تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - 2016 May 21
شرکت ایرباس را معمولا با هواپیماهایش به ویژه نمونه های غول آسای آن میشناسند اما اکنون یکی از شاخه های زیر مجموعه این شرکت با نام APWorks اعلام کرده است که اولین موتورسیکلت تماما ساخته شده با چاپگر سه بعدی دنیا را طراحی و تولید کرده است که میتوان از آن مانند سایر موتورسیکلت ها برای انجام امور روزمره استفاده کرد.

شرکت ایرباس را معمولا با هواپیماهایش به ویژه نمونه های غول آسای آن میشناسند اما اکنون یکی از شاخه های زیر مجموعه این شرکت با نام
APWorks اعلام کرده است که اولین موتورسیکلت تماما ساخته شده با چاپگر سه بعدی دنیا را طراحی و تولید کرده است که میتوان از آن مانند سایر موتورسیکلت ها برای انجام امور روزمره استفاده کرد.

به گزارش «تابناک» نام این موتورسیکلت Light Rider گذاشته شده است که دلیل آن نیز بسیار روشن است. این موتورسیکلت برقی دو چرخ، وزنی تنها در حدود 37 کیلوگرم دارد که در مقایسه با موتورسیکلت های عادی حتی از نوع برقی یک مورد استثنایی و کاملا عجیب تلقی میشود.

این وسیله از یک طراحی شبیه به استخوان بندی بدن ارگانیک برخوردار است تا بتواند فشار و وزن وارد شده بر خود را به خوبی تحمل کند. موتور این وسیله یک نمونه 6 کیلوواتی است که میتواند تا حداکثر سرعت 80 کیلومتر در ساعت را تضمین کند. هرچند قرار نیست با این سرعت در اتوبان بتوان مانور داد اما برای حرکت در شهر یک وسیله بسیار مناسب و کارآمد است.


شاسی این موتورسیکلت تنها 6 کیلوگرم وزن دارد و از نوعی ماده با نام Scalmalloy ساخته شده که خود شرکت APWorks صاحب حق امتیاز کشف و اختراع آن است. این ماده نسل دومی از ترکیب آلومینیوم-منیزیم-اسکاندیوم است که شرکت سازنده ادعا میکند که از همه مواد آلومینیوم – سیلیکونی که امروزه در چاپگرهای سه بعدی استفاده میشود مقاومت بیشتری دارد.

همچنین ماده Scalmalloy به ApWorks اجازه داده است تا اقدام به ساخت یک بدنه یا شاسی توخالی کند که به واسطه آن قادر شده تا بسیاری از قطعات نظیر شیلنگ ها و سیم ها در دل شاسی کند و بر خلاف نمونه موتورسیکلت های معمولی آنها را به شکل کامل از دید، مخفی کند.

اما با این همه و در حالی که وزن Light Rider بسیار پایین است اما بهای آن به نظر برای یک خریدار معمولی موتورسیکلت بالا است. شرکت APworks قرار است تعداد 50 نمونه از این موتورسیکلت را تولید کند و پیش پرداخت 2450 دلاری برای قیمت نهایی 56 هزار دلار، البته چیزی نیست که بسیاری از ما قادر به فکر کردن به آن هم باشیم. ضمن آنکه تحویل نمونه های سفارش داده شده یکسال زمان خواهد برد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار