کد خبر: ۳۲۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۲۳ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 13
مسئله حریم شخصی که این روزها بسیار بیشتر از قبل اهمیت پیدا کرده باعث شده تا کاربران دستگاه‌هایی مانند لپ‌تاپ روی به پوشاندن دوربین دستگاه خود بیاورند. بدین ترتیب مسئله جاسوسی کاربران از این طریق منتفی می‌شود اما می‌تواند منجر به مشکلات جدی دیگری شود.
به گزارش آی تابناک : مسئله حریم شخصی که این روزها بسیار بیشتر از قبل اهمیت پیدا کرده باعث شده تا کاربران دستگاه‌هایی مانند لپ‌تاپ روی به پوشاندن دوربین دستگاه خود بیاورند. بدین ترتیب مسئله جاسوسی کاربران از این طریق منتفی می‌شود اما می‌تواند منجر به مشکلات جدی دیگری شود. اپل در این باره هشدار محکمی به کاربران خود داده است و تاکید کرده است که کاربران باید از پوشش وبکم مک بوک های خود پرهیز کنند چرا که این کار می‌تواند باعث آسیب رساندن به نمایشگر این دستگاه شود. ریسک این اتفاق آنقدر بالا هست که اپل این موضوع را در صفحه پشتیبانی محصولات خود قید کرده است تا کاربران را از این خطر آگاه کند.

پوشش وبکم مک بوک و احتمالا آسیب رساندن به نمایشگر دستگاه

در سند پشتیبانی اپل آمده است که اگر نوت بوک مک خود را در حالی که با کاور وبکم، دوربین آن را پوشانده‌اید میبندید، ممکن است به نمایشگر دستگاه آسیب بزنید چرا که حد فاصل بین کیبورد و نمایشگر دستگاه برای تحمل فاصله بسیار کمی طراحی شده است و از آنجایی که ضخامت کاورهای وبکم بیشتر از آستانه تحمل است، صفحه نمایش دستگاه را دچار مشکل جدی می‌کند. در همین حال تصویری در شبکه اجتماعی Reddit منتشر شده است که یک مک بوک پرو 16 اینچی را با نمایشگری که آسیبی جدی دیده به نمایش می‌گذارد. البته اپل دلایل دیگری نیز برای هشدار عدمم پوشش دوربین مک بوک‌ها دارد.

پوشش وبکم مک بوک و احتمالا آسیب رساندن به نمایشگر دستگاه

به گفته کمپانی، این کاورها باعث تداخل در عملکرد سنسور محیط دستگاه که در داخل وبکم تعبیه شده می‌شود و انجام کارهایی مانند تنظیم نور صفحه نمایش نسبت به نور محیط و عملکرد True Tone را با مشکل همراه میسازد. راه حل جایگزینی برای این کار وجود دارد. به جای آنکه از وبکم را با کاور بپوشانید، بهتر است دسترسی برنامه‌ها را به دوربین دستگاه کنترل کنید و از طریق System Preferences مشخص کنید کدام نرم افزارها به وبکم دسترسی داشته باشند. با این حال اگر به این روش نیز اطمینان ندارید، لایه پوششی که برای دوربین نوت بوک خود در نظر میگیرید نباید ضخامتی بیشتر از یک ورق کاغذ داشته باشد. در غیر این صورت حتما پیش از بستن نمایشگر نوت بوک، باید پوشش دوربین آن برداشته شود. همچنین نباید از پوشش‌های چسب دار بر روی دوربین دستگاه استفاده کنید.




منبع : سخت افزار


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار