کد خبر: ۳۱۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۱۸ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 08
برگزارکنندگان کمپین بایکوت تبلیغاتی فیس بوک پس از دیدار با مارک زاکربرگ اعلام کردند هیچ نشانی از تعهد این مدیر ارشد به کنترل نفرت پراکنی و اخبار جعلی مشاهده نکردند.
به گزارش آی تابناک : برگزارکنندگان کمپین تبلیغاتی فیس بوک پس از ملاقات با مارک زاکربرگ مدیر ارشد اجرایی این شبکه اجتماعی اعلام کردند آنها هیچ نشانی از تعهد به انجام اقداماتی برای کنتر ل نفرت پراکنی مشاهده نکردند.

در حال حاضر بیش از ۹۰۰ شرکت در کمپین «نفرت برای سودآوری را متوقف کنید» شرکت کرده اند. گروه های حقوق مدنی برگزار کننده این کمپین سعی دارند با فشار بر فیس بوک، این شبکه اجتماعی را وادار کنند تا اقداماتی برای متوقف کردن انتشار پیام های نفرت پراکنانه و اخبار جعلی انجام دهد. کمپین مذکور پس از مرگ جورج فلوید یک مرد سیاهپوست به دلیل خشونت پلیس آغاز شد.

گروه های ADL، «فری پرس»، «کالر آو چنج» و NAACP در یک کنفرانس ویدئویی ۲ ساعته با مارک زاکربرگ و شریل سندبرگ (مدیر ارشد اجرایی و مدیر ارشد عملیاتی فیس بوک) شرکت کردند تا درباره درخواست های گروه ها گفتگو کنند.

«رشاد رابینسون» مدیر «کالر آو چنج» در این باره می گوید: آنها فقط برای این در کنفرانس شرکت کردند که حضورشان را نشان بدهند.

فیس بوک نیز در پاسخ طی بیانیه ای اعلام کرد: می دانیم که به جای حرف، براساس اعمالمان قضاوت می شویم و از گروه های حاضر برای شراکت در گفتگو سپاسگزاریم.

طی کمپین «نفرت برای سودآوری را متوقف کنید» از شرکت های بزرگ خواسته شده تا تبلیغات خود در فیس بوک را در ماه جولای متوقف کنند. این کمپین خواستار ۱۰ تغییر در سیاست های فیس بوک است.

به گفته مدیر سازمان «کالر آو چنج» تنها توصیه ای که زاکربرگ و سندبرگ به آن اشاره کردند ایجاد یک سمت مرتبط با حقوق مدنی در فیس بوک بود، اما آنها نسبت به ایجاد یک پست مدیریت ارشد اجرایی یا تعریف شغل در این خصوص هیچ تعهدی ندادند.




منبع : مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار