کد خبر: ۳۲۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 July 26
سرور مجازی یک فضای کوچکی از اینترنت را با خود به همراه دارد و می تواند به صورت اختصاصی برای کاربر مورد کاربرد قرار بگیرد.
به گزارش آی تابناک : سرور مجازی یک فضای کوچکی از اینترنت را با خود به همراه دارد و می تواند به صورت اختصاصی برای کاربر مورد کاربرد قرار بگیرد. خرید سرور مجازی یکی از راه هایی است که می توانید وارد دنیای گسترده اینترنت شوید و از آن بهره کافی را ببرید. در سرور مجازی نکات مختلفی وجود دارند که باید به تمامی آن ها توجه شود و طریقه کار با ابزارهای موجود را دانست. یکی از این راه ها مجازی سازی می باشد. از این رو تا انتهای مطلب همراه ما باشید تا شما را با روش های مجازی سازی سرور مجازی آشنا کنیم.

مجازی سازی چیست؟

مجازی سازی تحت عنوان Virtualization شناخته شده است که یک تکنولوژی و فناوری ویژه به حساب می آید که می توان آن را جایگزینی برای سیستم عامل در سرورها و همچنین سیستم ها به شمار آورد. مجازی سازی این قابلیت را دارد تا بتواند شرایط را فراهم آورد تا چندین سیستم عامل را بر روی یک سخت افزار، سیستم و یا سرور نصب و مدیریت کرد. با توجه به این حرف ها می توان این طور گفت هر سیستم عامل یک سرور مجازی می باشد که با Virtual Private Server نامیده می شود. مجازی سازی زیر ساخت های متنوعی را با خود به همراه دارد که هر کدام از آنها توانسته اند ویژگی ها و مزیت ها بسیاری را به همراه داشته باشند که در ادامه آن ها را معرفی خواهیم کرد. پس همراه ما باشید.

زیر ساخت های مجازی سازی

اکثر زیر ساخت های مجازی سازی بر پایه سیستم عامل لینوکس طراحی شده اند که از مهم ترین آن ها می توان به KVM و VMWARE اشاره کرد. البته موارد دیگری نیز وجود دارند ولی دو گزینه ذکر شده برترین و البته شناخته شده ترین زیر ساخت ها به حساب می آیند.

XEN

یکی از مجازی سازهایی که در سرور مجازی مورد استفاده قرار می گیرد XEN می باشد که استفاده از آن رایگان نیست. با این وجود حرفه ای ترین گزینه ای است که می توانید به آن دسترسی پیدا کنید. مکان هایی که بیشترین بهره را از این مورد می برند سازمان ها و شرکت های تخصصی هستند.

VMWARE

بدون شک معروف ترین و محبوب ترین مجازی سازی که می توانید به آن دسترسی داشته باشید VMWARE است که شاهد استفاده گسترده از آن در شرکت های هاستینگ هستیم. البته استفاد از آن تنها به همین مورد محدود نمی شود و از آن ها می توان به گزینه هایی همچون سازمان ها و شرکت های تخصصی نیز اشاره کرد. البته با توجه به شرایطی که ایران دارد این زیرساخت در ایران تحریم شده است. به همین دلیل برای استفاده از آن مستلزم پرداخت هزینه هستید و باید آن را به صورت کرک شده به کار برد. محصولی که می توانید از این شرکت مشاهده کنید ESXI می باشد که ارائه و طراحی آن به فرم یک سیستم عامل است.

انواع روش های مجازی سازی سرور مجازی

سرور مجازی یک ابزار مدیریتی بسیار کاربردی، با دسترسی های بیشتر از یک هاست اشتراکی می باشد، VPSها با سیستم عامل لینوکس ویندوز، در موقعیت ایران و خارج ارائه میشود.

ESXI

ESXI نیز توانسته کاربرها زیادی را به خود اختصاص دهد. چرا که اکثر شرکت ها دسترسی به این پنل را به مشتریان خود می دهند. همچنین طراحی های مختلفی در این گزینه اعمال شده است. به عنوان مثال پنل های مدیریتی مختلفی برای آن در نظر گرفته شده است نصب آن به صورت ماژول و بر روی پنل های کاربری شرکت های هاستینگ بوده است. از این رو کاربران برای اینکه بتوانند سرور خود را خاموش و مجددا راه اندازی کنند می توانند از این پنل ها استفاده کنند. پایداری بسیار بالایی را می توان در ESXI مشاهده کرد. همچنین قدرت مدیریت بالایی را از خود در برابر سخت افزارها نشان می دهد.

KVM

یکی دیگر از مجازی سازهایی که توانسته محبوبیت بالایی را داشته باشد KVM است. این مجازی ساز بر  پایه لینوکس طراحی شده است و استفاده از آن کاملا رایگان می باشد. این مجازی ساز نه تنها می تواند در اختیار کاربران قرار بگیرد بلکه با ویژگی هایی که دارد این قابلیت را به دست آورده تا مدیران سرور نیز از آن بهره مند شوند. همچنین محیط کاربر پسندانه آن برترین ویژگی است. نصب و تحویل KVM خودکار می باشد این فرآیند در سیستم VPS به سرعت انجام می شود. همچنین کاربر در هر زمان دلخواهی می تواند برای تعویض آن اقدام کند. در نهایت با کمک این مجازی ساز می توان مدیریت و دسترسی راحت تری را به سرور مجازی پیدا کرد.

جمع بندی

سرور مجازی می تواند دنیایی از امکانات را در اختیار کاربر قرار دهد. خرید سرور مجازی این قابلیت را می دهد تا بتواند به این دنیا دسترسی پیدا کرد. موارد مهمی در این سرورها به کار رفته اند که از آن ها می توان به مجازی سازها اشاره کرد که گستردگی بسیاری را به خود اختصاص داده اند و عموما بر پایه لینوکس طراحی شده اند و هر کدام از آن ها می توانند ویژگی های قابل قبولی را از خود ارائه دهند. 




منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار