تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۰۸ تير ۱۳۹۵ - 2016 June 28
بالاخره شبکه اجتماعی گوگل توانست علیرغم تمامی نقایص و کاستی های خود 5 ساله شود تا آنچه برخی به شوخی آن را زامبی شبکه های اجتماعی میخوانند، بر خلاف تصور بسیاری، بیش از آنچه که باید دوام آورده باشد!

بالاخره شبکه اجتماعی گوگل توانست علیرغم تمامی نقایص و کاستی های خود 5 ساله شود تا آنچه برخی به شوخی آن را زامبی شبکه های اجتماعی میخوانند، بر خلاف تصور بسیاری، بیش از آنچه که باید دوام آورده باشد!

به گزارش «تابناک» امروز 28 ژوئن 2016 روز تولد پنج سالگی شبکه اجتماعی گوگل، یعنی گوگل پلاس است. گوگل پنج سال پیش در چنین روزی – دقیقا 28 ژوئن 2011 – این شبکه اجتماعی را در زمانی راه اندازی کرد که فکر میکرد میتواند با تهدید رو به افزایش و گسترش فیسبوک و اشتهای سیری ناپذیر آن برای خوردن اینترنت مقابله کند.

گوگل پلاس 5 ساله شد / تبریک به زامبی شبکه های اجتماعی!


البته این شبکه اجتماعی نیز همانند پیشوا و پیشکسوت خود یعنی Google Buzz نتوانست توجه کاربران را آنگونه که باید و شاید جلب کند و بخشی از زندگی هر روزه آنها شود. حتی ترفند های گوگل برای یکپارچه کردن آن در سرویس های دیگر نظیر جی میل و یوتیوب هم نتوانست این زامبی شبکه های اجتماعی را از شکست نجات دهد.

در برهه های زمانی مختلفی گوگل پلاس به عنوان اصلی ترین ابزار گوگل برای به اشتراک گذرای تصاویر، گفتگو های تصویری و حتی برای ورود به حساب کاربری توییتر استفاده شد تا شاید جایگاه این شبکه اجتماعی بهبود پیدا کند. اکنون اما همه این تلاش ها متوقف شده یا معکوس شده تا از گوگل پلاس تنها نشانی از بلند پروازی بی مطالعه و بی حساب و کتاب گوگل باشد.

گوگل پلاس برای بسیاری این امید را به همراه داشت تا تبدیل به جایگزینی مطمئن و بی دردسر برای فیسبوک شود اما واسط کاربری عجیب و غریب آن و مفهوم عجیب تر Circle ها در آن پیچیدگی های آن را دو برابر کرد تا در نهایت گوگل را با یک ناکامی بزرگ مواجه کند.

امروز در 5 سالگی، این شبکه اجتماعی در واقع یک شبکه اجتماعی متروکه است که تنها وفاداران اصیل به گوگل هنوز هم گاه گاهی سری به آن میزنند. هیچ بعید نیست که تا چندی دیگر این شبکه اجتماعی نیز به فهرست بلند بالای سرویس های متوقف شده گوگل اضافه شود تا گلوله ای دیگر بر قلب بلند پروازی های گوگل باشد!


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار