تاریخ انتشار: ۱۷:۳۱ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016 April 24
در آینده نزدیک کاربران موبایلی می توانند از باتری مادام العمر برای گوشی های هوشمند خود بهره ببرند چرا که محققین آمریکایی با بکارگیری فناوری نانو موفق به ساخت باتری برای گوشی های هوشمند شدند که عمر آنها تقریبا بی نهایت است.
ساخت باتری مادام العمر برای گوشی های هوشمند/ دانستنی های لازم برای بهبود طول عمر باتری
این بار محققین دانشگاه Irvine آمریکا با جایگزین کردن نانوسیم های طلایی در قالب ژلاتین الکترولیت به جای لیتیم توانستند قدرت باتری گوشی همراه را به طرز شگفت آوری افزایش دهند.
با بکارگیری این تکنیک بعد از ۲۰۰ هزار بار شارژ گوشی همراه کمتر از ۵ درصد ظرفیت باتری به اتمام می رسد. این فناوری در هنگام شارژ رسانای مطلوبی را فراهم می کند.
این باتری به دلیل سطح بالا رسانا بودنش، شارژ را به خوبی انجام می دهد، در حالیکه باتری های لیتیمی بعداز چندهزار بار شارژ دچار خوردگی در رشته سیم های خود می شوند.
در فناوری جدید محققین با استفاده از دی اکسید منگنز، نانوسیم های طلایی را احاطه کردند و ژلاتین الکترولیت را جایگزین باتری لیتیم کردند. در واقع ژلاتین و دی اکسید در رشته های سیمی آمیخته شدند تا مقاومت سطح سیم ها را افزایش دهند.
گفتنی است باتری هایی که در حال حاضر در گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرند از لیتیم ساخته شده اند و بعد از چند هزار بار شارژ کردن عمر خود را از دست می دهند.
ساخت باتری مادام العمر برای گوشی های هوشمند/ دانستنی های لازم برای بهبود طول عمر باتری
دانستنی های لازم برای بهبود طول عمر باتری موبایل و تبلت
تلفن هوشمند و تبلت بسیاری از کارهای روزمره ما را ساده نموده و می تواند در بسیاری موارد ما را یاری کند. اما یک دستگاه هوشمند خوب زمانی می تواند قابلیتهای خود را نشان دهد که باتری آن بتواند مدت زمان مناسب دستگاه را روشن نگاه دارد. اگر می خواهید ۱۴ نکته طلایی برای استفاده، شارژ و نگهداری باتری دستگاه هوشمند خود را بدانید ادامه مطلب را از دست ندهید.
یک کابل شارژر اضافی با خود حمل کنید، حتی اگر به پریز برق دسترسی ندارید، می توانید موبایل یا تبلت تان را با لپ تاپ شارژ کنید.
 به باتری تان برسید ؛ محل اتصال باتری به موبایل را تمیز کنید. اجازه ندهید دستگاه تان از ۳۵ درجه داغ تر شود. برای اطمینان از خنک نگه داشتن باتری، یک باتری اضافی با خودتان حمل کنید که در موقع نیاز، آن را جایگزین نمایید. به هیچ عنوان در دمای یخبندان یا پایین تر باتری خود را شارژ نکنید، چرا که به باتری صدمه جدی وارد می شود.
 خاموش کردن در ۵۰ درصد اگر مدت طولانی دستگاه خاموش خواهد بود. اگر قصد دارید مدتی از موبایل یا تبلت خود استفاده نکنید، بهتر است که موبایل را در حالت ۵۰ درصد خاموش کنید و حتمی همانند نکات قبلی در دمای متعادل بین ۱۰ تا ۳۰ درجه سانتی گراد باتری خود را نگه داری کنید. در صورتی که این خاموشی خیلی طولانی خواهد بود باید باتری هر ۶ ماه یک بار تا ۵۰ درصد شارژ شود تا قابلیتهای خود را از دست ندهد.
 دستگاه تان را ارتقا دهید. گوشی های موبایل جدید تر، نسبت به گوشی های قدیمی تر، باتری های قوی تری دارند.
اقتصادی شوید. هنگامی که از Wi-Fi استفاده نمی کنید، آن را غیر فعال کنید. Wi-Fi بر روی هر دستگاهی باتری زیادی مصرف می کنند، چون دائما به دنبال سیگنال می گردد. اگر در نقطه ای هستید که آنتن قوی ندارید، دیتای گوشی تان را غیر فعال کنید. صفحه ی نمایش تان را به اندازه ی تحمل کم نور نمایید و هنگامی که دیگر با یک برنامه ی خاص کار نمی کنید، آن را ببندید که در پس زمینه کار نکند. زمان بروزرسانی را افزایش دهید: تنظیمات ایمیل تان را تغییر دهید به طوری که به جای دریافت آنی ایمیل، هر ۱۵ دقیقه یا بیشتر آنها را دریافت نمایید. و در مواقع ممکن، دستگاه تان را در حالت خواب (Sleep) قرار دهید.
ساخت باتری مادام العمر برای گوشی های هوشمند/ دانستنی های لازم برای بهبود طول عمر باتری
 اطلاعیه ها (Notifications) را خاموش کنید. بله می خواهید از اخبار، تا اتفاق می افتند، با خبر شوید، اما این اطلاعیه ها نیازمند باتری هستند. هنگامی که به شارژ باتری تان نیازمندید، این اطلاعیه ها و حتی خدمات وابسته به موقعیت مکانی را خاموش نمایید.
 تنظیمات را تغییر دهید. تنظیمات صفحه نمایش تان را تغییر دهید تا صفحه نمایش تان زود تر خاموش شود. هنگامی که از بلوتوث استفاده نمی کنید، آن را خاموش کنید، تا برای متصل شدن به دستگاه های دیگر تلاش نکند.
دنبال اپلیکیشن بگردید. دنبال اپلیکیشن هایی که استفاده از باتری را کنترل می کنند، مانند iOptimizer یا Battery Graph بگردید.
 حالت صرفه جویی!. برخی از موبایلها دارای سیستم صرفه جویی مصرف انرژی هستند که به صورت اتوماتیک با تغییر تنظیمات این صرفه جویی را برای شما انجام میدهد. موبایلهایی مانند گلکسی اس ۵ یا موبایل های ویندوزفون (battery saver) و بسیاری از موبایلهای دیگر این قابلیت را به صورت پیش فرض دارند.
 خاموش نکنید!!. در صورتی که باتری نفس های آخر را می کشد، برای حفظ باتری دستگاه خود را خاموش نکنید.گوشی و تبلت تان برای روشن شدن، باتری بیشتری مصرف می کند. اگر نمایشگر را در پایین ترین روشنایی نگه دارید، تمامی اتصالات بی سیم را قطع کنید و دستگاه را به حالت Sleep قرار دهید بدون شک عمر باقی مانده باتری را چندین بار افزایش خواهید داد و بعضا از روشن بودن دستگاه خود بعد از چندین ساعت تعجب خواهید کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار