کد خبر: ۳۲۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 July 27
گزارش جدیدی منتشر شده که اولین خبرها از Dimensity 2000 یعنی پردازنده بالا رده نسل بعدی مدیاتک را به اشتراک می‌گذارد، ظاهرا این سیستم روی چیپ قرار است در فصل دوم 2021 به بازار عرضه شود.
به گزارش آی تابناک : گزارش جدیدی منتشر شده که اولین خبرها از Dimensity 2000 یعنی پردازنده بالا رده نسل بعدی مدیاتک را به اشتراک می‌گذارد، ظاهرا این سیستم روی چیپ قرار است در فصل دوم 2021 به بازار عرضه شود. براساس نامگذاری احتمالا جانشین مستقیم Dimensity 1000 می‌باشد که انتظار داریم از هسته‌های قدرتمند ARM Cortex A78 بهره گرفته و از هر نظری بهبود یابد.

گزارش اخیر از MyDrivers اشاره می‌کند که مدیاتک قصد دارد سیستم روی چیپ پرچمدار نسل بعدی خود را در فصل دوم 2021 عرضه نماید. ظاهرا نام این چیپ Dimensity 2000 خواهد بود و همچنین احتمالا از هسته‌های Cortex A78 و یک گرافیک به روز شده Mali استفاده می‌کند.

اولین خبرها از Dimensity 2000

اگر این موضوع صحیح باشد پس شاهد یک رقیب قابل برای Qualcomm Snapdragon 875 در 2021 خواهیم بود. به علاوه Dimensity 2000 قرار است تحت فناوری ساخت 5 نانومتری تولید شود در حالی که مدل قبلی از فناوری 7 نانومتری برخوردار بود. همین موضوع به راحتی باعث بهبود کارایی و بهره وری بسیاری نسبت به محصولات 2020 خواهد شد.

در واقع وجود Dimensity 2000 تنها موضوعی نیست که رقبایی مانند سامسونگ را اذیت خواهد کرد، شایعه شده که مدیاتک به زودی تبدیل به تامین کننده اصلی چیپ برای هواوی خواهد شد که در کنار سیستم روی چیپ‌ها خود این کمپانی یعنی سری Kirin قرار خواهد گرفت.

این غول چینی شاید قادر نباشد تا چیپ‌های خود را برای مدل‌های مختلف آماده کند زیرا TSMC به تازگی اعلام کرده که دیگر قادر نیست این چیپ‌های موبایل سفارشی را برای هواوی تولید کند. در همین جهت اسمارت فون‌های بیشتر از هواوی با سیلیکون‌های مدیاتک منطقی به نظر می‌رسد، این تولید کننده تا همین جا نیز مدل‌هایی با Dimensity 800 را معرفی نموده.

در زمینه چیپست‌های غیر پرچمدار، My Drivers ادعا می‌کند که مدیاتک در نظر دارد تا پایان سال حداقل یک مدل دیگر را نیز معرفی کند. این نمونه احتمالا 400 نام خواهد داشت تا در اسمارت فون‌های بسیار ارزان قیمت 5G استفاده شود.






منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار