگاه ها و گرم شدنِ کمتر آن ها نسبت به دستگاه های مبتنی بر تراشه های اینتل این شرکت اشاره کرد.

در گزارشی مشابه آمده که گوشی HTC 10 به دلیل تولید تنها ۱ میلیون واحد از این گوشی در طول یک سال، رقبایی جدی از دیارِ چین به خود خواهد دید. ما امیدواریم کمپانی HTC به جهتِ تلاش وصف ناپذیر خود برای تولید یک پرچمدار جدید، این اعداد را زیر سوال برده و تولیداتش از این پیش بینی ها فراتر رود.

این پیش بینی ها همچنین رقابتی سخت و سنگین را بین سازندگان گوشی های هوشمند چینی نشان می دهد. این پیشگویی ها اثبات می کنند که محبوبیت گوشی های چینی نزد مردم بیش از پیش خواهد شد. به عنوان مثال تولیدات گوشی هوشمند کمپانی اپو (Oppo) از ۴۹ میلیون واحد در سال ۲۰۱۵ با رشدی ۵۹.۲ درصدی نسبت به سال گذشته به ۷۸ میلیون واحد خواهد رسید.

این پیش بینی ها همچنین رقابتی سخت و سنگین را بین سازندگان گوشی های هوشمند چینی نشان می دهد. این پیشگویی ها اثبات می کنند که محبوبیت گوشی های چینی نزد مردم بیش از پیش خواهد شد. به عنوان مثال تولیدات گوشی هوشمند کمپانی اپو (Oppo) از 49 میلیون واحد در سال 2015 با رشدی 59.2 درصدی نسبت به سال گذشته به 78 میلیون واحد خواهد رسید.    یکی از کمپانی های وابسته به BKK Electronics، ویوو (vivo) نیز پیش بینی می شود که با رشد قابل توجه 40.4 درصدی، از 47 میلیون گوشی در سال گذشته به رقمِ 66 میلیون گوشی در سال جاری دست خواهد یافت. همچنین این گزارش نشان می دهد که تولیدات هواوی نیز نسبت به سال گذشته با رشد 11 میلیون واحدی مواجه می شود.

یکی از کمپانی های وابسته به BKK Electronics، ویوو (vivo) نیز پیش بینی می شود که با رشد قابل توجه ۴۰.۴ درصدی، از ۴۷ میلیون گوشی در سال گذشته به رقمِ ۶۶ میلیون گوشی در سال جاری دست خواهد یافت. همچنین این گزارش نشان می دهد که تولیدات هواوی نیز نسبت به سال گذشته با رشد ۱۱ میلیون واحدی مواجه می شود.

از این اعداد می توان به چنین نیتجه ای دست یافت که رشد کمپانی هواوی آرام تر شده اما انتظار می رود با ورودش به بازار ایالات متحده باز هم بتواند تغییری در این اعداد ایجاد نماید.

این که تنها به واسطه عملکرد و تولیدات سال گذشته کمپانی ها بتوان یک صنعت را پیش بینی کرد، کار بسیار مشکلی است و برای این گونه پیش بینی ها باید حساسیت کمتری به خرج داد.

با این تفاسیر شما چگونه فکر می کنید؟ آیا سال ۲۰۱۶ میلادی سال افول HTC و ظهورِ محبوبیت بیش از حدِ گوشی های چینی در بازار گوشی های هوشمند خواهد بود؟

عصر تکنولوژی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار