تاریخ انتشار: ۱۲:۵۷ - ۰۵ تير ۱۳۹۵ - 2016 June 25
میزان تخریبی که یک سلاح لیزری بر یک دشمن فرضی وارد می‌کند، بسته به قدرت آن لیزر و مدت زمانی است که می‌تواند روی آن دشمن متمرکز شده باشد. بنابراین زمانی که یک موشک یا یک پهپاد دشمن با سرعت به شما نزدیک می‌شود، مهم این است که بتوانید لیزری با قدرت بیشتر داشته باشید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن دشمن‌تان را نابود کنید. توپ‌ لیزری ۱۵۰ کیلوواتی نیروی دریایی آمریکا، جوابی است به همین نیاز!
لیزر 150 کیلوواتی سلاح نیروی دریایی ایالات متحده

پیش از این یک اسلحه‌ی لیزری ۳۰ کیلوواتی روی چندتایی از ناوهای ارتش آمریکا نصب شده بود که آن هم در نوع خودش سلاح قدرتمندی به حساب می‌آمد و می‌توانست یک هواپیمای کوچک یا هر وسیله‌ی نقلیه‌ی نه چندان سریع دیگر را از بین ببرد. اما حالا کارشناسان پنتاگون طرح بزرگ‌تری در دست دارند: توپ لیزری ۱۵۰ کیلوواتی برای مقابله با هر دشمنی که بخواهد به ناوهایشان نزدیک شود.

خبر طراحی و ساخت این اسلحه‌ی جدید در همایشی درباره‌ی سلاح‌های مبتنی بر تابش مستقیم انرژی در واشنگتن مطرح شده و پیش‌بینی می‌شود که خود این اسلحه تا چندسال دیگر وارد زرادخانه‌ی ارتش آمریکا بشود. برنامه‌ریزی ارتش آمریکا این است که سلاح‌های لیزری تا سال ۲۰۲۲ در نیروی هوایی و تا سال ۲۰۲۳ در نیروی دریایی نقش فعال و قدرتمندی داشته باشند.

برسام
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار