کد خبر: ۳۲۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 July 26
شرکت‌های چینی این ماه بازار گوشی‌های میانرده را کاملا در دستان خود گرفته‌اند و ویوو در کنار اوپو بیشترین سهم را از این بازار دارند.
به گزارش آی تابناک : شرکت‌های چینی این ماه بازار گوشی‌های میانرده را کاملا در دستان خود گرفته‌اند و ویوو در کنار اوپو بیشترین سهم را از این بازار دارند. گوشی Oppo A72 5G یکی از دستگاه‌هایی است که اوپو با هدف تمرکز بر روی بازار میانرده و بالارده آن را رونمایی کرده است و مشخصات این دستگاه گویای حضور این دستگاه در بازار بالارده است.

نسخه اصلی A72 ماه آپریل توسط اوپو معرفی شد و حال وقت رونمایی از نسخه 5G این دستگاه بود اما این موضوع به معنای نبود اختلاف بین هر دو دستگاه نیست و اوپو به غیر از باند مخابراتی، مابقی قسمت‌های دستگاه را نیز به طور کل تغییر داده است.

اگر بخواهیم از اصلی‌ترین بخش این دستگاه شروع کنیم باید به پردازنده Dimensity 720 اشاره کنیم. این پردازنده در کنار مودم 5G امکان استفاده از شبکه 5جی را برای این دستگاه فراهم خواهد کرد. این درحالی است که نسخه 4جی این گوشی از پردازنده اسنپدراگون 665 برای عملکرد‌های پردازشی خود استفاده می‌کرد. هر دو دستگاه از یک نمایشگر 6.5 اینچی با رزولوشن فول اچ دی پلاس با پنل LCD استفاده کرده‌اند اما نسخه 5جی این گوشی برخلاف نسخه 4جی، از نرخ بروزرسانی 90 هرتز برخوردار شده است.

با وجود اینکه بخش پردازنده و نمایشگر این دستگاه ارتقا پیدا کرده است اما در زمینه عکاسی شاهد کم شدن مشخصات هستیم. نسخه 4G این دستگاه به طور کلی از ترکیب دوربین 5گانه استفاده کرده بود. یک دوربین 16 مگاپیکسلی وظیفه تهیه عکس‌های سلفی را به عهده داشت و پشت دستگاه نیز یک دوربین 48 مگاپیکسلی، یک دوربین 8 مگاپیکسلی برای تصویر برداری الترا واید، یک دوربین 2 مگاپیکسلی برای تصاویر ماکرو و یک دوربین 2 مگاپیکسلی دیگر برای ثبت عمق برای این گوشی استفاده شده بود.

دوربین گوشی Oppo A72 5G

اما گوشی Oppo A72 5G برای دوربین سلفی از یک سنسور 8 مگاپیکسلی به جای سنسوری 16 مگاپیکسلی استفاده کرده است. همچنین دوربین اصلی پشت دستگاه یک سنسور 16 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. در کنار این دوربین 16 مگاپیکسلی، سنسور 8 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر الترا واید و یک دوربین 2 مگاپیکسلی برای ثبت عمق نیز استفاده شده است و خبری از دوربین ماکرو در این دستگاه نیست.

باتری نیز در این دستگاه کاهش داشته است و از ظرفیت 5000 میلی آمپر به 4040 میلی آمپر افت داشته است. این موضوع با توجه به پشتیبانی دستگاه از باند مخابراتی 5جی و همچنین نرخ بروزرسانی 90 هرتز برای نمایشگر دستگاه، تاثیر مستقیم بر روی باتری این موبایل خواهند داشت و کم شدن ظرفیت باتری نیز مساوی با شکاف عملکردی زیاد در بخش باتری بین هر دو دستگاه خواهد بود. برای شارژ دستگاه یک آداپتور 18 وات نیز در نظر گرفته شده است که با استفاده از پورت USB-C قادر است دستگاه شما را در کمتر از 2 ساعت کاملا شارژ نماید.

از بخش سخت افزاری که جدا شویم، بخش نرم افزاری این دستگاه بر پایه اندروید 10 می‌باشد که با رابط کاربری ColorOS 7.2 همراه شده است. از دیگر قابلیت‌های این دستگاه باید به حضور سنسور اثر انگشت در لبه سمت راست دستگاه، صدای Dirac 2.0 و جک 3.5 میلی متری صدا اشاره کرد. گوشی Oppo A72 5G تنها در یک دسته بندی با رم 8 گیگابایت و 128 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 230 یورو از روز 31 جولای برای خرید آماده خواهد بود.




منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار