تاریخ انتشار: ۱۷:۱۴ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - 2016 June 07
قطر قصد دارد با اجرای پروژه‌ی امنیت الکترونیک، سطح امنیت سایبری را افزایش داده و همکاری‌های بین‌المللی نیز در این راستا داشته باشد.
قطر اولین مرحله‌ی پروژه امنیت الکترونیک خود را در مرکز فرماندهی ملی، راه‌اندازی کرد. این پروژه با هدف بهبود سطح امنیت الکترونیک و زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و حفاظت از شبکه‌ها، است. خبر مربوط به وجود پروژه‌ی مذکور به‌وسیله‌ی نخست‌وزیر و وزیر داخلی این کشور، اعلام شد.

بر اساس این پروژه، قطر در تلاش است تا مؤسسات و سازمان‌های خود را در برابر تهدیدات امنیت الکترونیک، محافظت کند و آموزش و مشاوره‌هایی در این راستا نیز ارائه دهد. در این پروژه مسائلی مانند نظارت بر زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در سازمان‌های دولتی به‌منظور تشخیص و تحلیل تهدیدات سایبری، پاسخگویی به حوادث سایبری، رسیدن به وضعیت امنیت سایبری بهتر و ساخت نیروهای متخصص مورداشاره قرار گرفته است.

همچنین در پروژه‌ی یادشده روی همکاری‌های بین‌المللی و تبادل اطلاعات مربوط به تهدیدات سایبری و پاسخگویی به حوادث سایبری -که نیاز به کمک سایر کشورها دارد- تأکید شده است. چندی پیش نیز این کشور با هند، در زمینه‌ی همکاری در امنیت سایبری، توافق کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار