تاریخ انتشار: ۱۴:۲۷ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - 2016 June 06
طبق برخی خبرها، ایرباس اخیرا دست به کار پرینت سه بعدی موتورسیکلت شده است. اما آنطور که در گزارشات آمده، این کمپانی به پرینت موتور اکتفا نکرده و حالا تلاش دارد محصولات هوایی را نیز با بهره گیری از این فناوری تولید نماید.

این غول صنعت هوایی در جریان نمایشگاه Berlin Air که اخیرا در برلین برگزار شد محصولی به نام Thor را معرفی کرد؛ نوعی پهپاد که تقریبا به صورت کامل با استفاده از قطعات پرینت شده سه بعدی ساخته شده است.

طبق اعلام ایرباس، هر نوع قطعه غیرالکترونیکی در این محصول از پلی آمید ساخته شده و فرقی ندارد که آن قطعات سیستم های رانشی پهپاد باشند یا پایه فرود آن. اما نتیجه کار نوعی هواپیمای رباتیک بدون سرنشین است که در کوتاه ترین زمان ممکن مونتاژ شده (هیچگونه ابزار خاصی برای این منظور استفاده نشده است) و وزن بسیار اندکی دارد (20 کیلوگرم).


تولید این پهپاد همانطور که گفته شده تقریبا به صورت کامل به لطف پرینترهای سه بعدی محقق شده که روز به روز نیز بزرگ تر می شوند. ایرباس با استفاده از این تکنیک توانسته قطعاتی به طول 38 سانتی متر را تولید کرده و در کنار هم قرار دهد. طبق اعلام این کمپانی، به لطف تکنیک جدید، می توان مونتاژ موتوری متشکل از 270 قطعه را صرفا با پرینت کردن سه قطعه انجام داد.

اضافه نماییم که هم اکنون Thor بیشتر یک مدل نمایشی است تا محصول کاربردی اما به خوبی نشان می دهد که ایرباس قصد دارد در آینده به کدام سمت و سو حرکت کند. تولید یک هواپیمای کامل با استفاده از پرینترهای سه بعدی می تواند در نهایت به کاهش میزان مصرف سوخت و حذف پسماندهایی بیانجامد که معمولا در جریان فرایندهای تولیدی ایجاد می شوند.

در پایان هم این تکنیک به کاهش هزینه های تولید این کمپانی در تمامی حوزه ها خواهد انجامید. این شرکت هم اکنون در تلاش است تا با استفاده از روش پرینت سه بعدی از هزینه های ساخت راکت Ariane 6 (که قرار است تا سال 2020 تولید شود) بکاهد و حالا که مشخص شده کمپانی فرانسوی مورد بحث می تواند محصولی را تماما با استفاده از این روش بسازد، انتظار می رود که حتی چند گام جلوتر از برنامه های خود برای کاهش هزینه پیش برود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار