کد خبر: ۳۱۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۱۷ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 07
شرکت فولکس واگن اخیرا چند اسکوتر برقی را به جمع محصولات خود اضافه کرده است. این اسکوترها در دسته‌های مختلفی قرار گرفته و سلایق و نیازهای متفاوتی را پوشش می‌دهند.
به گزارش آی تابناک : شرکت فولکس واگن اخیرا چند اسکوتر برقی را به جمع محصولات خود اضافه کرده است. این اسکوترها در دسته‌های مختلفی قرار گرفته و سلایق و نیازهای متفاوتی را پوشش می‌دهند. سیتی اسکیتر (Cityskater) یکی از این اسکوترها است که برای جابجایی در خیابان‌ها و مسافت‌های عمدتا کوتاه شهری توسعه یافته است.

اسکوتر برقی فولکس واگن سیتی اسکیتر

سیتی اسکیتر رقیب معروفی چون Segway Drift W1 را پیش روی خود دارد. این اسکوتر برقی دارای سه چرخ بوده و از طراحی جالبی برخوردار است، به همین خاطر می‌توان گفت محصول فولکس واگن در کلاس خود کاملا متفاوت و متمایز دیده می‌شود.

اسکوتر برقی

استفاده از سه چرخ باعث شده سیتی اسکیتر در مکان‌های باریکی که نیاز به انجام مانور با سرعت‌های پایین وجود دارد، پایداری بیشتری داشته باشد. همچنین این اسکوتر به لطف چرخ‌های گردان خود، برای عبور از پیچ‌ها و یا حرکت در پیاده‌روها بسیار مناسب بوده و برای دور زدن نیازمند فضای زیادی نیست.

مثل مدل بزرگ‌تر استریت میت (Streetmate)، بدنه سیتی اسکیتر هم ترکیبی از دو رنگ سیاه و سفید است. این اسکوتر نیروی خود را از یک موتور الکتریکی با 0.5 اسب بخار قدرت دریافت می‌کند. بد نیست بدانید موتور استریت میت 2.7 اسب بخار قدرت دارد.

هر دو اسکوتر سیتی اسکیتر و استریت میت از باتری لیتیوم-یونی یکسانی استفاده می‌کنند، با این تفاوت که ظرفیت نمونه به کار رفته در سیتی اسکیتر کمتر است. شاید ظرفیت کمتر باتری یک نقطه ضعف برای این اسکوتر شهری محسوب شود، اما با توجه به این ویژگی سیتی اسکیتر برای شارژ شدن نیازمند زمان طولانی نیست. آنطور که فولکس واگن گفته این اسکوتر با اتصال به سوکت برق خانگی و پریز‌های 110 یا 220 ولتی قابل شارژ است.

فولکس واگن سیتی اسکیتر توانایی دستیابی به نهایت سرعت 12 مایل (20 کیلومتر) در ساعت را دارد.

فرمان سیتی اسکیتر به صورت تاشو طراحی شده تا هنگام جمع شدن فضای زیادی اشغال نشود، این فرمان هنگام حرکت نقش تکیه‌گاه را نیز برای راکب ایفا می‌کند. با توجه به ابعاد کوچک و وزن 15 کیلوگرم سیتی اسکیتر براحتی در صندوق عقب خودرو یا داخل چمدان و کوله پشتی قابل حمل است.

گفتنی است که تغییر رویکرد خودروسازان به ساخت وسایل نقلیه انفرادی و درون شهری چند سالیست که مطرح شده است و شیوع ویروس کرونا نیز اخیرا این فرایند را سرعت بخشیده، چرا که به دلیل خطرات استفاده از حمل و نقل عمومی، بسیاری از شهروندان استفاده از انواع وسیله انفرادی برای تردد در فضای باز را ترجیح می دهند و با توجه به ترافیک درون شهری و مسائل محیط زیستی به نظر می رسد که در شرایط فعلی وسایلی نظیر دوچرخه های معمولی، دوچرخه های برقی و اسکوترهای برقی با استقبال بالایی در کشورهای پیشرفته مواجه شوند.





منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار