در اولین واکنش به این موضوع، حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرده بود که بالابردن قیمتها در دوران کرونا که نیاز به فضای مجازی بیشتر است، غیرمنطقی و غیرمعقول است و سازمان تنظیم مقررات با آن مخالفت کرده است. او با اشاره به اینکه این اپراتورها بدون تأیید رگولاتوری اقدام به افزایش قیمتها کردهاند، اینکار را تخلف نامیده و به آنها هشدار داد که هر چه سریعتر قیمتها را به حالت قبل بازگردانند.
اما روز گذشته، پیمان قرهداغی، مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرفکننده رگولاتوری مدعی شد که طبق بررسیها هیچ افزایش قیمتی صورت نگرفته و حذف بستههای پرمصرف از برخی از درگاهها آن هم بدون تأیید رگولاتوری، تنها تخلف اپراتورها بوده است. او همچنین اعلام کرد که اگر افرادی در طول این مدت مجبور شدند سرویس اینترنت خود را با طرحی بالاتر از طرح همیشگی خود شارژ کنند، نباید انتظار بازگشت هزینه از اپراتورها را داشته باشند.
بیشتر بخوانید: افزایش تعرفه در بسته های اینترنت اپراتور صورت نگرفته و تخلف فقط حذف بستههای پرمصرف بود
تا اینجای کار شاهد دو اظهار نظر کاملاً متفاوت از دو مسئول در این زمینه بودیم. یکی تخلف اپراتورها را گران فروشی بدون تأیید رگولاتوری خوانده و دیگری حذف بستههای پرمصرف بدون تأیید رگولاتوری. در آخرین اظهار نظر اما حسین فلاح جوشقانی، رئیس رگولاتوری در حساب توئیتر خود اعلام کرد که گران فروشی و تخلف دو اپراتور موبایل، در مورد افزایش 100٪ تعرفهی اینترنت، به سازمان حمایت و تعزیرات حکومتی ارسال شده است. او در ادامه گفت:
باید تا ریال آخر پولهای مردم را بازگردانند. کاهش مدت زمان پروانه هم در انتظار آنهاست. هفتهی آتی هم کمیسیون تنظیم کاهش نرخ تعرفه مکالمات و پیامک را بررسی خواهد کرد.
حالا باید دید که در نهایت حرف کدام مسئول به دیگری خواهد چربید و آیا در نهایت هزینههای اضافی به حساب کاربران بازخواهد گشت یا خیر.
منبع : سخت افزار