تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - 2016 May 21
شرکت کشتی سازی Bath Iron Work مستقر در ایالت ماین آمریکا، ناو جنگی Zumwalt که گفته میشود بزرگترین ناو جنگی و نابودگر حال حاضر دنیا است را در اختیار ارتش ایالات متحده قرار داد.

شرکت کشتی سازی
Bath Iron Work مستقر در ایالت ماین آمریکا، ناو جنگی Zumwalt که گفته میشود بزرگترین ناو جنگی و نابودگر حال حاضر دنیا است را در اختیار ارتش ایالات متحده قرار داد.

به گزارش «تابناک» این ناو جنگی که به گونه ای پیشرفته ترین و پیچیده ترین نمونه ساخته شده در جهان تا کنون است، و قابلیت تهاجم چند وجهی در دریا و زمین را دارد، قبل از تحویل به ارتش آمریکا چندین ماه مورد آزمایش های متعدد در آبهای آزاد و برای تست قدرت بدنه، تجهیزان مکانیکی و سیستم های الکتریکی، قدرت پیشرانه و قابلیت های مهار و کنترل، قرار گرفته است.

ناو Zumwalt با طراحی ممتاز و ساختار کامپوزیتی قدرتمند خود نه تنها به دلیل اندازه کوچک خود، بلکه به جهت قابلیت های اختفای پیشرفته که آن را از چشم هر راداری مخفی میسازد، قابل توجه است.

تماشا کنید: پیچیده ترین و پیشرفته ترین ناو جنگی دنیا در اختیار ارتش آمریکا قرار گرفت

این ناو قادر به حمل 130 خدمه در بدنه و 28 خدمه در قسمت فوقانی خود است و و مجهز به دو راکت از نوع سیستم تسلیحاتی پیشرفته 115 میلیمتری با قابلیت Long-Range Land Attack Projectiles است که با برد 117 کیلومتر قدرتی سه برابر نمونه های استفاده شده فعلی در ناو های جنگی را دارد.

نیروی دریایی آمریکا اذعان کرده است که این ناو اولین نمونه از جنگ افزارهای جدید است که از سیستم یکپارچه قدرت (IPS) استفاده خواهد کرد. این سیستم یک نمونه کاملا الکتریکی است که با توربین های گازی تولید توان و نیرو میکند. از این جهت طراحی این ناو نه تنها شامل ویژگیهای صرفه اقتصادی و قابلیت مقاومت بالا است، بلکه پیشقراول تسلیحات مبتنی بر انرژی آینده نیز به حساب می آید.

تماشا کنید: پیچیده ترین و پیشرفته ترین ناو جنگی دنیا در اختیار ارتش آمریکا قرار گرفت

ساخت این ناو جنگی که نام گذاری آن به یاد ژنرال «المو باد زوموالت جونیور» است 4 میلیارد دلار هزینه در بر داشته و از سال 2009 آغاز شده بود در سال 2014 ساخت آن به پایان رسید. نیروی دریایی آمریکا میگوید که از این ناو هم برای عملیات های انفرادی به عنوان بازدارندگی دشمن، و هم در عملیات های مشترک استفاده میشود. Zumwalt توان رمز در قالب دریا به هوا، دریا به دریا و رمز زیر دریایی را همزمان دارا است.

این ناو قرار است قبل از شروع رسمی کار خود، در ماه اکتبر و در بالتیمور بررسی های انسانی نهایی را پشت سر بگذارد و بعد از آن روانه پایگاه خود در سن دیگو کالیفرنیا خواهد شد. ویدئو کوتاه زیر بخشی از مانور آزمایشی این ناو جنگی را به نمایش میگذارد:



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار