کد خبر: ۳۱۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۲ - ۱۷ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 07
شرکت بوش از طرح مفهومی دوچرخه آینده این شرکت رونمایی کرد. این دوچرخه که به گفته سازنده چندمنظوره خواهد بود، از کامپیوتر و باتری یکپارچه با بدنه، طراحی به دور از هرج و مرج، شاسی خنک شونده و ترمز ABS برخوردار است.
به گزارش آی تابناک : شرکت بوش از طرح مفهومی دوچرخه آینده این شرکت رونمایی کرد. این دوچرخه که به گفته سازنده چندمنظوره خواهد بود، از کامپیوتر و باتری یکپارچه با بدنه، طراحی به دور از هرج و مرج، شاسی خنک شونده و ترمز ABS برخوردار است.

طرح مورد بحث که eBike Design Vision نام دارد، قطعات و قابلیت‌های دوچرخه‌های برقی آینده شرکت بوش را به تصویر می کشد. بوش می‌گوید طرح جدید یک دوچرخه چند منظوره را نشان می‌دهد که کاربر از آن در طول هفته برای رفتن به سرکار و در آخر هفته برای آفرود استفاده می‌کند.

این دوچرخه به کامپیوتر جدید شرکت بوش به نام «Nyon» نیز مجهز شده که اوخر سال جاری میلادی روی تعدادی از دوچرخه‌های برقی این شرکت نصب خواهد شد. این کامپیوتر به شکل جداشدنی در دوچرخه‌های فعلی بوش به کار خواهد رفت، اما در طرح مفهومی کاملاً با بدنه یکپارچه شده است. دکمه‌های کامپیوتر درون دسته دوچرخه تعبیه شده‌اند و تمام کابل‌ها و لوازم هیدرولیکی نیز درون دسته‌ها پنهان شده‌اند تا جلوی دوچرخه ساده و به دور از هرج و مرج به نظر برسد.

رونمایی بوش از طرح مفهومی دوچرخه های آینده

این طرح مفهومی همچنین از قابلیت eBike ABS برخوردار است که به حفظ پایداری دوچرخه حین ترمزگیری شدید کمک کرده و با تنظیم فشار ترمز در چرخ جلو، مانع از بلند شدن چرخ عقب می‌شود. این سیستم حین ترمزگیری شدید فعال شده و به کمک سنسورها احتمال قفل شدن چرخ جلو را تشخیص می‌دهد. بوش متعلقات ترمز ABS را پشت قسمت بار در جلوی دوچرخه پنهان کرده و با این کار طراحی را جمع و جورتر کرده است.

در قسمت جلو لامپ LED همیشه روشن تعبیه شده که به تشخیص بهتر دوچرخه توسط رانندگان و عابرین پیاده و مسیریابی در شب کمک می‌کند. بوش کانال‌هایی درون بدنه کربنی دوچرخه تعبیه کرده که از بالا رفتن دمای آن جلوگیری می‌کنند. باتری نیز با قست پایینی بدنه یکپارچه شده و امکان جدا کردن آن برای شارژ وجود دارد.




منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار