کد خبر: ۳۲۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۲۲ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 12
در حالی که کمپانی‌های سازنده رنج محدودی از دستگاه‌ها در دوران شیوع جهانی کرونا غالبا افت محسوسی را تجربه کردند، تولیدکنندگان تعداد زیاد و متنوع محصولات مانند سامسونگ و اپل، در عین کاهش فروش در برخی از قسمت‌ها، در بخش‌های دیگری فروش بیشتری را حتی نسبت به شرایط عادی بازار تجربه کردند.
به گزارش آی تابناک : در حالی که کمپانی‌های سازنده رنج محدودی از دستگاه‌ها در دوران شیوع جهانی کرونا غالبا افت محسوسی را تجربه کردند، تولیدکنندگان تعداد زیاد و متنوع محصولات مانند سامسونگ و اپل، در عین کاهش فروش در برخی از قسمت‌ها، در بخش‌های دیگری فروش بیشتری را حتی نسبت به شرایط عادی بازار تجربه کردند. طبق گزارش تازه‌ای که توسط IDC منتشر شده، رشد فروش مک های اپل در طول سه ماهه دوم سال میلادی جاری 36 درصد بوده و کوپرتینویی‌ها 5.6 میلیون دستگاه از این محصولات را روانه بازار کرده‌اند. بدین ترتیب سهم کامپیوترهای مک اپل در سه ماهه دوم امسال 7.7 درصد در مقایسه با 6.3 درصد دوره مشابه سال گذشته بوده است.
آمار بازار کامپیوترهای شخصی

اپل از سال گذشته مدل‌های جدیدی از سری مک های خود را روانه بازار کرده که فروش قابل ملاحظه‌ای داشتند. همانند MacBook Air یا MacBook Pro که تمامی آنها از نظر عملکرد و کارایی نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر در بخش‌های مختلفی مانند پردازنده و فضای ذخیره‌سازی ارتقا یافته‌اند. همچنین کیبوردهای جدیدی در مک بوک‌های جدید با سوئیچ های Scissor استفاده شد تا مشکل کیبوردهای پروانه‌ای این محصولات رفع شود. کرونا نه تنها باعث کاهش فروش محصولات سری مک نشد، بلکه به لطف افزایش دورکاری تحصیل از راه دور، فروش این دستگاه‌ها در دوران همه‌گیری این بیماری در سراسر جهان به مراتب بیشتر از گذشته شد.

رشد 36 درصدی فروش مک های اپل در سه ماهه دوم 2020

دورکاری و تحصیل در خانه، علل افزایش فروش مک های اپل

گزارش گارتنر در رابطه با این موضوع یکسان اما کمی آمار متفاوت است. طبق آمار این رسانه، اپل رشد فروش 5.1 درصدی را در عرضه کامپیوترهای مک در سه ماهه دوم 2020 تجربه کرده است و در طول همین مدت عرضه کامپیوترهای شخصی 2.8 درصد افزایش یافته است. این آمار عرضه کامپیوترهای سرفیس مایکروسافت را نیز در برمیگیرد اما شامل حال کروم بوک‌ها یا آیپدها نمی‌شود. در گزارش گارتنر آمده است که اپل در سه ماهه دوم سال گذشته 4.157 میلیون دستگاه Mac به فروش رسانده و امسال این مقدار با رشد 5.1 درصدی به 4.368 میلیون دستگاه رسیده است. سهم اپل از بازار کامپیوترهای شخصی همچنان تک رقمی و برابر 6.7 درصد است.

دورکاری و تحصیل در خانه، علل افزایش فروش مک های اپل

با نگاهی به بازار ایالات متحده، اعداد مشابهی را در مورد میزان فروش و عرضه مک‌های اپل مشاهده خواهیم کرد. میزان عرضه در بازار امریکا کمی کمتر از 2 میلیون دستگاه بوده و با رشد 4.3 درصدی در طول یک سال گذشته، سهم این محصولات در این بازار 13 درصد است. گارتنر نیز معتقد است که این افزایش فروش به علت کار و تحصیل در خانه در دوره شیوع کرونا ویروس است و معتقد است این رشد تا پایان 2020 ادامه نخواهد داشت و به زودی به حالت عادی بازخواهد گشت.




منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار