کد خبر: ۳۱۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۹ - ۱۸ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 08
دوباره تابستان از راه رسید و یک‌باره همه یاد اهمیت انرژی الکتریسیته و قطعی برق افتاده‌اند. مدیرعامل شرکت توانیر اعلام کرد کسانی که مراکز غیر قانونی ماینینگ را گزارش کنند، 10 میلیون تومان پاداش دریافت می‌کنند. جزئیات تعیین جایزه برای فارم های ماینینگ را در ادامه همین نوشتار بخوانید.
به گزارش آی تابناک : دوباره تابستان از راه رسید و یک‌باره همه یاد اهمیت انرژی الکتریسیته و قطعی برق افتاده‌اند. مدیرعامل شرکت توانیر اعلام کرد کسانی که مراکز غیر قانونی ماینینگ را گزارش کنند، 10 میلیون تومان پاداش دریافت می‌کنند. جزئیات تعیین جایزه برای فارم های ماینینگ را در ادامه همین نوشتار بخوانید.

به نقل از فارس، محمدحسن متولی‌زاده، مدیرعامل شرکت توانیر، روز گذشته در مراسم افتتاح پروژه‌های جدید صنعت برق اعلام کرد تا کنون 1100 مرکز غیر مجاز استخراج ارز دیجیتال در کشور شناسایی و تعطیل شده است. مدیرعامل شرکت توانیر گفت: به کسانی که در شناسایی این مراکز کمک کنند و گزارشی از وجود مراکز غیرقانونی تولید ارز دیجیتال بدهند، 10 میلیون تومان پاداش داده می‌شود.

متولی‌زاده درباره ماینرهای مجاز هم گفت آنهایی که مجوز قانونی گرفته‌اند در چهار ماهه گرم سال هزینه بیشتری می‌پردازند اما تعرفه در نظر گرفته شده برای 8 ماه دیگر سال پایین‌تر است.

مدیرعامل توانیر با اشاره به 400 مگاوات قرارداد قانونی با استخراج کنندگان مجاز ارزهای، هشدار داد با ماینرهای غیرمجاز برخورد خواهد شد. به گفته متولی‌زاده، مراکز غیرمجاز ماینینگ شناسایی و تعطیل خواهند شد.

85455454.jpg

به این ترتیب ظاهراً شرکت توانیر انتظار دارد جایزه بگیرها به دنبال فارم های غیرمجاز ماینینگ راه بيفتند و آنها را گزارش کنند. البته گزارش کردن تخلفات و سوء استفاده‌ها از منابع و دارایی‌های عمومی می‌تواند وظیفه شهروندان تلقی شود. با این حال تعیین جایزه خود می‌تواند گواهی بر عدم رغبت مردم برای گزارش کردن فارم های غیرمجاز باشد.

مدیرعامل سازمان توانیر مشخص نکرده این 10 میلیون تومان به ازای هر گزارش پرداخت می‌شود یا جمعاً 10 میلیون جایزه در نظر گرفته‌اند. با این حال با توجه به ارزش بالای تجهیزاتی که ضبط می شوند، 10 میلیون تومان پاداش چندان هم زیاد به نظر می رسد.

مشخص نیست پس از ضبط تجهیزات مراکز ماینینگ غیرمجاز، چه بر سر آنها می آید.





منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار