کد خبر: ۴۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - 2016 June 11
با یک قسمت تازه از سری مطالب کاراگاه بازی در خدمت شما کاربران عزیز ترنجی هستیم. درقسمت‌های گذشته سری مطالب کاراگاه بازی، ما نگاهی به نکات‌ مخفی یا همان Easter Egg‌ های برخی بازی‌ها، فیلم‌ها و حتی مکان‌ها داشتیم. حال دوست داشتیم که امروز کمی متفاوت‌تر عمل کنیم و نگاهی به برخی Easter Egg‌ های محصولات اپل داشته باشیم. همانطور که می‌دانید، اپل معمولا توجه خاصی به جزئیات محصولات خود دارد و نتیجه کاراگاه بازی ما در بین محصولات اپل نیز این موضوع را تایید می‌کند.

اجرای بازی‌های ساده

1

اجرای بازی‌های ساده در بخش‌های مختلف سرویس‌ها وسیستم عامل‌ها یکی از مواردی است که واقعا از پیدا کردنشان لذت می‌بریم. این بخش کمی نیاز به نوشتن برخی دستورات دارد اما اگر آموزش مربوطه را دنبال کنید می‌توانید به نتیجه برسید. ابتدا به بخش برنامه‌ها رفته و به بخش Utilities folder بروید. اینجاست که می‌توانید به کمک یک ترمینال چند بازی ساده را اجرا کنید. در ترمینال، کلمه emacs را تایپ کنید و سپس دکمه اینتر را فشار دهید. سپس دکمه esc و دکمه X را با همدیگر فشار دهید. بعد آن عبارت tetris را تایپ کنید. حال می‌توانید به انجام بازی‌های ساده ولی سرگرم کننده بپردازید. برای اجرای بازی‌های دیگر می‌توانید دستور عمل فوق را تکرار کنید اما بجای عبارت tetris، عبارت‌هایی مانند pong یا snake را تایپ کنید.


متن مخفی در آیکن برنامه Text Edit

2

اگر شما هم از جدیدترین نسخه سیستم عامل مک استفاده می‌کنید ممکن است این مورد را مشاهده نکنید، چراکه این Easter Egg‌ به نسخه‌های قدیمی این سیستم عامل مربوط می‌شود. درحالت کلی، آیکن این برنامه شامل یک قلم و یک کاغذ است اما اگر کمی با دقت نگاه کنید، متوجه می‌شوید که متن نوشته شده بر روی آن، درحقیقت بخشی از متن کمپین "متفاوت فکر کن” اپل در سال 1997 است. متن نوشته شده به این صورت است:

به افتخار دیوانه‌ها. به افتخار آدم‌های عجیب و متفاوت، سرکش‌ها و دردسرسازان. قطعه‌های ناجور پازل. کسانی که دنیا را جور دیگری می‌بینند و به قواعد علاقه‌ای ندارند. به وضع موجود نیز قانع نیستند. می‌توانید صحبت‌هایشان را نقل قول کنید یا با آن‌ها مخالف باشید. می‌توانید آنها را تحسین و یا سرزنش کنید. اما تنها کاری که نمی‌توانید در موردآن‌ها مرتکب شوید، نادیده گرفتنشان است. چون آن‌ها دنیا را تغییر می‌دهند.

مراقب خودت باش.

John Appleseed


عینک‌ استیو جابز در مرورگر سافاری

3

یکی از مزیت‌های مرورگر سافاری، داشتن بخشی است که به می‌توان در آن برخی صفحه‌های وب را ذخیره کرد تا بعدا به مطالعه آن‌ها پرداخت. همانطور که می‌دانید، اپل در نسخه هفتم از سیستم عامل iOS طراحی المان‌‌های این سیستم عامل را تغییر داد که یکی از این تغییرات، مربوط به همین ویژگی می‌شود. اگر کمی دقت کنید، مشاهده می‌کنید که آیکن این ویژگی به صورت یک عینک با شیشه‌های دایره‌ای است، آیا این عینک برای شما آشنا نیست؟ بله! این عینک استیو جابز است و بهتر است آن را با عینک هری پاتر اشتباه نگیرید!


عنوان یک موسیقی در اپل واچ

4

اگر به صفحه پشتیبانی اپل واچ در وبسایت اپل بروید، شاهد چند بخش در زمینه آموزش‌های مربوط به اپل واچ خواهید بود. در انتهای صفحه بخش مربوط به اضافه کردن دوستان وجود دارد و در کنار آن یک تصویر از صفحه اضافه کردن دوستان وجود دارد. در این تصویر شاهد حروف اول نام‌های مخاطبین هستیم که مورد خاصی به نظر نمی‌رسد، اما این تمام ماجرا نیست. اگر تمام این حروف را کنار یک دیگر بگذارید، به عبارت NE VE RG ON NA GI VE YU UP می‌رسید. به عبارت دیگر، این عنوان موسیقی Never Gonna Give You Up است!


ترنجی

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار