تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - 2016 June 05
سازمان‌های امنیتی آمریکا در تلاش هستند تا با اتمام دوره ریاست جمهوری اوباما، برای تدوین برنامه‌های جدید پیش‌دستی کنند.
وزارت امنیت داخلی آمریکا در حال تبادل‌نظر با شورای مشورتی امنیت داخلی است تا برنامه‌های متقابل امنیت سایبری انتخابات آینده و تغییر ریاست جمهوری را هماهنگ کند. در طول نشست‌های ماه ژوئن این دو نهاد، جه جانسون، وزیر امنیت داخلی، از اعضای این شورا خواست که با پیشنهاد‌هایی برای طرح انتقال آژانس‌های زیر نظر دولت در نشست‌های آینده حاضر شوند.

وی عنوان کرد: برنامه‌ریزی انتقالی خوبی در راه خواهد بود، اما من می‌خواهم بدانم که این کمیته چه چیزهایی را در دستور کار دولت آینده قرار خواهد داد تا برای حفظ امنیت داخلی روی آن تمرکز کند. وی افزود: چیزهایی که ما شروع کرده‌ایم، برخی چیزهایی که ما قادر به تکمیل آن نیستیم و چیزهایی که باید روی آن تمرکز می‌کردیم و نکردیم. همه این‌ها در زمان انتقال بررسی می‌شود. کمیته فرعی امنیت سایبری در شورای مشورتی امنیت داخلی، از جانسون خواست تا در نسخه بعدی برنامه پاسخگویی حوادث امنیت ملی (NCIRP) که توسط وزارت امنیت داخلی تدوین خواهد شد روی «پاسخگویی متقابل» تمرکز داشته باشد. این کمیته خلاصه‌ای از تلاش نه‌ماهه خود را برای کمک به وزارت امنیت داخلی در تدوین برنامه پاسخگویی، ارائه کرد.

کریستوفر بویر، معاون دستیار رئیس‌جمهور در سیاست جهانی، با حضور در همایش شرکت AT&T در مورد این موضوع صحبت کرد و عنوان کرد مسئله‌ی درجه‌یک در NCIRP، نحوه همکاری بخش خصوصی و دولتی در زمان بروز تهدیدات سایبری است.

شایان‌ذکر است در ماه‌های انتهایی ریاست جمهوری اوباما، سازمان‌های دولتی در تلاش برای همکاری و هماهنگی برای انتقال قدرت و انطباق با شرایط جدید و آمادگی برای پیاده‌سازی سیاست‌های دولت جدید هستند. این پیش‌دستی‌ها به نوعی تعیین‌کننده خط‌مشی‌های کلی دولت بعد خواهد بود که بیشتر در امتداد و تکمیل‌کننده برنامه‌های قبلی هستند. این موارد نشان می‌دهد که علاوه بر هماهنگی و همکاری‌های سازمان‌های همسو، به‌نوعی فشار غیرمستقیم در تعیین خط‌مشی‌های دولت‌ها نیز اجرایی می‌شود.

این برنامه در حالی تدوین می‌شود که ایالات‌متحده بیشترین تحرکات قانونی امنیت سایبری را در سال 2015 و 2016 تجربه کرده است و سازمان‌های امنیتی خواهان حفظ این روند پیش‌رونده هستند. فرماندهی سایبری آمریکا به‌تازگی درخواست کرده تا به یک فرماندهی مجزا با قدرت و اختیارات بیشتر تبدیل شود. همه تغییرات تهاجمی در ارتش آمریکا نشان از رویکرد جنگ‌طلبانه بیشتر این دولت در سال‌های آینده دارد که در بسترهای جدیدتری مانند امنیت سایبری ظهور خواهد کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار