کد خبر: ۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۱ - ۰۱ دی ۱۳۹۴ - 2015 December 22
فراخوانی کورتانا در دستگاه‌های اندرویدی باعث شده تا قابلیت OK Google در این دستگاه‌ها مختل شود، از این‌رو مایکروسافت در بروزرسانی اخیر خود فرمان صوتی کورتانا را غیرفعال کرده است.
اخیرا مایکروسافت بروزرسانی جدیدی را برای کاربران ایالت متحده آمریکا ارائه کرده که بر اساس آن فرمان صوتی Hey Cortana در دستگاه‌های اندرویدی غیرفعال می‌شود. این دسته از کاربران در گوشی اندرویدی خود قادر به استفاده از قابلیت OK Google نبودند، زیرا فرمان صوتی مایکروسافت دستور گوگل را غیرفعال کرده بود. البته طی گزارش‌های اخیر، برخی کاربران اعلام کرده‌اند که با غیرفعال شدن این فرمان صوتی، میکروفن گوشی نیز از کار افتاده است.

فرمان صوتی Hey Cortana

فرمان صوتی مایکروسافت حتی باعث شده که کاربران اندرویدی نتوانند مجددا قابلیت گوگل را فعال کنند، همچنین کاربران نمی‌توانستند با نگه داشتن دکمه یا فشردن آیکون‌های جستجوی گوگل و میکروفن نیز دستیار صوتی گوگل را فراخوانی کنند. به عنوان مثال گوشی موتورولا DROID Turbo جزو گوشی‌های اندرویدی است که این مشکل برای آن به وجود آمده است.

مایکروسافت علاوه بر غیرفعال کردن فرمان صوتی Hey Cortana از اپلیکیشن کورتانا، چندین بهبود مربوط به عملکرد این دستیار صوتی در دستگاه‌های اندرویدی را نیز فراهم کرده است که از جمله‌ی این بهبودها می‌توان به قابلیت‌های پیشرفته‌ی پیام کوتاه و تماس اشاره کرد. هم اکنون بروزرسانی جدید برای کاربران آمریکا از طریق پلی استور قابل دسترسی بوده و در حال حاضر برای دیگر کشورها ارائه نشده است.


منبع:زومیت

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار