تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۱۳ تير ۱۳۹۵ - 2016 July 03
محققان امنیتی در مرورگر کروم یک آسیب‌پذیری پیدا کرده‌اند که کار هکر‌های آنلاین را بسیار آسان کرده است.
محققان امنیتی در مرورگر کروم یک آسیب‌پذیری جدید پیدا کرده‌اند که کار هکر‌های آنلاین را بسیار آسان کرده است تا بتوانند در فرآیند پخش استریم ویدئو برای کاربران اختلال ایجاد کنند.


با ظهور فناوری‌های جدید به ویژه امکان پخش آنلاین ویدئو به صورت استریم،‌ امروزه بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند بدون هزینه‌های اضافی و نیز دردسرهای رایج برای سینما رفتن، در خانه خود بنشینند و با فراغ بال به تماشای جدیدترین آثار سینمایی بپردازند. این فناوری البته در کنار مزایای فراوان خود، آسیب‌پذیری‌هایی نیر به همراه دارد.


مطابق این گزارش، یکی از آسیب‌پذیری‌های مهم در این عرصه، از اتصال کاربر به اینترنت ناشی می‌شود که بخودی خود پتانسیل مشکلات امنیتی را به همراه دارد.
اخیرا محققان یک ویدئو جنجالی در یوتیوب یافتند که نشان می‌داد چگونه می‌تواند با نقض کپی‌رایت، مدیریت فیلم‌ها را بدست بگیرد و استریم‌های آنلاین را رمزگشایی نماید.

ظاهرا مشکل با فناوری DRM این است که داده‌های کد شده را بر روی محتوای ویدئویی می‌افزاید تا بعدا بتوان در هنگام نمایش بر روی کامپیوتر، آن را رمزگشایی نمود.
محققان دانشگاهی که این آسیب‌پذیری امنیتی را یافته‌اند، اعلام کردند که در مورد یافته‌های خود با گوگل گفت‌وگو کرده و این شرکت را خبردار کرده‌اند، و البته شرکت هم پیگیر آن شده است. محققان تایید کردند که این اتفاق، خبر بدی برای هالیوود و البته خبر جالبی برای هکرهاست.

گزارش‌های دیگر نشان می‌دهد که میزان آسیب‌پذیری آمازون و نت‌فلیکس در این زمینه بیشتر احساس می‌شود،‌ هرچند بنظر می‌رسد تا زمانی که این مشکل مرتفع نگردد، درباره آن سخنان زیادی ابراز نمی‌شود.

شماران سیستم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار