کد خبر: ۳۲۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۲۲ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 12
روز گذشته سومین عملیات پرتاب دهمین محموله ماهواره های اینترنتی استارلینک لغو شد.
به گزارش آی تابناک : شرکت اسپیس ایکس برای سومین بار دهمین عملیات پرتاب ماهواره های اینترنتی استارلینک را لغو کرد.

 قرار بود روز گذشته ماهواره های اینترنتی اسپیس ایکس از مقر فضایی کندی در ایالت فلوریدا به فضا پرتاب شود. اما با وجود آب و هوای مساعد، این عملیات لغو شد. اسپیس ایکس یک ساعت قبل از زمان تعیین شده برای پرتاب ماهواره ها در توئیتر خود نوشت:  امروز دهمین عملیات پرتاب ماهواره های استارلینک را انجام نمی دهیم تا زمان بیشتری صرف کنترل تجهیزات کنیم. مهندسان مشغول بررسی بازه زمانی دیگری برای پرتاب آتی هستند. 

قرار بود طی این عملیات ۵۷ ماهواره اینترنتی به مدار زمین ارسال شود  و به این ترتیب تعداد ماهواره های استارلینک در فضا به ۶۰۰ واحد می رسید. الون ماسک مدیر ارشد اجرایی اسپیس ایکس تصمیم دارد شبکه ای متشکل از ۱۲ هزار ماهواره اینترنتی در مدار زمین ایجاد کند. همچنین قرار بود در این عملیات دو ماهواره کوچک برای رصد زمین نیز به فضا ارسال شود.

ابتدا قرار بود این پرتاب در ۲۶ ژوئن انجام شود، اما عملیات ۱۲ روز به تعویق افتاد زیرا اسپیس ایکس اعلام کرد به مدت زمان بیشتری برای انجام کنترل های قبل از پرتاب موشک نیاز دارد. در پی آن عملیات پرتاب در ۸ جولای ( هفته گذشته) نیز به دلیل بدی آب و هوا لغو و به روز گذشته موکول شد.





منبع : مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار