تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۰۸ تير ۱۳۹۵ - 2016 June 28
نمونه ای ماکتی و کوچک از موشک فالکون 9 شرکت Space X اینبار بر روی یک شناور کوجک در استخر حیاط یک خانه فرود آمد تا نشان دهد که موفقیت های این شرکت و آینده آن به تدریج تبدیل به یک فرهنگ همگانی میوشد.

نمونه ای ماکتی و کوچک از موشک فالکون 9 شرکت Space X اینبار بر روی یک شناور کوجک در استخر حیاط یک خانه فرود آمد تا نشان دهد که موفقیت های این شرکت و آینده آن به تدریج تبدیل به یک فرهنگ همگانی میوشد.

به گزارش «تابناک» بلند پروازی های ایلان ماسک و Space X برای تولید و طراحی یک موشک با قابلیت استفاده مجدد یکی از بزرگترین چالش هایی است که طی سال های اخیر از سوی بزرگان حوزه فناوری پیش کشیده شده است. بلند پروازی که با فرود موفقیت آمیز فالکون 9 بر روی شناوری در اقیانوس در اوایل سال میلادی جاری به اوج خود رسید.

اما اکنون گویا این همت و بلند پروازی تبدیل به یک فرهنگ عمومی نیز شده است و موفقیت های Space X منجر به پدید آمدن شور و اشتیاقی همگانی برای آرزوی سفر ارزان قیمت به فضا شده.

شاید از همین روی است که یکی از کاربران توییتر اکنون سعی کرده است که پروژه Space X و فالکون 9 را حیاط خانه خود شبیه سازی کند و با فرود آوردن این موشک ماکت بر روی یک شناور کوچک در استخر خود، نشان دهد که موفقیت های ایلان ماسک و پروژه وی تا کجا در زندگی ما تاثیر گذار است.

تماشا کنید: اینبار موشک فالکون 9 پروژه Space X در استخر حیاط یک خانه فرود آمد!


این موشک شبیه سازی شده که بسیار هم به فالکون 9 شباهت دارد، از چهار ملخ در قسمت انتهایی خود برای پرواز استفاده میکند و شناوری که قرار است این موشک بر روی آن فرود آید دقیقا شبیه به همان شناوری که Space X طراحی کرده، رنگ آمیزی شده است. این شناور در استخری قرار دارد که یک حس واقع گرایانه از فرود های فالکون 9 را به نمایش میگذارد.

این موشک ماکت البته برخی تغییرات نیز نسبت به فالکون 9 اصلی دارد. از جمله شعله های شبیه سازی شده انتهایی موشک که قابل جداسازی نیز هست! ویدئوی زیر نشان میدهد که قبل از فرود موفقیت آمیز این موشک، چندین بار پروژه فرود با شکست مواجه شده است!

این موضوع به خوبی بیان میکند که ایلان ماسک و Space X برای فرود آوردن موشک فالکون 9 بر روی اقیانوس و یک نقطه معین با چه چالش بزرگی روبرو هستند. با هم این ویدئو را تماشا کنیم:



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار