کد خبر: ۳۲۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۲۴ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 14
اپل در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ به علت عدم امکان خرید پنل‌های OLED طبق توافق با سامسونگ، به این شرکت کره‌ای نزدیک به ۹۵۰ میلیون دلار غرامت پرداخت کرده است.
به گزارش آی تابناک : سامسونگ هفته گذشته راهنمای درآمد و سود عملیاتی خود در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ منتشر کرد که شامل یکبار دریافت پول مربوط به بخش نمایشگر آن می‌شود:

«سامسونگ گزارش کرده که سود عملیاتی تخمینی آن شامل یکبار دریافت پول برای بخش نمایشگر می‌شود، البته میزان آن مشخص نشده. هفته گذشته گزارشی به این موضوع اشاره کرده بود که سامسونگ دیسپلی ۷۴۵ میلیون دلار از اپل به علت خرید کمتر از انتظار پنل‌های OLED برای آیفون‌ها پول دریافت کرده است، اما گزارش جدید آن را ۹۵۰ میلیون دلار عنوان کرده است.»

اپل در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ بسیاری از فروشگاه‌های خود را در ایالات متحده آمریکا و سایر کشورها تعطیل کرد که همین موضوع به همراه وضعیت نامناسب اقتصاد جهانی، کاهش آیفون‌ها را در پی داشت. پس از مدتی فروشگاه‌های این شرکت باز شدند، اما دوباره با افزایش شیوع ویروس کرونا روبه‌رو هستیم که تعطیلی دوباره آن‌ها را در پی دارد.

آیفون

پرداخت این مبلغ به سامسونگ از فروش کمتر از انتظار آیفون خبر می‌دهد. اپل در ماه آوریل به درآمد ۵۸.۳ میلیارد دلاری خود اشاره کرد که نسبت به بازه زمانی سال گذشته و درآمد ۵۸ میلیارد دلاری آن، رشد داشته، با این حال تا به امروز گزارش مالی جدیدی منتشر نکرده است. این شرکت قصد دارد گزارش جدید خود را در تاریخ ۹ مرداد ماه منتشر کند.

این اولین باری نیست که اپل برای عدم امکان خرید پنل‌ به سامسونگ پول پرداخت می‌کند. این شرکت در ژوئیه سال گذشته میلادی نیز به علت فروش کمتر از انتظار آیفون در چین مجبور به پرداخت ۶۸۳ میلیون دلار غرامت به سامسونگ شد که البته فروش آن‌ها دوباره افزایش پیدا کرد تا اینکه شیوع کرونا اپل را دچار دردسر کرد.




منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار