کد خبر: ۴۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۵ - ۰۹ تير ۱۳۹۵ - 2016 June 29
انتخاب و خرید لپ تاپ ارزان کار سختی است. گزینه های زیادی در بازار وجود دارد که به ندرت همه ی آنها را در تبلیغات دیده ایم، همچنین با مجموعه ای از مشخصات مواجه می شوید که درک آنها معمولا دشوار است. اگر می خواهید بین ۴۵۰ تا ۶۰۰ دلار هزینه کنید، راه پر فراز و نشیب در پی دارید.

انتخاب و خرید لپ تاپ ارزان کار سختی است. گزینه های زیادی در بازار وجود دارد که به ندرت همه ی آنها را در تبلیغات دیده ایم، همچنین با مجموعه ای از مشخصات مواجه می شوید که درک آنها معمولا دشوار است. اگر می خواهید بین ۴۵۰ تا ۶۰۰ دلار  هزینه کنید، راه پر فراز و نشیب در پی دارید.

به این دلیل که گاهی اوقات با وجود گزینه های زیاد موجود در بازار خرید لپ تاپ ارزان و مناسب بسیار مشکل است، برای کمک به شما چند راهنمایی را در نظر گرفته ایم که در ادامه آنها را بررسی می کنیم:

گام اول: مک بوک ایر، لپ تاپ خوبی است ولی نباید آن را انتخاب کنید

گام اول: مک بوک ایر، لپ تاپ خوبی است ولی نباید آن را انتخاب کنید

بله کاملا روشن است که لپ تاپ ارزش سرمایه گذاری را دارد. بدون شک شما می خواهید از لپ تاپ خود برای انجام کارهای مهم استفاده کنید. به همین خاطر حتما مشخصات داخلی و حتی ظاهری آن برایتان مهم است. مک بوک ها به خوبی عمل می کنند، ولی متاسفانه اگر به دنبال خرید لپ تاپ ارزان هستید، نمی توانید این دستگاه ها را انتخاب کنید. با قیمت کمتر از ۱۰۰۰ دلار نمی توان هیچ مک بوکی خرید. البته اگر استطاعت خرید لپ تاپ خوب را داشته باشید، مک بوک بهترین گزینه برای انتخاب است. شاید سال ها استفاده از آنها، ارزش هزینه کردن را داشته باشد.

گام دوم: کروم بوک ها را در نظر بگیرید

گام دوم: کروم بوک ها را در نظر بگیرید

گام اول این بود که مطمئن شوید که به دنبال خرید لپ تاپ ارزان هستید. حال باید از خودتان بپرسید که از این لپ تاپ چه استفاده ای خواهید کرد؟ اگر می خواهید نرم افزار فوتوشاپ، اکسل و یا یک بازی مدرن را روی آن اجرا کنید، به گام بعدی بروید. ولی اگر می خواهید به طور عمده از دستگاه خود برای مرور وب و سرگرمی های روزانه استفاده کنید، احتمالا یک کروم بوک برای شما کافی است. در بهترین حالت، در این گونه کاربرد ها، کروم بوک ها، سریع تر، خوش ساخت تر و ارزان تر از همتایان ویندوزی مقرون به صرفه ی خود هستند.

در حال حاضر، بیشتر به این دلیل که سیستم عامل آنها-کروم او اس- اساسا یک نسخه از مرورگر کروم است، عملکرد آنها در عملیات آنلاین مثل مرور وب بهتر است. برای بسیاری از افراد، کارهایی مثل سر زدن به فیس بوک، ایمیل و پردازش کلمات، در مرورگر کروم شدنی است. از طرفی توجه داشته باشید که تا پایان سال جاری میلادی، بسیاری از اپلیکیشن های اندرویدی روی سیستم عامل کروم، قابل نصب و اجراست.

البته این انتقال بدون اشکال نخواهد بود ولی بسیاری از خلل های موجود در سیستم عامل کروم، اعم از ویرایش تصویر و کار کردن آفلاین با دستگاه را بر طرف می کند.  تنها مشکلی که در حال حاضر وجود دارد این است که بسیاری از برنامه های اندرویدی با نمایشگر های لمسی بهتر کار می کنند که بسیاری از کروم بوک های ارزان فاقد آن هستند. اگر می توانید از نمایشگر لمسی صرف نظر کنید، ایسر کروم بوک ۱۳ انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

همچنین اگر واقعا تنها برای مرور وب به دنبال خرید لپ تاپ هستید، می توانید از تبلت ها استفاده کنید. البته متوجه ایم که آنها دستگاه های کاملا متفاوتی هستند ولی به هر حال نیاز شما را مرتفع می کنند.

گام سوم: برای خرید لپ تاپ ارزان باید با شرایط سازش کنید

گام سوم: برای خرید لپ تاپ ارزان باید با شرایط سازش کنید

بسیار خب، اگر تصمیم دارید که یک دستگاه کاملا ویندوزی برای کار، تحصیل و یا هر کاربرد دیگری، خریداری کنید، اکنون وقت آن است که انتظارات مناسب خود را لیست کنید.

لپ تاپ های ارزان ویندوزی شرایط خاصی دارند، به طور مثال اگر پردازنده ی سریعی داشته باشند احتمالا باتری خوبی ندارند. اگر نمایشگر آنها، با کیفیت باشد احتمالا صفحه کلیدشان خیلی خوب نیست. تعداد خیلی کمی از آنها باریک، سبک و با اندازه ی نمایشگر ۱۴ یا ۱۵ اینچی هستند که معمولا روی آنها بلوت ویر های از پیش نصب شده ای وجود دارد که  احتمالا کارایی ندارند. بلوت ویر، به برنامه هایی می گویند که شرکت سازنده به صورت پیش فرض، بر روی دستگاه نصب می کند که امکان حذف آن وجود ندارد و معمولا برای کاربر بلا استفاده هستند. این برنامه ها فقط فضای حافظه را اشغال می کنند و مصرف باتری را بالا می برند. البته شاید کمی نارحت کننده باشد ولی خب شرکت های سازنده، لپ تاپ های خود را برای خیریه تولید نمی کنند، شما نمی توانید یک دستگاه کاملا خوب با قیمت کم تهیه کنید، باید لپ تاپی بخرید که کمی مناسب باشد و برای کارها و انتظارات روزانه ی شما کفایت کند.

.

گام چهارم: در خرید لپ تاپ ارزان به مشخصات سخت افزاری توجه کنید

گام چهارم: در خرید لپ تاپ ارزان به مشخصات سخت افزاری توجه کنید

لپ تاپ ایسر اسپایر ای(Acer Aspire E) یکی از معدود لپ تاپ هایی است که با قیمت ۵۰۰ دلاری، کیفیت خوبی ارائه می دهد.

معمولا نمایشگرهایی با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ در لپ تاپ های ارزان دیده می شود که یک نمایشگر استاندارد و مدرن نیست و به سختی اطلاعات چند پنجره ی باز شده روی صفحه را نشان می دهد. توجه داشته باشید که یک پانل با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیسکل بسیار رضایت بخش تر است.

در صورت امکان لپ تاپی انتخاب کنید که نمایشگر IPS به جای  TN داشته باشد. این گونه نمایشگر ها، رنگی تر هستند و در زوایای باز خواندن از روی آنها آسان تر است. با این حال پیدا کردن آنها در لپ تاپ های ارزان، آسان نیست. به طور کلی ترجیح بر این است که پانل های مات را به جای پانل های براق انتخاب کنید، زیرا در نور خورشید، عملکرد بهتری دارند. نمایشگر های لمسی نیز بسیار کارا هستند، ویندوز ۱۰ کاربردهای بالقوه ای برای آنها دارد و البته یافتن نمایشگر لمسی در دستگاه های ارزان کار ساده ای نیست.

در مورد سخت افزار داخلی باید بگوییم که یک پردازنده ی Core i5 اینتل کافی است. بدون اینکه بخواهیم وارد مباحث فنی شویم، باید بگوییم که این نوع پردازنده برای بیشتر کارهای شما مناسب است. اگر به بازی علاقه ندارید، پردازنده Core i3 اینتل نیز خوب است. (اینتل به صورت سالانه محصولات خود را بروز می کند، می توانید پردازنده های نسل ۶ ام اینتل را نیز بررسی کنید)

میزان رم لپ تاپ، برای سرعت و روانی کارهایی که انجام می دهید، مهم است. ۸ گیگابایت رم مناسب به نظر می رسد حتی اگر کارهای سبکی انجام می دهید ۶ گیگابایت نیز کافی است ولی ۴ گیگابایت رم خیلی از کارها را به سختی انجام می دهد.

در مورد حافظه ی دستکاه نیز باید بگوییم که ۵۰۰ گیگابایت فضای ذخیره سازی، مناسب است. اگر به فضای بیشتر از این نیاز دارید، می توانید آن را ارتقاء دهید.

پردازنده ی گرافیکی اختصاصی بسیار مهم است، اگر تراشه های Nvidia GeForce را روی دستگاهی یافتید، آن دستگاه از نظر گرافیکی گزینه ی مناسبی است. این تراشه ها برای کسانی که از لپ تاپ خود برای بازی استفاده می کنند، عملکرد خوبی ارائه می دهند.

عمر باتری بیشتر بستگی به این دارد که چقدر از لپ تاپ استفاده می کنید. کمپانی ها در تبلیغات خود، در بیان این آمار و ارقام مبالغه می کنند، به همین خاطر نمی توان به آنها استناد کرد.

اطمینان حاصل کنید که دستگاه شما از سریع ترین استاندارد  ۸۰۲.۱۱ac  وای فای، پشتیبانی می کند. همچنین اگر دارای پورت ۳.۰ USB باشد، خوب است.

پیدا کردن لپ تاپی با مشخصات گفته شده در این رنج قیمت، دشوار است ولی به نظر می رسد که  Aspire E5-574G-52QU ایسر، به این مشخصات نزدیک باشد. این لپ تاپ باریک نیست ولی با قیمت ۵۲۰ دلاری، نمایشگر، پردازنده، رم، حافظه و اتصال وای فای آن تحسین برانگیز است. همچنین پردازنده ی گرافیکی خوبی برای بازی دارد.

.

گام پنجم: در خرید لپ تاپ ارزان سعی کنید یک نسخه ی پاک از ویندوز را تهیه کنید

گام پنجم: در خرید لپ تاپ ارزان سعی کنید یک نسخه ی پاک از ویندوز را تهیه کنید

لپ تاپ خود را به طور مستقیم از مایکروسافت تهیه کنید. آنها یک نسخه ی تمیز از ویندوز ۱۰ را ارائه می دهند، این به این معناست که هیچ بلوت ویری روی آنها وجود نخواهد داشت. در واقع شما فضای کمتری را به طور ناخواسته از دست می دهید. همانطور که اشاره کردیم، بلوت ویر، به برنامه هایی می گویند که شرکت سازنده به صورت پیش فرض بر روی دستگاه نصب می کند که معمولا تنها فضای حافظه را اشغال می کنند و کاربردی نیستند.

.

گام ششم: برای خرید لپ تاپ ارزان از مدل های کم یاب استفاده کنید

گام ششم: برای خرید لپ تاپ ارزان از مدل های کم یاب استفاده کنید

تا کنون لپ تاپ Aspire E5-574G-52QU ایسر را می شناختید؟ لپ تاپ های ارزان غالبا کاهش می یابند و معمولا مدل های قدیمی را در تبلیغات نمی بینیم. به دنبال لپ تاپ های خوب بگردید، شاید نام آن ها را نشنیده باشید ولی بتوانید انواع مناسبی را در بازار، بیابید.

.

گام هفتم: قبل از خرید لپ تاپ ارزان پرس و جو و تحقیق کنید

گام هفتم: قبل از خرید لپ تاپ ارزان پرس و جو و تحقیق کنید

برای خرید لپ تاپ ارزان همه ی این راهنمایی ها می تواند سرنخی باشد که بیشتر تحقیق کنید. بازخورد کاربران را بر روی صفحات وب در کامنت هایی که در سایت های مختلف می گذارند، از دست ندهید. اگر می توانید ، دستگاه های مختلفی را از نزدیک تست کنید. خریدن لپ تاپ یک سرمایه گذاری است و ارزش این را دارد که برای تحقیق روی خرید یک لپ تاپ مناسب، زمان خود را صرف کنید.

تک ارا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار