کد خبر: ۳۱۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۱۹ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 09
تصمیم اپل مبنی بر انتقال از پردازنده‌های اینتل به سری چیپ‌های سفارشی A یکی از اتفاقات WWDC 2020 بود که نشان می‌داد این غول تکنولوژی در نظر دارد تا مک‌ها را نیز به سخت افزار طراحی شده توسط خود مجهز کند.
به گزارش آی تابناک : تصمیم اپل مبنی بر انتقال از پردازنده‌های اینتل به سری چیپ‌های سفارشی A یکی از اتفاقات WWDC 2020 بود که نشان می‌داد این غول تکنولوژی در نظر دارد تا مک‌ها را نیز به سخت افزار طراحی شده توسط خود مجهز کند. حالا به نظر می‌رسد برنامه‌های اپل بیشتر از این حرف‌هاست زیرا احتمال توقف پشتیبانی از گرافیک AMD در macOS برای توسعه گرافیک‌های سفارشی در این حوزه در جدیدترین افشاگری مطرح شده است.

یک تصویر در توییتر توسط یکی از کاربران به اشتراک گذاشته شده که نشان می‌دهد مک‌های آینده بر پایه ARM از گرافیک اپل بهره می‌برند و این باعث شده شایعات در زمینه حضور راه حل‌های سفارشی اپل در این بخش نیز قوت گیرد. برای سه نسل که با A11 Bionic شروع شد، اپل گرافیک‌های طراحی شده توسط خود را جایگزین مدل‌های PowerVR کمپانی Imagination Technologies کرده و احتمالا در اینجا نیز همین موضوع تکرار خواهد شد.

احتمال توقف پشتیبانی از گرافیک AMD در macOS

یکی از اولین نمونه‌هایی که می‌توانیم مشاهده کنیم گرافیک اپل چه عملکردی خواهد داشت، بنچمارک اخیرا منتشر شده مربوط به چیپ A12Z است. در این بنچمارک چیپ اپل در زمینه گرافیکی موفق شده گرافیک مجتمع Ryzen 5 4500U و البته Core i7 1065G7 را شکست دهد، البته با فاصله بسیار کم در تست OpenCL.

البته در بنچمارک دیگری مشخص شده که چیپست اپل تنها از هسته‌های قدرتمند استفاده نموده و خبری از قدرت هسته‌های دیگر (هسته‌های کم مصرف) نیست. خوشبختانه A12Z Bionic قرار نیست که در مک‌های آینده حاضر باشد و تنها در Mac mini برای تست‌های توسعه دهندگان ارائه شده.

اولین مک بر پایه ARM برای کاربران مصرف کننده در اواخر سال ارائه خواهد شد و گزارشات منتشر شده از یک سیستم روی چیپ 12 هسته‌ای خبر می‌دهند که در آن 8 هسته قدرتمند با 4 هسته کم مصرف ترکیب خواهند شد. این سیلیکون بی نام 12 هسته‌ای احتمالا از یک گرافیک بسیار قدرتمندتر از نمونه حاضر در A14 Bionic برای iPhone 12 برخوردار می‌شود.




منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار