کد خبر: ۳۱۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۹ - ۱۷ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 07
در روزهای اخیر، مسئله قیمت بازی‌های دو کنسول PlayStation 5 و Xbox Series X منجر به نگرانی گیمرها شده است. پس اگر تصور کرده‌اید که بازی NBA 2K21 گران‌ترین بازی کنسول‌های نسل نهمی است، باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید! مسئله قیمت بازی‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس با افشای قیمت چند بازی دیگر، رنگ و بوی جدی به خود گرفته است.
به گزارش آی تابناک : در روزهای اخیر، مسئله قیمت بازی‌های دو کنسول PlayStation 5 و Xbox Series X منجر به نگرانی گیمرها شده است. پس اگر تصور کرده‌اید که بازی NBA 2K21 گران‌ترین بازی کنسول‌های نسل نهمی است، باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید! مسئله قیمت بازی‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس با افشای قیمت چند بازی دیگر، رنگ و بوی جدی به خود گرفته است.

پس از افشای قیمت نزدیک به 70 دلاری بازی NBA 2K21 که توسط شرکت منتشر کننده نیز به صورت تلویحی تأیید شد، این بار نوبت به بازی‌های دیگر، از جمله Spider-Man: Miles Morales، Godfall و Horizon Forbidden West می‌رسد. کنسول‌های نسل نهم، با ارتقاء بخش‌های سخت افزاری و طراحی جدید، با قیمت‌هایی بالاتر از نسل فعلی روانه بازار خواهند شد.

ps5_game_2.jpg

در نتیجه گران شدن قیمت بازی‌های آنها نیز چندان دور از تصور نبود. افزایش توانایی‌های سخت افزاری، کار را برای توسعه دهندگان دشوارتر کرده و نسل جدید دیسک‌های بلو-ری نیز در این قیمت گذاری بی تأثیر نخواهند بود. یک فروشگاه هلندی، چند نمونه از بازی‌های PS5 را به همراه قیمت، در وب سایت خود درج کرده است. افشای قیمت 70 دلاری بازی NBA 2K21، سر و صدای زیادی را به راه انداخت، حال آنکه دیگر بازی‌هایی که به تازگی در این لیست جای گرفته‌اند، دارای برچسب‌های قیمتی بالاتری هستند.

ps5_game_1.png

بازی‌های Gran Turismo 7، Horizon Forbidden West، Spider-Man: Miles Morales، Ratchet & Clank: Rift Apart و Godfall، با برچسب قیمت 74.99 یورویی همراه هستند. با تبدیل این مبلغ به دلار آمریکا، شاهد قیمت 85 دلار برای هر بازی خواهیم بود. این فروشنده هلندی که پیش فروش بازی‌های مورد نظر را آغاز کرده است، اعلام کرده است که قیمت‌های نهایی می‌توانند با کمی تغییر همراه باشند؛ با این وجود با توجه به اخبار روزهای اخیر، می‌توان مطمئن بود که با رشد قیمت بالای بازی‌ها در نسل نهم روبرو هستیم که امری قابل پیشبینی بود.

میانگین بازی‌های مطرح PS4، برابر با 59.99 یورو است. این در حالی است که قیمت فاش شده بازی‌های PS5 تا 25 درصد گران‌تر است. پیش‌بینی می‌شود که کنسول PS5 نیز در زمان عرضه بین 25 تا 30 درصد گران‌تر از اولین قیمت PS4 باشد.




منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار