کد خبر: ۳۲۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۱ - ۲۳ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 13
نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا می‌خواهد تا سال ۲۰۲۳ یک پهپاد جنگی عملیاتی داشته باشد.
به گزارش آی تابناک : نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا می‌خواهد تا سال ۲۰۲۳ یک پهپاد جنگی عملیاتی داشته باشد. این خانواده از هواپیماهای بدون سرنشین که «اسکای بورگ» نام دارند، قادر به حمل جنگ افزار خواهند بود، می‌توانند در نبردها نقش فعالی داشته باشند و احتمالا جایگزین جنگنده F-16 می‌شوند.

اولین هواپیمای اسکای بورگ در سال ۲۰۲۳ آماده پرواز می‌شود و در مدل‌های مجهز به موتورهای ساب سونیک و سوپرسونیک از راه می‌رسد که نشان‌دهنده نسخه حمله و جت جنگنده است.

طراحی پایه احتمالا از نوع پنهانکار خواهد بود که می‌تواند بمب‌های هدایت شونده و موشک‌های سرکوب دفاع هوایی را با خود حمل کند و همچنین حاوی موشک‌های هوا به هوا داخلی باشد. به نظر می‌رسد نیروی هوایی آمریکا نه تنها بدنبال استفاده از اسکای بورگ بجای پهپاد «جنرال اتمیکس ام‌کیو ۹ ریپر» است، بلکه جای جنگنده F-16 را نیز می‌گیرد.

اسکای بورگ در ابتدا به عنوان یک هوش مصنوعی با کار در دو زمینه معرفی شد. اولین نمونه آن یک نرم افزار معادل «R2D2» در بال عقبی یک جنگنده «X-Wing» است که برای کمک به خلبان جنگنده طراحی شده تا در زمان جنگ، بدون هیچ مشکلی روی پرواز با جت تمرکز کند.

اسکای بورگ

علاوه بر این، اسکای بورگ قرار است به عنوان مغز اولین پهپاد جنگی نیروی هوایی آمریکا مورد استفاده قرار بگیرد. این پهپاد به همراه جت جنگنده پرواز می‌کند و با حمل تسلیحات بیشتر، در نبردها به کمک خلبان می‌آید. این پهپاد همچنین می‌تواند در ماموریت‌های خطرناک مانند شناسایی سیستم دفاع هوایی دشمن مورد استفاده قرار بگیرد.

مهندسان سعی در کاهش قیمت این پهپادها دارند تا کاربردهای آن‌ها را افزایش دهند. اگر خلبان در یک نبرد سنگین قرار داشته باشد، می‌تواند بجای انتظار برای نیروی پشتیبان از پهپاد خود استفاده کند. یکی دیگر از کاربردهای آن می‌تواند همراهی هواپیمای «بوئینگ ئی-۳ سنتری» و محافظت از سرنشینان آن باشد.

برنامه مربوط به اسکای بورگ برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ به صورت عمومی اعلام شد و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۳ عملیاتی شود که فاصله بسیار کوتاهی محسوب می‌شود چرا که توسعه جنگنده‌ها معمولا چندین دهه طول می‌کشد. برای مثال می‌توان به «F-35 Joint Strike Fighter» اشاره کرد که طراحی تا عملیاتی شدن آن نزدیک به دو دهه طول کشید.






منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار