تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - 2016 May 25
برخی مشترکان بسته‌های اینترنت اپراتور اول در ماه گذشته با اتفاقی مواجه شده و تمدید بسته‌های اینترنتی موجب نارضایتی و انتقاد آنها شد.
براین اساس، پس از اطلاع‌رسانی همراه اول به برخی از مشترکان بسته‌های تشویقی اینترنت و اعلام این‌که حجم آنها رو به پایان است اپراتور به مشترکان اعلام کرده بود که در صورت به پایان رسیدن حجم بسته به طور خودکار بسته آنها بار دیگر فعال خواهد شد.

بدین ترتیب در قالب پیامکی از سوی اپراتور به برخی مشترکان که پیشتر بسته‌های ۲.۵ گیگابایتی آلفا را فعال کرده و حجم آنها رو به پایان بود اعلام شد:«شما ۸۵ درصد حجم بسته اینترنت آلفا ۳۰ روزه ۲.۵ گیگابایت را مصرف نموده‌اید ...پس از پایان این بسته، بسته اینترنت آلفا ۳۰ روزه ۲.۵ گیگابایت برای شما به صورت خودکار تمدید خواهد شد.»

اما در نهایت پس از فعال‌سازی مجدد بسته، برخی مشترکان با این پیام مواجه شدند:« بسته اینترنت آلفا ۳۰ روزه ۲.۵ گیگابایت شما به پایان رسیده و با توجه به ارتقای شبکه همراه اول،به صوت خودکار با بسته پرسرعت ماهانه ۱گیگا بایت+۱گیگا بایت شبانه با قیمت یکسان جایگزین شد.برای اطلاع از وضعیت بسته *۱۰۰*۰#را شماره‌گیری نمائید.»

پیگیری‌های بیشتر موضوع گویای آن بود که از تاریخی خاص اپراتور تصمیم به حذف بسته ‌۲.۵ گیگابایتی اینترنت آلفا گرفته و ارائه‌ی آن را متوقف کرده است، اما در برخی موارد پیامک‌ اطلاع‌رسانی به هر دلیل به دست مشترکان نرسیده است.

هرچند اپراتور تاکید دارد پیش از حذف این بسته در قالب پیامکی اعلام کرده است:«مشترک گرامی، شما تاکنون جهت اتصال به اینترت همراه از بسته ماهانه آلفا با سرعت محدود استفاده نموده‌اید. مفتخریم به اطلاع برسانیم از تاریخ ۹۵/۰۲/۱۳ محدودیت سرعت برداشته خواهد شد. بسته‌های جایگزین با سرعت بدون مرز به زودی به اطلاع شما خواهد رسید.»

براین اساس، روابط عمومی همراه اول در این‌باره اعلام کرد: پیش از این از سوی این اپراتور بسته‌های اینترنت آلفا ارائه می‌شد تا اگر مشترکی در نقطه‌ای زندگی می‌کند که در آن منطقه پوشش 3G وجود ندارد، نسبت به او اجحاف نشود، اما اکنون با توجه به این‌که پوشش 3G همراه اول در بیشتر نقاط کشور وجود داشته و در اکثر شهرهای بزرگ این پوشش تقریبا کامل است اپراتور تصمیم گرفته بسته‌ آلفای ۲.۵ گیگ خود را حذف و آن را به «آلفا + »که دارای سرعت بیشتری است تبدیل کند.

البته بنابر اظهار اپراتور همچنان سایر بسته‌های پرطرفدار آلفا باقی مانده و ارائه می‌شود، اما در خصوص بسته ۲.۵ گیگابایتی آلفا این بسته از لیست بسته‌های اینترنت اپراتور حذف شده و یک هفته قبل از حذف آن و همزمان با حذف آن، موضوع از طریق پیامک به کاربران بسته‌های اینترنتی اپراتور اول اعلام شده است، با این وجود همچنان برخی کاربران به دلایل مختلف این پیام را دریافت نکرده و بدون اطلاع آنها بسته مدنظر آنها با بسته جدید پیشنهادی جایگزین شده است که برای جلب رضایت این افراد اپراتور امکانی در نظر گرفته تا پس از تماس این افراد با سامانه ۹۹۹۰ خسارت‌های احتمالی وارد شده به مشترکان جبران شود.

همچنین همراه اول خطاب به مشترکان بسته ۲.۵ گیگابایتی آلفا یادآور شده است: با توجه به توسعه پوشش و ارتقاء کیفیت شبکه همراه اول محدودیت سرعت بسته آلفا برداشته شده و بسته آلفای شما با بسته سرعت بدون مرز شماره ۲۳۳ جایگزین می‌گردد در صورت تمایل به انتخاب بسته با حجم بیشتر می‌توانید کد بسته را به ۸۰۸۰ پیامک فرمایید.

۲۲۳:۱+۱ شبانه ۱۰ هزار تومان (جایگزین پیش فرض)

۲۳۴:۲+۲ شبانه ۱۲ هزار تومان (ویژه با شرایط)

۲۳۵:۴+۴ شبانه ۱۷ هزار تومان

بدین ترتیب در صورتی که مشترک تمدید خودکار را لغو نکرده باشد و شماره یکی از بسته‌های پیامک‌شده را به شماره ۸۰۸۰ پیامک کند بسته مذکور برای وی رزرو می‌شود، در غیر این صورت پس از اتمام بسته وی (حجمی و زمانی) بسته ماهانه آلفا + یک گیگابایت + یک گیگابایت شبانه برای وی فعال خواهد شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار