کد خبر: ۳۱۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۱۹ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 09
گوگل پلاس را می‌توانیم آخرین تلاش بزرگترین شرکت اینترنتی دنیا برای دستیابی به سهمی از بازار شبکه‌های اجتماعی دانست که به دلیل برخی تصمیمات غلط، خیلی زود از دور رقابت با دیگر شرکت‌ها خارج شد. پس از 4 سال بی‌خبری، شرکت گوگل رسماً جایگزین این سرویس را معرفی و برای آن جایگاهی ویژه در نظر گرفته است.
به گزارش آی تابناک : گوگل پلاس را می‌توانیم آخرین تلاش بزرگترین شرکت اینترنتی دنیا برای دستیابی به سهمی از بازار شبکه‌های اجتماعی دانست که به دلیل برخی تصمیمات غلط، خیلی زود از دور رقابت با دیگر شرکت‌ها خارج شد. پس از 4 سال بی‌خبری، شرکت گوگل رسماً جایگزین این سرویس را معرفی و برای آن جایگاهی ویژه در نظر گرفته است.

در اوایل دهه دوم قرن بیست و یکم بود که با فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر، بسیاری از شرکت‌ها به فکر تأسیس شبکه اجتماعی اختصاصی خود گرفتند. در این راه تنها مایکروسافت بود که یک راه جداگانه را دنبال کرد و با خرید شرکت لینکدین، از همان ابتدا در یک زمینه تخصصی، شبکه اجتماعی خود را رهبری کرد. اما شرکت‌هایی مانند گوگل تصمیم گرفتند تا شبکه اختصاصی و عمومی خود را تأسیس کنند.

خبر روز بسیاری از رسانه‌های مرتبط با دنیای فناوری در روز گذشته این بود؛ «گوگل پلاس» برای همیشه تعطیل شد. همانطور که می‌دانید این شبکه اجتماعی حدود یک دهه قبل و در سال ۲۰۱۱ میلادی راه‌اندازی شد و تصمیم جدید گوگل این است که آن را به صورت تخصصی درآورده و در همین حین نام آن را نیز به «گوگل کارنتس» یا Google Currents تغییر داده است.

currents.jpg

البته تعطیلی شبکه اجتماعی گوگل غیر منتظره نبود و از یک سال قبل اعلام شده بود. در آوریل ۲۰۱۹ میلادی گوگل پلاس تعطیل شد و گوگل اعلام کرد یک ابزار تجاری جدید را جایگزین آن می‌کند.

اکنون گوگل کارنتس به یک شبکه اجتماعی برای محل کار مانند «فیس بوک ورک پلیس» تبدیل شده است. لینک‌های فعلی گوگل پلاس نیز به صفحات «گوگل کارنتس» هدایت می‌شوند و به نظر می‌رسد نحوه ارتباط با کاربران نیز هیچ تغییری نکرده است.

پست‌ها در صفحه اصلی این شبکه اجتماعی براساس محتوا یا زمان انتشار نشان داده می‌شوند. همچنین گوگل کیورنتس با گوگل درایو نیز مرتبط است تا متن، لینک، تصاویر و ویژگی‌های دیگر مانند نظرسنجی را به اشتراک بگذارد.

گوگل پلاس از آغاز فعالیت خود تاریخچه چندان موفقی نداشت و در سال ۲۰۱۶ میلادی تغییراتی بنیادی در آن ایجاد شد تا اپلیکیشن‌های مرتبط با آن را بیشتر ترویج دهد اما نتوانست موفق شود.




منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار