کد خبر: ۳۱۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۱۷ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 07
بعد از آنکه اپل رسما اعلام کرد به سمت توسعه پردازنده‌های اختصاصی برای مک حرکت می‌کند و اینتل را کنار می‌گذارد، به نظر می‌رسد همین رویکرد در رابطه با پردازشگرهای گرافیکی AMD نیز صدق کرده و کوپرتینویی‌ها می‌خواهند گرافیک اختصاصی خودشان را داشته باشند.
به گزارش آی تابناک : بعد از آنکه اپل رسما اعلام کرد به سمت توسعه پردازنده‌های اختصاصی برای مک حرکت می‌کند و اینتل را کنار می گذرد، به نظر می‌رسد همین رویکرد در رابطه با پردازشگرهای گرافیکی AMD نیز صدق کرده و کوپرتینویی‌ها می‌خواهند گرافیک اختصاصی خودشان را داشته باشند.

طبق تصاویری که توسط یکی از منابع نزدیک به اپل در توئیتر منتشر شده، کامپیوترهای مک نسل آینده که از معماری ARM بهره خواهند برد، دارای پردازشگر گرافیکی اختصاصی خود اپل هم خواهند بود؛ به این معنا که کوپرتینویی‌ها در این زمینه نیز دست به توسعه چیپ انحصاری خودشان زده‌اند. آنها در زمینه تولید آیفون هم از چند نسل قبل چیپ‌های اختصاصی A11 Bionic را با پردازشگر گرافیکی اختصاصی جایگزین راه معماری PowerVR متعلق به کمپانی Imagination Technologies کردند.

به عنوان نمونه‌ای از رویکرد تازه اپل می‌توان به بنچمارک A12Z Bionic که در مک مینی استفاده شده اشاره کرد؛ پردازشگر گرافیکی هشت هسته‌ای این چیپ مجتمع از نظر آمار OpenCL موفق شده هر دو مدل Ryzen 5 4500U از AMD و Core i7-1065G7 از اینتل را شکست دهد. بنابراین می‌توان انتظار داشت Apple GPU هم چنین رویه‌ای را دنبال کند و در کامپیوترهای مک بتواند از نظر توانایی خودی نشان دهد.

اولین کامپیوتر مبتنی بر تراشه‌های ARM که با نام «اپل سیلیکون» شناخته می‌شوند، اواخر سال جاری میلادی از راه خواهند رسید. گفته می‌شود این چیپست‌ها دارای دوازده هسته شخصی سازی شده خواهند بود که هشت تای آن برای عملکرد در نظر گرفته شده و چهار تای دیگر بهره‌وری را تنظیم می‌کنند. احتمال می‌‌رود این چیپ‌های دوازده هسته‌ای با پردازشگر گرافیک ویژه و قدرتمندی نیز همراه شوند.

بدون شک طی ماه‌های آینده بیشتر در این رابطه خواهیم شنید، اما آنچه در این بین برای کاربران و طرفداران سیستم‌های اپل خوشحال کننده به نظر می‌رسد، روی آوردن به تراشه‌های اختصاصی، حتی در زمینه گرافیکی است.




منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار