کد خبر: ۳۱۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۲۱ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 11
گوگل مدت‌ها در تلاش بوده تا سازندگان گوشی‌های هوشمند بتوانند آخرین بروزرسانی‌های اندروید را برای دستگاه‌های قدیمی خود منتشر کنند.
به گزارش آی تابناک : گوگل مدت‌ها در تلاش بوده تا سازندگان گوشی‌های هوشمند بتوانند آخرین بروزرسانی‌های اندروید را برای دستگاه‌های قدیمی خود منتشر کنند. حالا این شرکت نشانه‌هایی از موفقیت را سرانجام در این فرایند دیده است، چراکه میزان توزیع اندروید 10 سریع‌تر از تمامی نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید بوده.

پیشرفت گوگل در میزان توزیع اندروید 10

براساس گفته‌های گوگل، با گذشت 5 ماه از زمان انتشار اندروید 10، یعنی سپتامبر 2019 تا امروز این نسخه از سیستم عامل بر روی 100 میلیون دستگاه نصب شده است. این میزان 28 درصد سریع‎تر از نرخ توزیع اندروید 9 Pie برای رسیدن به چنین رقمی بوده است. گوگل دلیل دستیابی به چنین نرخ خوبی را پیشرفت شرکت در طول سال‌های اخیر عنوان کرده، برنامه‌هایی مانند Project Treble برای اندروید Oreo و Project Mainline اندروید 10 ایجاد بروزرسانی‌های جدید برای شرکت‌های سازنده گوشی را آسان‌تر کرده است.

میزان توزیع اندروید 10

باوجود آنکه گوگل دستاورد بزرگی در این ماجرا داشته است، آنها از ارائه اطلاعات بسیار مهم خودداری کرده‌اند. به عنوان مثال این شرکت اشاره‌ای به این موضوع نداشته است که چند درصد از دستگاه‌های اندرویدی، اندروید 10 را نصب کرده‌اند؛ رقمی که مطمئناً کمتر از آن چیزی است که گوگل رضایت داشته باشد.

در واقع غول جستجوی جهان، از ماه آگوست سال گذشته که به انتشار اطلاعات در رابطه با میزان توزیع اندروید 9 Pie پرداخته بود، از توضیح در رابطه با درصد گوشی‌هایی که نسخه‌های مختلف اندروید را نصب کرده‌اند، خودداری کرد و پس از آن دیگر جزئیات دقیقی از درصد توزیع نسخه‌های مختلف اندروید را ارائه نداد. در آن زمان و پیش از معرفی اندروید 10، اندروید پای بر روی 22.6 درصد از گوشی‌های اندروید نصب شده بود.

اندروید همچنان عقب‌تر از iOS

میزان توزیع اندروید در مقایسه با نرم‌افزار موبایل اپل همچنان ناچیز به نظر می‌آید. در حال حاضر، 81 درصد از دستگاه‌های اپل، آخرین نسخه از سیستم عامل موبایلی این شرکت، یعنی iOS 13 را نصب دارند. یکپارچه بودن نرم‌افزار و سخت‌افزار دستگاه‌های اپل به این کمپانی کمک کرده تا کنترل بهتری بر روی آپدیت‌ها داشته باشد. این در حالیست که تنوع دستگاه‌های اندرویدی در مقایسه با آیفون‌ها اپل، بسیار بسیار بیشتر است. با این وجود گوگل پیشرفت خوبی داشته و ما امیدواریم که این روند در اندروید 11 نیز ادامه‌دار باشد.





منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار