تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016 May 04

از زمانی که تب و تاب عکس های سلفی بالا گرفته، بارها شنیده ایم که افرادی حین تهیه چنین تصاویری دچار سوانحی شده اند. اما متاسفانه در برخی موارد نیز برخی افراد جان خود را برای تهیه یک عکس سلفی از دست داده اند. یکی از آخرین قربانیان تصاویر سلفی مردی آمریکایی بود که قصد داشت با در دست داشتن یک تفنگ از خود عکس بگیرد، اما غافل از وجود فشنگ در تفنگ، جان خود را از دست داد. مسئولان شهر بمبئی در هند نیز پس از آنکه یکی از شهروندان این کشور حین تهیه عکس سلفی در آب های ساحلی بمبئی غرق شد، در چند نقطه از این شهر "مناطق سلفی ممنوع اعلام کردند. اما عکس های سلفی همچنان قربانی می گیرند. این بار نوجوانی هندی تازه ترین قربانی عکس های سلفی است.


راماندیپ سینگ پانزده ساله قصد داشت با در دست نگه داشتن یک تفنگ از خود عکس سلفی بگیرد. او به ناگاه و به طور اتفاقی ماشه را کشید و گلوله درست به مغز وی اصابت کرد و راماندیپ را به کام مرگ کشاند. این تفنگ از نوع کمری با کالیبر 32 و متعلق به پدر او بود. البته خانواده راماندیپ او را به بیمارستان رساندند ولی از آنجایی که گلوله با نقطه حساسی از مغز او برخورد کرده بود، تسلیم مرگ شد.


از میان 49 مورد مرگ ناشی از تهیه عکس های سلفی طی سه سال اخیر، نوزده مورد از آنها در کشور هند اتفاق افتاده است. بر همین اساس است که مسئولان این کشور در برخی مناطق خطرناک عکس گرفتن سلفی را ممنوع کرده اند و پلیس متخلفان در این مناطق را دستگیر می کند.


روسیه نیز یکی دیگر از کشورهایی است که توجه زیادی به حفاظت از جان شهروندانش در مقابل تب عکس های سلفی می کند. مسئولان این کشور برگه های آموزشی را در میان شهروندان این کشور توزیع کرده اند که نشانگر آماری از قربانیان عکس های سلفی است آنها تلاش می کنند به این ترتیب آگاهی شهروندان از این خطر را افزایش دهند.
منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار