کد خبر: ۳۱۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۲ - ۱۸ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 08
آشفتگی بازار خودرو از مشخصات مهم سالهای اخیر است که بی‌ارتباط با وضعیت تولید شرکت‌های خودروساز نیست. نوسانات نرخ ارز در سه ماهه پایانی سال ٩٦، خروج آمریکا از برجام و وعده بازگشت تحریم‌ها در اردیبهشت ٩٧، به کاهش تحرک در خطوط تولید خودروسازان انجامید تا آنجا که تعداد خودروهای تولیدی در سال گذشته در مقایسه با سال ٩٦ کاهش قابل توجهی یافت.
به گزارش آی تابناک : آشفتگی بازار خودرو از مشخصات مهم سالهای اخیر است که بی‌ارتباط با وضعیت تولید شرکت‌های خودروساز نیست. نوسانات نرخ ارز در سه ماهه پایانی سال ٩٦، خروج آمریکا از برجام و وعده بازگشت تحریم‌ها در اردیبهشت ٩٧، به کاهش تحرک در خطوط تولید خودروسازان انجامید تا آنجا که تعداد خودروهای تولیدی در سال گذشته در مقایسه با سال ٩٦ کاهش قابل توجهی یافت.
فروش فوری ایران خودرو

طرح فروش خودرو جدید K132 شرکت ایران خودرو منتشر شد [به روز رسانی] - تیر 99

ایران خودرو در قالب اطلاعیه ای و طرح فروش مشارکت در تولید 12 الی 24 ماهه محصول جدید پروژه K132 و سایر محصولات ایران خودرو را ابلاغ کرده است، اما این طرح تازه فروش شامل قیمت گذاری عجیب (پیش پرداخت 150 میلیون تومانی برای مدل اتوماتیک) و بازه بسیار بلند تحویل خودروهای ثبت نامی برای بیش از یکسال آینده (اواسط سال 1400) و سود های مشارکت اندک است، از این رو می توان گفت که از یک سو قیمت خودرو کا 132 با این رقم پیش پرداخت بیش از ارقام پیش بینی شده (در حدود 200 میلیون تومان) برآورد می شود و احتمالا با خودرویی 300 میلیونی در نسخه اتوماتیک مواجه خواهیم بود و از سوی دیگر شرایط فروش اعلام شده برای این محصول جدید ایران خودرو، چندان جذاب به نظر نمی رسد.

متقاضیانی که در قرعه کشی‌های قبلی ایران خودرو انتخاب نشده‌اند، می‌توانند در این طرح با شرایط زیر بدون نیاز به دریافت مجدد کد کاربری و کلمه عبور ثبت نام نمایند.

تاریخ و نحوه ثبت نام: طرح مشارکت در تولید (12 الی 24ماهه) محصولات ایران خودرو مطابق جدول شماره یک روز چهارشنبه مورخ 98/4/18 شروع و تا تاریخ 99/4/21 ادامه خواهد داشت.

حداکثر 3 روز کاری پس از پایان ثبت نام، قرعه کشی برگزار و اسامی منتخبان اعلام خواهد گردید.

قیمت خودرو و نحوه پرداخت در شرایط پیش فروش K132:

  • قیمت خودرو مطابق قیمت زمان تحویل مندرج در قرارداد خواهد بود.
  • پس از اعلام اسامی، انتخاب شدگان مبلغ پیش پرداخت علی الحساب خودرو را از درگاه ایران خودرو مطابق جدول شماره یک واریز می‌نماید. الباقی وجه خودرو در زمان ارسال دعوتنامه با لحاظ هزینه‌های قانونی تعیین و دریافت می‌گردد.
  • قبل از اعلام اسامی انتخاب شدگان، مشتری هیچگونه وجهی واریز نخواهد نمود.
  • در هیچ مرحله‌ای از ثبت نام نیازی به ارائه چک از سوی مشتری نخواهد بود.

توضیحات:

  1. سود انصراف 3 درصد کمتر از سود مشارکت است.
  2. سود مشارکت و سود انصراف براساس خودروهای مختلف در زمان ثبت نام بر روی سایت مشخص می‌گردد.
  3. در صورت تاخیر در تحویل خودرو از جانب شرکت، خسارت تاخیر به صورت روز شمار (12درصد سالیانه) پرداخت خواهد شد.
  4. سود مشارکت خودرو K132 مطابق جدول شماره 2 محاسبه خواهد شد.

پیش فروش تابستانه ایران خودرو به زودی آغاز می‌شود [به روز رسانی] - تیر 99

فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران‌خودرو بیان کرد: «در تابستان نیز تعدادی از محصولات خود را برای فروش به صورت پیش فروش عرضه خواهیم کرد. زمان آن به محض اینکه در کمیته خودرو مصوب شود اعلام عمومی خواهد شد.»

او ادامه داد: «برنامه ریزی شده که ایران‌خودرو برای تابستان مشارکت در تولید، پیش‌فروش و فروش فوق‌العاده داشته باشد که زمان آن‌ها متعاقبا اعلام خواهد شد.
مقیمی اضافه کرد: هنوز تعداد خودروها برای پیش فروش مشخص نیست و باید در کمیته خودرو تصمیم گیری می‌شود، اما بر اساس ظرفیت و میزان تولید، بیش از تعداد پیش فروش قبلی است.»

او در خصوص تحویل فروش فوق العاده ۱۵ هزار دستگاه خودرو، اظهار کرد: «خودروها قطعا در زمان ۳ ماهه تعیین شده تحویل داده می‌شود همچنان که تا به امروز حدود ۵ هزار خودرو از ۱۵ هزار خودرو تحویل داده شده است.»

مدیرعامل ایران خودرو در پاسخ به اینکه چند درصد قطعات خودروهای این شرکت داخلی و وارداتی است، گفت: «در هر خودرو، میزان وارداتی و داخلی بودن قطعات متفاوت است. اما به طور کلی هر محصول، وابستگی کمی به خارج کشور دارد، اما وابستگی به اندازه‌ای نیست که تولید ما را دچار مشکل کند.»

4 شرط جدید ایران خودرو در طرح جدید پیش فروش یکساله [به روز رسانی] - خرداد 99

به اطلاع کلیه نمایندگی‌ها و متقاضیان محترم می‌رساند پیرو بخشنامه طرح پیش فروش یک ساله و مطابق مصوبه کمیته خودرو مورخ 99/03/23 به منظور واقعی نمودن تقاضا، عدالت در توزیع، حذف سوداگری و واگذاری خودرو به مصرف کننده نهائی؛ شرط ترهین یک ساله سند خودرو از زمان تحویل خودرو در طرح پیش‌فروش بک ساله نیز همانند طرح فروش فوق العاده با رعایت موارد ذیل لحاظ می‌گردد:

  1. در زمان صدور دعوتنامه جهت تکمیل وجه در طرح پیش‌فروش، مبلغ یک میلیون تومان به عنوان تسهیلات در نظر گرفته خواهد شد.
  2. مابه التفاوت قیمت خودرو در زمان ارسال دعوتنامه و به قیمت مصوب روز از مشتریان گرامی اخذ می‌گردد.
  3. سند فروش خودرو تا پایان مدت یک ساله رهن، نزد شرکت ایران خودرو باقی خواهد ماند و پس از تسویه حساب مشتری و فک رهن تحویل مشتریان گرام خواهد گردید.
  4. امکان صلح و نقل و انتقال خودرو بصورت وکالتی در هیچ یک از روش‌های فروش فوق العاده و پیش فروش مطابق با مصوبات کمیته خودرو وجود ندارد.

قرعه کشی طرح فروش یکساله ایران خودرو به پایان رسید [به روز رسانی] - خرداد 99

مراسم قرعه کشی پیش فروش یک ساله محصولات ایران خودرو با حضور نهادهای نظارتی صبح امروز شنبه 24 خرداد ماه درسالن همایش های ساپکو برگزار شد.

پس از اتمام مراسم قرعه کشی و تایید نهایی توسط نهادهای نظارتی، اسامی برندگان از طریق ارسال پیامک و همچنین از طریق رسانه‌های معتبر اطلاع رسانی خواهد شد.

در طرح مذکور، گروه صنعتی ایران خودرو در راستای ایجاد امکان ثبت نام و فرصت برابر بـرای همـه متقاضـیان خـودرو، حـذف دلالان و واسطه گران از بازار خودرو و رسیدن خودرو به دست مشتریان واقعی، محدودیت هایی را به اجرا گذاشت. همچنین در این طرح 12 مدل از خودرو های پر متقاضی عرضه شد.

پیش فروش محصولات ایران خودرو با هماهنگی وزارت صمت و در جهت عرضه خودرو به مشتریان حقیقی، کنترل بازار و حذف واسطه ها صورت گرفته است .

برندگان قرعه کشی از فردا یک شنبه 25 خرداد به مدت سه روز فرصت واریز پیش پرداخت اولیه را دارند و در صورت عدم واریز وجه افراد رزرو جایگزین می شوند.

همانطور که از جدول فوق مشخص است، شانس برنده شدن متقاضیان در این قرعه کشی از کمتر از 2 درصد برای دنا پلاس تا حدود 11 درصد برای رانا پلاس متغییر بوده است.

آغاز تحویل خودرو های فروش فوق العاده ایران خودرو از امروز [به روز رسانی] - خرداد 99

فرشاد مقیمی پس از پایان جلسه کمیته خودرو ستاد تنظیم بازار که با حضور سرپرست وزارت صمت، معاونان این وزارتخانه، مدیران عامل صنایع خودروسازی کشور و نهاد‌های نظارتی برگزار شد، افزود: «ما در گروه صنعتی ایران خودرو اقدام به پیش فروش خودروهایی کردیم که درباره آن هیچگونه تعهد معوق نداشتیم و فردا که تحویل این خودرو‌ها رو کلید خواهیم زد 1400 خود را به مشتریان تحویل خواهیم داد.»

وی اضافه کرد: «از ابتدای امسال تاکنون 97 هزار خودرو در گروه صنعتی ایران خودرو تولید شده که در مقایسه با تولید 81 هزار خودروی مدت مشابه سال گذشته، از رشد 18 درصدی برخوردار بوده و این در حالی است که ما امسال به علت شیوع ویروس کرونا تولید خود را بعد از تعطیلات نوروز یک هفته دیرتر از سال گذشته آغاز کردیم که اگر این تاخیر یک هفته‌ای نبود تولید خودرو از ابتدای سال تاکنون به بیش از 110 هزار دستگاه می‌رسید.»

آقای مقیمی افزود: «با این وجود از ابتدای امسال تاکنون تجاری سازی و تحویل خودرو به مشتریان نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد 50 درصدی برخوردار بود.»

در جلسه کمیته خودرو ستاد تنظیم بازار با توجه به رشد 55 درصدی تحویل محصولات گروه خودروسازی سایپا، مقرر شد تا موضوع تخصیص ارز مورد نیاز ترخیص قطعات خودرو با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی و گمرک ایران پیگیری شود.

جدول ظرفیت محصولات ایران خودرو در طرح قرعه‌کشی یکساله [به روز رسانی] - خرداد 99

مراسم آزمایشی قرعه کشی طرح پیش فروش یکساله محصولات ایران خودرو روز پنج شنبه 22 خرداد در این شرکت برگزار شد. طرح پیش فروش یک ساله ایران خودرو با ثبت نام بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به اتمام رسیده و با توجه به بالا بودن تعداد متقاضی نسبت به ظرفیت فروش، فرآیند قرعه کشی برای این طرح نیز روز شنبه ۲۴ خردادماه مطابق جدول ذیل با حضور نهادهای ناظر برگزار خواهد شد.

تمدید مهلت پرداخت وجه خودرو در طرح فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو [به روز رسانی] - خرداد 99

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو از تمدید زمان تکمیل وجه منتخبان در طرح فروش فوق العاده به مدت ۲۴ ساعت تا ساعت ۱۲ فردا چهارشنبه ۲۱ خردادماه خبر داد.

آغاز پیش فروش رانا پلاس برای نخستین بار [به روز رسانی] - خرداد 99

رانا پلاس در حقیقت نسخه فیس لیفت شده یا همان به‌روزرسانی شده رانا LX است. این سدان جدید ایران خودرو چندی پیش بصورت رسمی رونمایی شد اما هنوز در هیچ مکان عمومی جهت آشنایی مردم به نمایش نگذاشته شده است.

اما علی‌رغم این موضوع و عدم تخصیص سود مشارکت و سود انصراف در طرح فروش این خودرو شاهد هجوم خرید مردم برای خرید آن و محصولات دیگر ایران خودرو هستیم و این در حالی است که موعد تحویل خودرو بطور دقیق مشخص نشده است.

حال به هر صورت می بینیم که در طرح فروش جدید ایران خودرو، بالاخره عرضه رانا پلاس آغاز شده است. مشتریان می‌توانند در ابتدا مراحل پیش ثبت نام این خودرو را در وبسایت ایران خودرو طی نمایند و در صورتی که در قرعه کشی برنده شدند، با پرداخت ۳۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در صف تحویل رانا پلاس قرار بگیرند. بر اساس بخشنامه این شرکت، رانای فیس لیفت از مهر ۹۹ تا خرداد ۱۴۰۰ به ترتیب اولویت به مشتریان تحویل داده می‌شود.

در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم بر دیگر شرایط فروش و طرح‌های فروش ایران خودرو در سال 99:

لیست خودروهای قابل عرضه در طرح پیش فروش ایران‌خودرو [به روز رسانی] - خرداد 99

به اطلاع متقاضیان محترم می‌رسـاند، پیرو بخشنامه 4310، لیست خودروهای قابـل ارائه در طرح پیش فروش یک ساله محصولات ایران خودرو به شرح جدول ذیل است

تاریخ و نحوه ثبت نام:

طرح پیش فروش یک ساله خودرو مطابق شرایط جدول، از ساعت 8 صبح روز یکشنبه مورخ 99/03/18 شروع و تا ساعت 24 تاریخ 99/03/20 به مدت 3 روز اجرا می‌گردد. حداکثر 3 روز پس از پایان ثبت نام، قرعه کشی برگزار و اسامی منتخبان اعلام خواهد گردید.

جدول شرح خودروها، مبالغ علی الحساب پیش پرداخت و بازه تحویل در طرح پیش فروش یک ساله:

اطلاعیه خودروسازان در خصوص واگذاری امتیاز خرید خودروهای قرعه‌کشی فروش ویژه [به روز رسانی] - خرداد 99

به اطلاع کلیه هموطنان عزیز می‌رساند هرگونه واگذاری تحت هر عنوان از جمله فروش حواله یا فروش امتیاز ‌فروش فوق‌العاده خودروهای گروه صنعتی ایران‌خودرو و گروه خودروسازی سایپا در قالب قرعه‌کشی ویژه ایام عید سعید فطر، ممنوع بوده و قابل پیگرد قانونی است.

مهلت 48 ساعته برای پرداخت برندگان قرعه‌کشی ایران خودرو [به روز رسانی] - خرداد 99

پس از مشخص شدن نتایج قرعه‌کشی ایران خودرو حالا این شرکت از مهلت پرداخت قیمت خودرو های ثبت نامی تا پایان روز دوشنبه (ساعت 24 روز دوشنبه مورخ 19 خرداد ماه) خبر داده است.

 

پرداخت باید براساس قیمت های مندرج در جدول فوق انجام شود، اما برخلاف اطلاعات قبلی ظاهرا جریمه ای برای عدم پرداخت در نظر گرفته نشده است و عدم پرداخت وجه کامل به منزله انصراف متقاضی از دریافت خودرو تلقی می شود و شانس خرید خودرو نیز در اختیار مشتری جایگزین قرار خواهد گرفت.

قرعه‌کشی محصولات ایران خودرو به پایان رسید [به روز رسانی] - خرداد 99

با توجه به گفته های معاون مهندسی سازمان و سیستم‌های ایران خودرو، از مجموع نفرات متقاضی پیش ثبت‌نام چهار محصول این شرکت خودروسازی، تعداد ۳۸۴ هزار و ۸۳۱ نفر به دلیل نداشتن شرایط لازم حذف شدند.

اصغر حق پناه روز شنبه در مراسم قرعه‌کشی فروش فوق العاده ایران خودرو ویژه عید سعید فطر، افزود:« تعداد پنج میلیون و ۲۷۳ هزار و ۸۵۶ نفر از تاریخ چهارم خردادماه تا پایان وقت اداری چهاردهم خرداد ماه با ورود به سایت ایران خودرو، به سامانه امتای وزارت صنعت، معدن و تجارت رفته و پس از احراز هویت، پیش ثبت نام را انجام دادند.»

به گفته وی، از هفتم خرداد ماه ثبت‌نام و انتخاب خودرو برای افرادی که در مرحله قبل پیش ثبت نام کرده بودند انجام شد که در نهایت چهار میلیون و ۷۴۴ هزار و ۹۸۴ نفر در سایت سامانه فروش اینترنتی ایران خودرو وارد و خودروی خود را انتخاب کردند.

حق پناه خاطرنشان کرد: «از این تعداد ۳۹ هزار و ۱۸ نفر به صورت تکراری با شرکت سایپا ثبت نام کرده و حذف شدند و ۳۴۵ هزار و ۸۱۳ نفر دیگر نیز دارای پلاک فعال بودند که آنان نیز حذف شدند.»

وی گفت: «به این ترتیب تعداد چهار میلیون و ۳۶۰ هزار و ۱۵۳ نفر شرکت کننده پس از انجام فرایند پاکسازی باقی ماندند که قرعه کشی بین این افراد انجام می‌شود.
معاون مهندسی سازمان و سیستم های ایران خودرو با تشریح فرآیند قرعه کشی نیز خاطرنشان کرد: پس از پاکسازی و حذف اطلاعات مشتریان فاقد شرایط قرعه کشی، در مرحله بعد به هم زدن تصادفی ترتیب ثبت‌نام انجام شده، انتخاب عدد تصادفی بر مبنای قرعه‌کشی انجام خواهد شد و پس از آن قرعه کشی بر اساس الگوریتم ذکر شده به تفکیک محصولات انجام می‌شود.»

وی ادامه داد: «پس از آن نتایج قرعه کشی اعلام و افراد برنده می‌توانند به سایت مراجعه کرده و با تکمیل پرداختی‌ها مدارک خود را تحویل دهند.»

روز شنبه در مراسمی با حضور نهادهای نظارتی و رسانه‌ها، مراسم قرعه کشی ایران خودرو مربوط به فروش فوق‌العاده عید سعید فطر ۱۵ هزار دستگاه محصولات این گروه خودروسازی در شرکت ساپکو آغاز شد.

مطابق آمار اعلامی ایران خودرو در مجموع چهار میلیون و ۳۶۰ هزار و ۱۵۳ نفر در طرح پیش‌فروش ویژه عید فطر این خودروساز شرکت کردند که ۳۲۵ هزار و ۳۹۷ نفر متقاضی رانا، دو میلیون و ۳۸۴ هزار و ۹۰۱ نفر متقاضی پژو پارس، یک میلیون و ۵۰ هزار و ۴۵۳ نفر متقاضی پژو ۲۰۶ معمولی و ۵۹۹ هزار و ۴۰۲ نفر متقاضی پژو ۴۰۵ اس ال ایکس بودند.

نمایندگان وزارت اطلاعات، پلیس امنیت اقتصادی، سازمان بازرسی کل کشور، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، دادستانی کل کشور و بازرسی وزارت صنعت، معدن و تجارت در این مراسم حضور داشته و از نزدیک بر فرآیند قرعه‌کشی نظارت دارند.

جدول قرعه کشی به شرح ذیل بوده است:

اعلام شرایط جدید پیش فروش یک ساله محصولات ایران خودرو [به روز رسانی] - خرداد 99

جزئیات طرح پیش فروش یکساله محصولات شرکت ایران خودرو ویژه خردادماه 99 منتشر شد.

18خرداد آغاز پیش فروش 45 هزار دستگاه محصول ایران خودرو [به روز رسانی] - خرداد 99

مراسم قرعه کشی برای تخصیص 15 هزار دستگاه از چهار مدل از محصولات ایران خودرو در قالب طرح فروش فوق العاده روز شنبه 17 خرداد ماه با حضور نمایندگان وزارت صمت، دادستانی کل کشور، سازمان بازرسی، پلیس راهور ناجا و سایر نهادهای ذیربط در سالن همایش‌های ساپکو برگزار می‌شود.

بابک رحمانی معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو در این‌باره گفت: «ثبت‌نام و انتخاب محصول تا 14 خرداد به صورت شبانه روز انجام و پس از اتمام مهلت ثبت‌نام، سایت برای انطباق اطلاعات ارایه شده توسط متقاضیان بسته شد.»

وی افزود: «راستی آزمایی اطلاعات و بررسی محدودیت‌های اعمال شده برای ایجاد نظام توزیع عادلانه در بازه زمانی روزهای 15 و 16 خرداد انجام شد. اسامی منتخبین این طرح پس از پایان قرعه کشی و تایید نهادهای نظارتی به صورت عمومی منتشر می‌شود و برندگان تا 48 ساعت فرصت دارند نسبت به واریز وجه خودروهای انتخابی خود اقدام کنند.»

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو از آغاز عرضه 45 هزار دستگاه دیگر از محصولات این خودروساز از 18 خردادماه خبر داد و خاطرنشان کرد: «در این طرح پیش فروش، 12 مدل از خودروهای تولیدی ایران خودرو قابل عرضه است.»

وی تصریح کرد: «متقاضیانی که در قرعه کشی طرح فروش فوق العاده ایران خودرو برنده نشده اند نیز می‌توانند در طرح پیش فروش 12 مدل از محصولات تولیدی این خودروساز مشارکت کنند.»

وی تاکید کرد: «بازه زمانی تحویل خودرو در قالب طرح پیش فروش 4 تا 12 ماهه است که براساس قرعه کشی تعیین می‌شود.»

شرط ارائه چک در فروش ایران خودرو حذف شد [به روز رسانی] - خرداد 99

طبق اعلام قبلی، شرایط فروش فوق العاده خودروسازان به مدت یک هفته از روز چهارشنبه 7 خردادماه آغاز شده و لازم است که مشتریان قبل از ثبت درخواست در سایت های فروش خودرو، نسبت به تکمیل پروفایل، احراز هویت و همچنین دریافت کلمه عبور اقدام کنند. به همین منظور سه روز مانده به شروع طرح فروش، امکان انجام امورات پیش ثبت نام فراهم شده و مشتریان محصولات سایپا و ایران خودرو می توانند در صورت داشتن شرایط لازم، نسبت به تکمیل حساب و آماده شدن برای ثبت نهایی درخواست خرید خودرو اقدام کنند. اما علاوه بر فیلترهای گوناگونی که برای خرید خودرو در نظر گرفته شده است، یک شرط جدید هم برای خرید خودرو اعلام شد و آن هم "ارائه چک به نام فرد متقاضی خودرو" است که بسیاری از مشتریان را با مشکل مواجه کرده است.

حال باتوجه به مشکلات فراوانی که برای مشتریان بوجود آمده است و همچنین با پیگیری های رسانه ملی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به حذف این شرط برای خرید خودرو، اعلام کرد که برای ثبت نام خودرو از این گروه خودروسازی نیازی به دسته چک نخواهد بود و این شرط برداشته شده است.

پیش از این گفته شد به این دلیل که سند خودرو در قالب یکی از شروط 10 گانه خودروسازان به مدت یک سال در رهن شرکت می ماند تا فرد متقاضی امکان فروش خودرو را نداشته باشد و به گونه ای از خرید خودرو از شرکت و فروش آن در بازار آزاد و در حقیقت دلالی ها جلوگیری شود. براین اساس، سه میلیون و 900 هزار تومان باقی مانده مبلغ خودرو از دو واریز قبلی مشتری در دو مرحله ثبت نام خواهد بود که یکسال بعد دریافت و همچنین سند خودرو به مشتری تحویل داده می شود. حال باتوجه به این شرایط، بسیاری از افراد متقاضی خودرو صاحب دست چک نیستند و یا چک آنان سیال نیست و به همین راحتی هم از طرف بانک به متقاضیان دسته چک ارائه نمی شود.

طرح فروش فوق العاده محصولات ایران خودرو ویژه آزادسازی خرمشهر + خودروها + قیمت مصوب قرعه کشی [به روز رسانی] - خرداد 99

شرکت ایران خودرو در راستای ایجاد امکان ثبت نام و فرصت برابر بـرای همـه متقاضـیان خـودرو، حـذف دلالان و واسطه گران از بازار خودرو و ایجاد ساز و کار شناسایی و عرضه خودرو به مصرف کنندگان واقعی خودرو، فروش فـوق العاده محصولات خود را اجرا خواهد نمود.

در طرح فروش فوق العاده ایران خودرو قیمت قطعی بوده و موعد تحویـل حـداکثر 3 ماهه خواهد بود و وجه خودرو در دو مرحله دریافت خواهد شد، ضمنا" در صورت ثبت نام بیش از ظرفیت برنامه ریزی شده، مشتریان به روش قرعه کشی انتخاب خواهند شد. براین اساس طرح فروش فوق العاده به روش اعتباری محصولات ایران خودرو از ساعت 8 صبح چهارشنبه مورخ 99/03/07 با شرایط ذیل آغاز می‌گردد و لغایت تاریخ 99/03/14  ادامه دارد.

مشتریان می‌توانند از تاریخ 99/03/04 نسبت به پیش ثبت نام و احراز هویت و دریافت کلمه عبور اقدام نمایند.

نکته 1: امکان دسترسی به راهنمای جامع ثبت نام و یا تنظیم کلمه عبور،در صـفحه اول سـایت فـروش اینترنتـی در بخش اطلاعیه‌ها وجود دارد.

نکته 2: شماره کارت یا حساب بانکی که وجه ثبت نام خودرو به حساب شرکت واریز می گردد، الزاما" مـی‌بایسـت متعلق به شخص متقاضی باشد.

شرایط عمومی بخشنامه جهت استفاده از روش فروش فوق العاده:

حداقل فاصله از آخرین خرید (ثبت نام یا تحویل خودرو) در شرکت‌های ایران خودرو و سایپا 36 ماه است.

به هر کد ملی فقط یک دستگاه خودرو در کل بخشنامه‌های فروش فوق العاده ایران خودرو و سایپا تعلق می‌گیرد.

حداقل سن متقاضی 18 سال تمام و ملزم به ارائه گواهینامه رانندگی خودرو حداقل پایه سوم است.
ثبت نام برای مشتریان حقوقی میسر نخواهد بود.
مشتریانی که دارای پلاك انتظامی فعال(به نام خود) باشند امکان ثبت نام را ندارند.
تنظیم صلحنامه امکانپذیر نیست.

سند خودرو به مدت یک سال در رهن شرکت ایران خودرو باقی می‌ماند بدیهی است امکان فک رهن قبل از یکسال مقدور نیست.

گارانتی خودرو پس از 3 ماه از زمان تحویل در صورت عدم مراجعه به نمایندگی برای دریافت سرویس اولیه باطل می‌گردد و در مراجعه به نمایندگی کارکرد حداقل 1000 کیلومتری خودرو نیز الزامی است.

آغاز فروش فوق العاده ایران خودرو از 4 خردادماه 99 [به روز رسانی] - خرداد 99

ایران خودرو قصد دارد به منظور پاسخگویی به نیاز مشتریان، کنترل بازار و حذف سوداگری و عرضه عادلانه خودرو از روز چهارشنبه هفتم خرداد ماه نخستین فروش فوق العاده خود را با موعد تحویل حداکثر سه ماه آغاز کند.

این طرح از روز چهارشنبه این هفته آغاز می شود و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت. با پایان مهلت یک هفته ای و ثبت نام تمامی متقاضیان، با استفاده از سازو کار قرعه کشی در حضور نهادهای نظارتی، ثبت نام کنندگان نهایی مشخص خواهند شد.

طبق تصمیمات اتخاذ شده، پس از گذشت 72 ساعت از اتمام دوره زمانی ثبت نام فهرست اسامی انتخاب شدگان از سایت ایران خودرو و همچنین ارسال پیامک به مشتریان اطلاع رسانی خواهد شد.

مشتریان انتخاب شده ملزم خواهند بود تا ظرف مدت 48 ساعت اقدام به تکمیل وجه از طریق سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو کنند. وجوه متقاضیانی که جزو ثبت نام کنندگان نهایی نیستند نیز ظرف مدت 7 روز عودت خواهد شد. تحویل خودرو نیز تا حداکثر سه ماه از زمان تکمیل وجه انجام خواهد شد.

از جمله شرایط لازم برای شرکت در برنامه فروش فوق العاده ایران خودرو اختصاص یک دستگاه خودرو به هر شماره ملی، عدم خرید خودرو در 36 ماه اخیر از ایران خودرو و سایپا، دارا بودن سن حداقل 18 سال و ارایه گواهینامه رانندگی است.

از سوی دیگر به منظور حذف دلالان از فرآیند فروش، هیچ گونه سود مشارکتی به وجوه پرداختی تعلق نخواهد گرفت و در صورت عدم مراجعه مشتری به نمایندگی پس از گذشت سه ماه از تحویل، گارانتی خودرو ابطال خواهد شد. در رهن بودن سند خودرو به مدت یک سال از مصوبات فروش فوق العاده است.

لازم به ذکر است که پیش ثبت نام این برنامه فروش فوق العاده از روز یکشنبه 4 خرداد آغاز می شود و ضروری است متقاضیان قبل از ورود به سایت فروش ایران خودرو در روز چهارشنبه هفتم خردادماه، دارای کد کاربری و رمز عبور باشند.

براساس اخبار اولیه، قیمت خودروهای فروش فوری در این طرح، مطابق با اطلاعیه شورای رقابت خواهد بود.

شرایط جدید پیش فروش محصولات ایران خودرو [به روز رسانی] - اردیبهشت 99

به اطلاع کلیه مشتریان محترم و نمایندگی های مجاز می رساند شرایط پیش فروش ویژه از ساعت 11 صبح روز دوشنبه مورخ 99/02/22 تا زمان تکمیل ظرفیت مطابق جداول پیوست و با توضیحات ذیل ارائه می گردد.

مطابق با بخشنامه 4303 هنگام دریافت کد کاربری و کلمه عبور در سایت فروش اینترنتی احراز مشخصات فردی متقاضی الزامی است.

شرایط ویژه بخشنامه :

  • ظرفیت ثبت نام برای هر کد ملی، از کل بخشنامه یک دستگاه خودرو است.
  • تنظیم صلحنامه در این بخشنامه امکانپذیر نیست.
  • مشتریانی که 36 ماه گذشته در شرکت های ایران خودرو و سایپا اقدام به ثبت نام نموده اند و یا در این مدت خودرو تحویل گرفته اند مجاز به ثبت نام دراین بخشنامه نیستند.
  • "با عنایت به اهمیت سلامت مشتریان محترم تاکید می گردد امکان ثبت نام فقط از طریق سایت در منزل میسر است."

سیستم جدید ثبت نام در سایت شرکت ایران خودرو [به روز رسانی] - اردیبهشت 99

به اطلاع مشتریان و نمایندگی های محترم می رساند شرکت ایران خودرو در راستای بهبود فرآیند تعریف کد کاربری در سایت فروش اینترنتی و به منظور جلوگیری از مشکلات ثبت اطلاعات شخصی مغایر از روز دوشنبه مورخ 99/02/15 سامانه امتا (مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت)، احراز اطلاعات فردی متقاضیان را به صورت بر خط (online) در سایت فروش اینترنتی انجام خواهد داد که در این خصوص لازم است موارد ذیل مدنظر قرار گیرد.

اولین طرح پیش فروش محصولات ایران خودرو در سال جدید [به روز رسانی] - اردیبهشت 99

به اطلاع کلیه مشتریان محترم و نمایندگی های مجاز شرکت ایران خودرو می رسـاند شرایط پـیش فـروش محصولات این شرکت از ساعت 11 صبح روز سه شنبه مورخ 99/02/09 تا زمـان تکمیـل ظرفیـت مطـابق جـداول پیوسـت و بـا توضیحات ذیل ارائه می گردد.

با عنایت به اهمیت سلامت مشتریان محترم تاکید می گردد امکان ثبت نام از طریق سایت در منزل میسر است.

شرایط ویژه این بخشنامه ثبت نام ایران خودرو:

  • ظرفیت ثبت نام برای هر کد ملی، از کل بخشنامه یک دستگاه خودرو است.
  • مشتریانی که 36 ماه گذشته در شرکت های ایران خودرو و سایپا اقدام به ثبت نام نموده اند و یا در این مدت خودرو تحویل گرفته اند مجاز به ثبت نام دراین بخشنامه نیستند.

اطلاعیه ایران خودرو پیرامون نحوه جدید ثبت‌نام در سایت شرکت [به روز رسانی] - فروردین 99

به اطلاع مشتریان و نمایندگی های محترم می رساند شرکت ایران خودرو در راستای بهبود فرآیند تعریف کد کاربر در سایت فروش اینترنتی و به منظور جلوگیری از مشکلات ثبت اطلاعات شخصی مغایر، از روز چهارشنبه مورخ 99/01/27، سامانه امتا (مربوط به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت)، احراز اطلاعات فردی متقاضیان را به صورت بر خط (OnLine) در سایت فروش اینترنتی انجام خواهد داد که در این خصوص لازم است موارد ذیل مدنظر قرار گیرد.

  • پس از ورود به سامانه فروش اینترنتی ایران خودرو "ورود کاربر" و کلیک روی گزینه ثبت نام یا تنظیم رمز، اطلاعات مربوط به ثبت شماره موبایل مشتری در سامانه امتا مطابق با شکل ذیل رویت و پس از ثبت شماره موبایل و انتخاب گزینه "ادامه" مشتری به صفحه ثبت نام هدایت می گردد.

نکته مهم: شماره موبایل متقاضی می بایست متعلق به مشتری محترم بوده و این شماره می بایست فعال باشد. در صورت وجود مغایرت موبایل مشتری، احراز اطلاعات شخصی امکان پذیر نخواهد بود.

  • مطابق با شکل ذیل،پس از وارد نمودن کد امنیتی و کلیک روی دکمه "ادامه" مشتری به صفحات بعدی هدایت خواهد شد.

  • در این صفحه پیامکی برای مشتری با عنوان کد احراز امتا برای شماره موبایل ثبت شده ارسال و مشتری پس از تکمیل دو فیلد کد ملی، تاریخ تولد، مطابق با شکل ذیل، پس از ثبت و تایید به صفحه بعدی هدایت می شود.

  • پس از ثبت و تایید، فرم ذیل نمایش داده و پس از کلیک روی گزینه "اعطای مجوز ورود یکپارچه"، اطلاعات شخصی مشتری بصورت اتوماتیک به سایت فروش اینترنتی، صفحه تکمیل اطلاعات شخصی منتقل می گردد.

  • مطابق با شکل ذیل، مشتری وارد صفحه اطلاعات شخصی شده و اطلاعات مورد نظر را در این صفحه تکمیل می نماید.

  • پس از تکمیل نمودن اطلاعات شخصی و ارسال کد اعتبارسنجی و تایید کد، صفحه ای برای مشتری به شکل ذیل نمایش و پس از ثبت کد امنیتی و تایید ثبت نهایی درخواست، ثبت اطلاعات به صورت کامل صورت می پذیرد.




منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار