کد خبر: ۳۲۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۲۴ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 14
مسئله رزولوشن بازی‌ها در کنسول‌های بازی، یک مولفه رقابتی بوده که برای گیمرها نیز بسیار حائز اهمیت است. دو کنسول Xbox One X و PlayStation 4 Pro که هم اکنون نیز در بازار حضور دارند، در این زمینه اختلاف‌هایی عجیب را به همراه داشته و اینک این مسئله کنسول‌های بازی آتی نیز کشیده است.
به گزارش آی تابناک : مسئله رزولوشن بازی‌ها در کنسول‌های بازی، یک مولفه رقابتی بوده که برای گیمرها نیز بسیار حائز اهمیت است. دو کنسول Xbox One X و PlayStation 4 Pro که هم اکنون نیز در بازار حضور دارند، در این زمینه اختلاف‌هایی عجیب را به همراه داشته و اینک این مسئله کنسول‌های بازی آتی نیز کشیده است.

در روز گذشته، یوبی سافت در جریان مراسم آنلاین Ubisoft Forward بازی Far Cry 6 را به طور رسمی رونمایی کرد. پوستر این بازی که برای کنسول‌های Xbox One/X و Xbox Series X طراحی شده است، حاوی عنوان 4K/HDR است. در نتیجه می‌توان گفت که Far Cry 6 در دو کنسول Xbox One X و Xbox Series X، با وضوح 4K و تکنیک بصری HDR رندر خواهد شد.

aar-1.png

این مسئله منجر به ایجاد نگرانی، در دل طرفداران PlayStation 5 شده است. برخی از آنها نگران این مسئله هستند که بازی Far Cry 6 که با وضوح 4K و HDR، در PS5 اجرا نشده و دلیل نگرانی آنها نیز مقایسه PlayStation 4 Pro با Xbox One X است. بازی Far Cry 6 علاوه بر کامپیوتر، بر روی کنسول‌های Xbox One/X، Xbox Series X، PlayStation 4 و PlayStation 5 اجرا خواهد شد.

aar-2.jpg

به طور طبیعی انتظار می رود این بازی در کنسول‌های نسل جدید در وضوح 4K، با نرخ 60 فریم در ثانیه رندر شود. در پوستر ایکس باکس این بازی شاهد درج واژه‌های 4K/HDR هستیم. این نکته به معنی اجرای Far Cry 6 در دو کنسول Xbox One X و Xbox Series X با وضوح 4K امکان پذیر است. جالب است بدانید که در بخشی از این تصویر، خواهیم دید که مایکروسافت در زمینه امکان اجرای HDR نیز توضیحاتی را ارائه کرده است. این نوشتار سلب مسئولیت اعلام می کند که Far Cry 6 تنها در کنسول‌های Xbox Series S و بالاتر با قابلیت HDR اجرا خواهد شد.

در نتیجه می توان گفت که این نخستین اعتراف رسمی مایکروسافت به وجود یک کنسول بازی دیگر، با نام Xbox Series S است. در کنسول های UHD/4K نسل فعلی، یعنی Xbox One X و PS4 Pro، بازی ها با رزولوشن‌هایی متفاوت اجرا می شوند. با نگاهی به جدول رزولوشن بازی‌ها خواهیم دید که Xbox One X قدرتی به مراتب بالاتر از رقیب خود را به همراه داشته و می تواند اکثر بازی‌ها را با رزولوشن بالاتر اجرا کند.

aar-3.jpg

همین مسئله نیز منجر به نگرانی طرفداران PS5 شده است. با این وجود به نظر می رسد که جایی برای نگرانی در این زمینه وجود ندارد. Xbox Series X و PlayStation 5 از سخت افزارهایی مشابه بهره می برند. توان پردازشی هر دو کنسول نسل نهمی بسیار نزدیک به هم بوده و در صورتی که یک بازی مانند Far Cry 6 در یک کنسول با وضوح UHD/4K و تکنیک HDR رندر شود، در کنسول دیگر نیز به همین شکل پردازش خواهد شد. شایان ذکر است که Xbox Series X در بخش GPU تا حدودی قوی تر بوده و یکی از دلایل نگرانی کاربران نیز همین مسئله است.




منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار