کد خبر: ۳۲۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۲۲ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 12
شرکت های مخابراتی در انگلیس نسبت به حذف سریع و باعجله تجهیزات هواوی از شبکه موبایل هشدار داده و اعلا م کرده اند چنین اقدامی به قطعی یک تا دو روزه سرویس ها برای مشتریان منجر می شود.
به گزارش آی تابناک : شرکت های مخابراتی در انگلیس هشدار داده اند اگر تجهیزات هواوی  با عجله از شبکه اینترنت موبایل حذف شوند، کاربران موبایل با حداقل دو روز قطعی سرویس ها روبرو خواهند شد.

این مدیران به نمایندگان پارلمان انگلیس اعلام کرده اند؛ هرگونه تشدید محدودیت فعالیت های این شرکت چینی به افزایش قیمت سرویس ها برای مشتریان و تاخیر در ارائه خدمات ۵G منجر می شود.

پس از فشارهای آمریکا برای قطع همکاری انگلیس با هواوی و همچنین گزارش هایی درباره ریسک امنیتی بالای استفاده از تجهیزات شرکت چینی در زیربنای شبکه ۵G، پارلمان این کشور مشغول بررسی ادامه حضور هواوی  است.همچنین پیش بینی می شود بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس تصمیم خود درباره همکاری با هواوی در توسعه زیر بنای شبکه ۵G را تغییر دهد.

 با این وجود شرکت های مخابراتی «ودا فون» و «بی تی» (BT) هشدار داده اند در صورت اجبار به حذف تجهیزات هواوی طی ۳ سال آینده با اختلالاتی زیادی در پوشش شبکه های موبایل روبرو می شوند.

«هوارد واتسون» مدیر ارشد فناوری و اطلاعات در شرکت «بی تی» به کمیته علوم و فناوری  پارلمان انگیس اعلام کرد انجام چنین اقدامی طی ۳ سال از لحاظ لوجستیکی غیر ممکن است.

 او در این باره افزود: این امر به قطعی سرویس ۴Gو ۲G و همچنین ۵G برای مشتریان سراسر کشور منجر می شود. ما با یقین توصیه می کنیم از انجام این اقدام صرف نظر شود.

 به گفته واتسون برای حذف تجهیزات هواوی، مهندسان باید کل شبکه را بررسی کنند. برای انجام چنین اقدامی باید چند ایستگاه همزمان وبه طور کامل به مدت یک یا دو روز خاموش شوند.

 او در این باره می گوید: به عنوان مثال در لندن به طور کلی تجهیزات روی سقف ساختمان ها نصب شده است. برای جایگزین کردن تجهیزات زیربنایی باید خیابان هابسته شوند. انجام این اقدامات طی ۳ سال اجرایی نخواهد بود و حداقل به ۵ سال زمان نیاز است.

 از سوی دیگر «آندریا دونا» مدیر بخش شبکه های ودا فون نیز در این باره می گوید: اگر قرار باشد قوانین سختگیرانه تر شود، باید میلیاردها دلار صرف تغییر زیربنای فعلی کنیم. همچنین تغییر سریع شبکه، به مقاومت آن آسیب می زند. 

او در این باره افزود: «ودا فون» به یک بازه زمانی واقع گرایانه نیاز دارد تا تاثیرهای  برنامه چالش برانگیز جایگزین کردن تجهیزات را به حداقل برساند.

«ویکتور ژانگ» نماینده شرکت هواوی در این انگلیس می گوید:  شرکت ما تاکنون در انگلیس ۲۶ هزار شغل ایجاد کرده و همکاری هواوی برای توسعه شبکه ۵G انگلیس نقشی اساسی در بهبود اقتصاد کشور دارد.




منبع : مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار