تاریخ انتشار: ۱۳:۴۷ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - 2016 June 12
مسئله امنیت همیشه یکی از اصلی ترین دغدغه های موضوعات مختلف تکنولوژی بوده و هر روز مشکلات امنیت و سوء استفاده های آن در اخبار منتشر می شود. این موضوع مخصوصا در سرویس هایی که کاربران هر روز از آنها استفاده می کنند و اطلاعات زیادی از خودشون را در آنها قرار داده اند حساسیت بیشتری داشته و البته هک ها هم بیشتر در این بخش ها رخ می دهد. مانند شبکه های اجتماعی، سیستم عامل های موبایل، وب سایت ها و ….

سیستم عامل اندروید هم با اینکه همیشه به عنوان یکی از امن ترین سیستم عامل ها مطرح بوده ولی همواره مورد تهاجم هکر ها قرار گرفته است. برای همین معمولا شرکت گوگل بصورت ماهیانه پچ های امنیتی برای سیستم عامل خودش ارائه می کند. شرکت های تولید کننده موبایل هم می بایست هم راستا با بروزرسانی های امنیتی سیستم عامل، نسخه مورد نظر خودشان را برای موبایل های خود ارائه کنند. شرکت سامسونگ یکی از شرکت هایی است که این موضوع رو جدی گرفته و بلافاصله با ارائه پچ های امنیتی گوگل، او هم بروزرسانی مورد نظر را برای نسخه های مختلف موبایل ارائه می کند.

به تازگی شرکت LG هم با راه اندازی پرتالی که بصورت روزانه بروز می شود، کلیه اطلاعات و خدمات مربوط به بروزرسانی های مختلف در سیستم عامل های مختلف موبایل های خود را ارائه می کند. مواردی از قبیل وضعیت فعلی امنیت سیستم عامل ها به تفکیک نسخه های موبایل، آخرین حمله صورت گرفته و آخرین بروزرسانی امنیتی و ….

در این پرتال که می توانید آن را از این طریق مشاهده کنید، کاربر می تواند نسخه مورد نظر خودش را یافته و علاوه بر دریافت اطلاعات بیشتر در مورد پچ امنیتی ارائه شده، آن را برای بروزرسانی سیستم عامل خود استفاده کند.

البته همیشه یکی از جدی ترین مسائل مطرح شده برای کاربران، صحت و سقم و بروز بودن این پرتال ها است. امیدوار هستیم LG همانطور که شروع خوبی در این زمینه داشته، با همین کیفیت و سرعت ادامه دهد و خیال کاربران خود را از این حیث راحت و آسوده کند. یکی از مشکلات این پرتال ها سرعت کند ارائه خدمات و دور بودنشان از ارائه سرویس های واقعی برای کاربرانی است که از سیستم عامل های دستکاری شده و ROM استفاده می کنند. اتفاقا سیستم عامل ها دقیقا از همین نقطه ضربه های جدی می خورند و هکر ها با استفاده از باگ های امنیتی ای نوع ROM ها به آنها نفوذ می کنند.


برسام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار