کد خبر: ۳۱۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۱۷ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 07
این مسئله که هر سال باید شاهد بهبود در زمینه عملکرد در روند گوشی‌های هوشمند باشیم یک موضوع عادی است اما طی این چند وقت بهبود در زمینه عکاسی در تلفن‌های هوشمند بیشتر از یکسال بوده است و روند این پیشرفت هر سال درصد بیشتری را نسبت از سال گذشته طی می‌کند.
به گزارش آی تابناک : این مسئله که هر سال باید شاهد بهبود در زمینه عملکرد در روند گوشی‌های هوشمند باشیم یک موضوع عادی است اما طی این چند وقت بهبود در زمینه عکاسی در تلفن‌های هوشمند بیشتر از یکسال بوده است و روند این پیشرفت هر سال درصد بیشتری را نسبت از سال گذشته طی می‌کند. بهبود لنز دوربین آیفون 12 نسبت به خانواده iPhone 11 نیز یکی از مثال‌های مشخصی است که طی اطلاعات تازه منتشر شده تایید شده است.

تمرکز بر روی دوربین از سال 2018 شروع شد و کمپانی‌های تولید کننده تلفن همراه شروع به اضافه کردن لنز‌های مختلف به دستگاه‌های خود کردند. دوربین تل فوتو، الترا واید، مایکرو و به تازگی Color Filter از جمله مثال‌هایی هستند که طی این چند وقت به گوشی‌های هوشمند اضافه شده‌اند.

اما کمپانی اپل در این بازی مقداری جا مانده است اما با این وجود هنوز هم پا به پای دستگاه‌های سال 2020 وارد میدان مبارزه می‌شود. اپل از سه دوربین 12 مگاپیکسلی برای چینش دوربین‌های اصلی آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس استفاده کرده است. این درحالی است که دستگاه‌های اندرویدی همگی حداقل در حال حاضر از رزولوشن‌های 48 مگاپیکسل برای دستگاه‌های میانرده خود استفاده می‌کنند. همین موضوع مقداری بحث و گمان را بین کاربران اپل در خصوص ضعیف بودن دوربین خانواده یازدهم iPhone به میان انداخته است اما طبق گفته Ming Chi Kuo یکی از افرادی که کار آن آنالیز وضعیت گوشی‌های هوشمند است به نتایج جالبی رسیده است که قبلا توسط MacRumors نیز دیده شده بود.

بهبود لنز دوربین آیفون 12 تا بهترین لنز موجود در بین گوشی‌های هوشمند!

دوربین آیفون 11

طبق این نتایج، بهبود لنز دوربین آیفون 12 و دیگر دستگاه‌های این خانواده نسبت به سال گذشته باعث خواهد شد تا تجربه عکاسی با این دستگاه‌ها به طور کل با خانواده iPhone 11 متفاوت خواهد بود. متاسفانه مشخصات احتمال این لنز یا لنز‌ها مشخص نیست اما ظاهرا باید شاهد استفاده از بهترین لنز موجود در بین تمام دستگاه‌های اندرویدی در دستگاه‌های اپل باشیم.

اپل هر سال درحال بهبود دوربین دستگاه‌های خود است و این موضوع مقداری عادی به نظر می‌رسد اما باید دید که تا چه مقدار این بهبود به چشم کاربران خواهد آمد. همچنین در کنار تمامی مسائل گفته شده، آیفون‌های جدید اپل به احتمال زیاد از ترکیب دوربین سه گانه استفاده خواهند کرد و خبری از ترکیب دوربین چهارتایی در این دستگاه‌ها نخواهد بود. همچنین نسخه استاندارد این سری همانند iPhone 11 از دو دوربین در پشت دستگاه برخوردار خواهد بود.






منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار