کد خبر: ۳۲۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 July 27
SoftBank به اپل نزدیک شد تا برای هولدینگ Arm، طراح محبوب تراشه، پیشنهاد دهد، اما غول کوپرتینو علاقه‌ای به دنبال کردن پیشنهاد SoftBank ندارد.
به گزارش آی تابناک : SoftBank به اپل نزدیک شد تا برای هولدینگ Arm، طراح محبوب تراشه، پیشنهاد دهد، اما غول کوپرتینو علاقه‌ای به دنبال کردن پیشنهاد SoftBank ندارد. عدم تمایل اپل برای خرید Arm از SoftBank به یکی از موضوعات جالب این روزهای دنیای تکنولوژی تبدیل شده است.

همانطور که توسط بلومبرگ گزارش شده، به نظر نمی‌رسد که اپل علاقه‌ای به خرید سهام خاص یا کامل آرم داشته باشد. چنین موردی برخلاف مدل تجاری اپل است، که شامل صدور مجوز سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری برای سایر OEMها نیست. این امر همچنین ممکن است نگرانی‌های نظارتی را افزایش دهد، زیرا Arm به بسیاری از رقبای اپل در صنعت اجازه تولید فناوری را می‌دهد.

گزارش بلومبرگ به شرح زیر است:

این دو بنگاه مذاکرات اولیه داشتند، اما اپل قصد ندارد که این پیشنهاد را دنبال کند. عملکرد مجوز Arm با مدل تجاری متمرکز سخت‌افزاری اپل همخوانی ندارد. همچنین ممکن است نگرانی‌های نظارتی در مورد اپل وجود دارد که ممکن است Arm بتواند بسیاری از نیازهای رقبای این کمپانی را تأمین نماید. نمایندگان SoftBank و Apple از اظهار نظر خودداری کردند.

SoftBank پیشنهاد فروش هولدینگ Arm را به شرکت‌های مختلفی داده است. SoftBank این هولدینگ را در سال 2016 با مبلغ 32 میلیارد دلار خریداری کرد و اینک می‌خواهد از طریق فروش آن به بازدهی بالاتری را به دست آورد.

فناوری تراشه‌های Arm توسط تمامی تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان استفاده می‌شود که شامل اپل، سامسونگ، گوگل و خیلی‌های دیگر است. اپل یکی از بزرگترین مصرف کنندگان فناوری‌های Arm است و بیش از 2 میلیارد تراشه را براساس آن تولید کرده است. اپل طی 2 سال آینده در حال انتقال تمام خط مکینتاش به سیلیکون سفارشی خود خواهد بود که این امر مبتنی بر معماری پردازنده Arm صورت خواهد گرفت. اگر Arm Holdings توسط هر یک از رقبای اپل خریداری شود، ممکن است نگرانی‌های زیادی را در مورد استفاده از فناوری‌های آن برای اپل ایجاد کند. به طور حتم عدم تمایل اپل برای خرید Arm باعث ایجاد بسیاری از نگرانی‌ها برای این کمپانی خواهد بود.

مشارکت اپل و آرم بیش از چند دهه برقرار بوده است. این شرکت‌ها برای اولین بار در اواخر دهه 1980 باهم در معماری Arm 6 کار کردند که در اولین دستگاه دستی این شرکت به نام نیوتن Newton مورد استفاده قرار گرفت. از آن زمان، اپل با طراحی‌های سفارشی اپل، iPad، iPhone، iPod و Apple Watch را منتشر کرد که همگی به پردازنده‌های Arm وابسته هستند.

در اخبار مرتبط، Nvidia نیز علاقه دارد تا Arm را خریداری نماید و در حال مذاکره با SoftBank است، همزمان این شرکت با سایر رقبا در این زمینه در حال مذاکره است. تصرف Arm توسط Nvidia کاملا منطقی است، با این وجود، نگرانی‌های نظارتی را بیشتر می‌کند زیرا بسیاری از رقبای اپل دارای مجوز فناوری‌های تراشه Arm هستند.





منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار