کد خبر: ۳۲۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 July 26
این روزها بازار رقابت فناوری 5G میان شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند به شدت داغ شده است و همه شرکت‌ها به نوعی در تلاش‌اند تا بخشی از این بازار را از آن خود کنند.
به گزارش آی تابناک : این روزها بازار رقابت فناوری 5G میان شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند به شدت داغ شده است و همه شرکت‌ها به نوعی در تلاش‌اند تا بخشی از این بازار را از آن خود کنند. در این بین شرکت‌های چینی با عرضه گوشی‌های 5G عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند، اما بدون شک گوشی Oppo A72 5G به عنوان شاه گوشی‌های هوشمند 5G با امکانات شگفت انگیز و قیمت بسیار پایین به شمار می‌رود.

شرکت محبوب اوپو در ماه آوریل سال جاری از گوشی هوشمند A72 رونمایی کرد و هم اکنون شاهد نسخه 5G این محصول هستیم. تغییران این نسخه فقط شامل پشتیبانی از شبکه 5G نمی‌شود، بلکه اوپو در این نسخه از امکانات شگفت انگیزی استفاده کرده است که با توجه به برچسب قیمت 270 دلاری آن غیر ممکن به نظر می‌رسد.

اوپو در گوشی A72 5G از تراشه قدرتمند مدیاتک Dimensity 720 استفاده کرده است، در حالی که نسخه A72 به تراشه اسنپ دراگون 665 مجهز شده است. این گوشی مانند نسخه 4G خود به صفحه نمایش 6.5 اینچی FHD+ مجهز شده است، با این تفاوت که نرخ بروزرسانی تصویر نسخه 4جی به 60 هرتز محدود می‌شد اما این رقم در نسخه 5G به 90 هرتز رسیده است.

بخش‌های شبکه، پردازش و صفحه نمایش این محصول نسبت به نسخه 4G پیشرفت داشته است اما در بخش دوربین شاهد پسرفت نسخه 5G هستیم. نسخه A72 در مجموع به 5 دوربین مجهز شده است که شامل یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی و ترکیب چهار سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی عریض، 8 مگاپیکسلی فوق عریض، 2 مگاپیکسلی ماکرو و 2 مگاپیکسلی عمق سنج نیز تشکیل می‌شد.

در این بین نسخه A72 5G به دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی و ترکیب دوربین اصلی سه گانه با سنسورهای 16 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی فوق عریض و 2 مگاپیکسلی عمق سنج مجهز شده است. به طور معمول شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند در نسخه 5G محصولات خود از باتری قدرتمند‌تری استفاده می‌کنند زیرا فناوری 5G مصرف انرژی را به شکل چشم‌گیری افزایش می‌دهد، اما این موضوع در خصوص گوشی A72 5G صدق نمی‌کند.

شرکت اوپو در گوشی A72 از باتری 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده کرده است اما نسخه A72 5G به باتری 4040 میلی آمپر ساعتی با فناوری شارژ سریع 18 واتی مجهز شده است. این گوشی در یک نسخه مجهز به حافظه رم 8 گیگابایتی و فضای ذخیره سازی داخلی 128 گیگابایتی با سه رنگ جذاب عرضه می‌شود و قیمت آن تنها 270 دلار است. در حال حاضر هیچ گوشی 5G با این امکانات و این قیمت تولید نشده است.




منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار