کد خبر: ۴۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - 2016 June 14
مایکروسافت روز گذشته و طی کنفرانس E3 2016 خود، کنسول جدید و ارتقا یافته Xbox One را با نام Project Scorpio معرفی کرد و نشان داد که شایعات چند ماه گذشته حقیقت داشته است. این کنسول که قرار است در سال 2017 عرضه شود، از یک پردازنده 8 هسته ای با پهنای باند 320GB بهره خواهد برد و 6 ترافلاپ قدرت دارد. این دستگاه قادر است تجربه 4K واقعی را در بازی های رایانه ای به واقعیت تبدیل کند.

مایکروسافت همچنین اعلام کرد که Project Scorpio با هر دو کنسول Xbox One و Xbox One S سازگاری دارد و کاربران می توانند از کنترل ها و لوازم جانبی مشترک در بین آن ها استفاده کنند.

 

رزولوشن 4K ،تا حد بسیار زیادی به سخت افزار قدرتمند وابسته است. حتی کارت گرافیک های 400 دلاری هم تا رزولوشن 2160p را ارائه می دهند. مایکروسافت همچنین ادعا می کند که این سخت افزار فریم ریت ثبت 60fps را هدف قرار داده است.

 

مایکروسافت همچنین به کاربرد Project Scorpio در بازی های واقعیت مجازی اشاره کرد. از آنجایی که واقعیت مجازی نیازمند سخت افزار قوی برای ارائه رزولوشن بالا و تصاویر سریع و با ثبات می باشد، انتظار می رود کنسول ارتقا یافته مایکروسافت عملکرد خوبی از خود نشان دهد. تاد هاوارد، توسعه دهنده بزرگ کمپانی بتسدا نیز در ویدیوی معرفی این محصول حضور داشت و عنوان کرد که نسخه واقعیت مجازی بازی Fallout 4 برای این کنسول عرضه خواهد شد. از آنجایی که در رونمایی از تجربه واقعیت مجازی Fallout 4، طی کنفرانس بتسدا، اعلام شد که این بازی از هدست HTC Vive استفاده می کند، احتمالا کنسول Project Scorpio از هدست واقعیت مجازی HTC Vive پشتیبانی خواهد کرد.

project scorpio

تک شات

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار