کد خبر: ۴۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۴ - ۱۲ تير ۱۳۹۵ - 2016 July 02
در سه ماهه تابستان نگاه ها به بازی های رایگان پلی استیشن 4 و اکس باکس وان بیشتر از همیشه معطوف می شود. طبیعی هم است، با وجود تعطیلات پیش رو عناوین معروف زیادی در این فصل منتشر نشده و بازیکن ها مجبورند با بازی های قدیمی دست پنجه نرم کنند.

در هفته ای که گذشت شاهد انتشار لیست عناوین رایگان این ماه کنسول های نسل هشتمی سونی و مایکروسافت بودیم. براساس اطلاعات به دست آمده، این ماه چهار بازی برای مشترین گلد برند اکس باکس رایگان شده که شاید بتوانیم مهترین آن ها را به نام The Banner Saga 2 و Tom Clancy’s Rainbow Six: Vegas 2 بزنیم.

نکته جالب اینجاست مدت زمان زیادی از انتشار The Banner Saga 2 نگذشته و تنها چند ماه هست این عنوان در دسترس بازیکنان قرار گرفته است؛ عنوانی نقش آفرینی که توانست امتیازات بالایی از سوی وب سایت های گیمینگ دریافت کند. قسمت اول بازی هم که سال 2014 انتشار یافت، باز با استقبال بازیکن ها و منتقدها مواجه شد. اکنون بهترین زمان است تا دارندگان اکس باکس وان در دنیای هنری این اثر زیبا غرق شوند.

Tom Clancy’s Rainbow Six: Vegas 2 را هم فکر کنیم می شناسید؛ یکی از بهترین عناوین فرنچایز Rainbow Six که سال 2008 انتشار یافت و توانست جوایزی را به دست آورد. این بازی برای هر دو کنسول اکس باکس وان و اکس باکس 360 منتشر می شود. اکنون که در بخش عناوین موجود برای گلد هستیم، بد نیست بدانید به واسطه قابلیت Backwards Compatibility دارندگان اکس باکس وان می توانند عناوین رایگان اکس باکس 360 را هم تجربه کنند.

همین مزیت بزرگ توانسته برگ برنده ای برای بازی های رایگان اکس باکس لایو در برابر پلی استیشن پلاس باشد. البته این نکته را باید اضافه کنیم که رایگان بودن The Crew، عنوان ریسینگ شرکت یوبیسافت، همچنان از ماه گذشته ادامه داشته و بازیکنان می توانند تا دو هفته دیگر از آن لذت ببرند.

67831322

در آن طرف میدان پلی استیشن پلاس و عناوین رایگانش را داریم. اگر بخواهیم از دیدگاه معروفیت نام های فرنچایزها به قضیه نگاه کنیم، عناوین این ماه پلی استیشن می توانند در رقابت با اکس باکس پیروز شوند. ولی اگر از نگاه ارزش بازی ها، هر دو لیست را بررسی کنیم میبینیم تفاوت چندانی میان آن ها وجود ندارد.

بزرگترین عنوان موجود برای پلی استیشن 4، Saint’s Row: Gat Out of Hell هست. این بازی یک بسته الحاقی جدا برای Saint Row IV به حساب می آید. بدین معنی که برای تجربه اش نیازمند عنوان اصلی نیستید. طبیعتا علاقه مندان به بازی های جهان باز که در آن شوخی های گوناگون موج می زند، از Saint’s Row: Gat Out of Hell استقبال خواهند کرد. چه بسا با عنوانی از فرنچایز محبوبی طرف هستید.

Furi دومین و آخرین بازی رایگان کنسول نسل هشتمی سونی است که فکر کنیم تاکنون نامش را نشنیده باشید. گیم پلی بسیار سریع و سبک گرافیک خاص بازی می تواند برای بعضی ها جذاب باشد. البته تریلر این عنوان را که نگاه می کردیم، با موسیقی زیبایی هم مواجه شدیم که امیدواریم در بازی نهایی هم همچین ترک هایی شنیده شود.

برای پلی استیشن 3 شاهد دو عنوان Call of Juarez: Bound in Blood و Fat Princess هستیم. Call of Juarez که بازی در سبک وسترن به حساب آمده و معروف است، ولی شاید خیلی ها Fat Princess را نشناسند. این عنوان با گیم پلی جالب خود و سبک کارتونی اش توانست توجهات زیادی را به خود جلب کند. البته همین که نمی توان بازی های پلی استیشن 3 را روی پلی استیشن 4 بازی کرد خود نکته منفی بسیار بزرگی نسبت به عناوین گلد به حساب می آید.

با این وجود با همین بازی ها هم دارندگان برند پلی استیشن می توانند خود را سرگرم کنند. در پایان اجازه دهید دو نکته را اضافه نماییم. یکی این که سونی پلی استیشن ویتا را فراموش نکرده و دو بازی رایگان برای این دو کنسول در نظر گرفته شده است. نکته دوم هم به تخفیف های تابستانی اختصاص دارد. مایکروسافت قول داده از پنجم جولای [پانزدهم تیر] تخفیفات بزرگی به بعضی بازی ها زده و شاهد کاهش قیمت تا 40 – 60 درصد باشیم.

نکته جالب اینجاست برای دارندگان گلد، این رقم 10 درصد افزایش می یابد. باید منتظر اطلاعات بیشتر بمانیم، اما به نظر می رسد بین عناوین تخفیف خورده آثار بزرگی مانند دارک سولز 3، دیویژن، کوانتوم بریک و دووم هم وجود داشته باشند. لیست بازی های رایگان این ماه اکس باکس لایو گلد و پلی استیشن پلاس را می توانید در ادامه مشاهده کنید.

اکس باکس لایو گلد

  • اکس باکس وان

The Crew – از 16 ژوئن تا 15 جولای [27 خرداد  تا 25 تیر] رایگان است
The Banner Saga 2 – از 1 جولای تا 31 جولای [11 تیر تا 10 مرداد] رایگان است
Tumblestone – از 16 جولای تا 15 آگوست [26 تیر تا 25 مرداد] رایگان است

  • اکس باکس 360

Rainbow Six Vegas 2 – از 1 جولای تا 15 جولای [11 تیر تا 25 تیر] رایگان است
Tron Evolution – از 16 جولای تا 31 جولای [26 تیر تا 10 مرداد] رایگان است

پلی استیشن پلاس [تمام بازی ها از 5 جولای – 15 تیر در دسترس اند]

  • پلی استیشن 4

Furi
Saints Row: Gat out of Hell

  • پلی استیشن 3

Call of Juarez: Bound in Blood
Fat Princess

  • پلی استیشن ویتا

Oreshika: Tainted Bloodlines
Prince of Persia: Revelation

دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار